Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

2.6.2008 7:01

Johnnie kirjoitti:
Georg kirjoitti:Sitä en tiedä, onko naapurin mummon gramofoni rätissyt ohiajaessa. :)

Joo siis nimenomaan tuosta pitikin kirjoittaa, että prkl kun takavuosina oli sellaista ongelmaa, että tv:n kuva pätki kun naapuritalon pihalla joku autoaan käytteli... Tulpan ja PV:n ohjainboksin välimatka on kuitenkin aika paljon lyhyempi... :) Miten herkkä sitten tosiaan lie boksi, mutta eipä kannattane tuota testailla.


Ainakin yhden kesän ajelin ilman minkäänlaisia ongelmia. Eli testattu on. :)

Näissä vehkeissä on kuitenkin elektroniikkatekniikka jostain vuodelta nahka ja orava, joten toiset laitteet saattavat olla häiriöherkempiä, kuin toiset.

6.6.2008 15:03

Heips

Koneen kasaaminen aloitettu ja nyt kysyisin tällä kertaa että onhan toi käynnistys akselin asetelma niin että akselin ratas jää lohkojen puolelle suhteessa siihen rattaaseen johon se osuu kun polkaisee? Ja rattaan takana oleva "klipsun" pää laitetaan lohkossa olevaan reikään? Ja riittääkö jos kytkin kopan laittaa pulttipyssyllä kiinni ilman että laittaa lukitus prikkaa? Meni nääs rikki...

6.6.2008 19:21

Risord kirjoitti:Heips

Koneen kasaaminen aloitettu ja nyt kysyisin tällä kertaa että onhan toi käynnistys akselin asetelma niin että akselin ratas jää lohkojen puolelle suhteessa siihen rattaaseen johon se osuu kun polkaisee? Ja rattaan takana oleva "klipsun" pää laitetaan lohkossa olevaan reikään? Ja riittääkö jos kytkin kopan laittaa pulttipyssyllä kiinni ilman että laittaa lukitus prikkaa? Meni nääs rikki...


Ulkomuistista uskaltaisin väittää, että kiksin ratas on juurikin siellä sisempänä.

Se rattaan asemointi on helppo kokeilla, eli ilman kytkinpuolen koppaa laitat kiksin kiinni ja painat kammesta kädellä polkaisusuuntaan. Jos kiksin ratas "imee" itsensä sieltä lepoasennosta siihen kytkinkruunun enskarattaaseen kiinni, niin homma toimii.

Palautusjousen toinen pää laitetaan siihen lohkossa olevaan reikään ja toiselle päälle on se tappi, jonka päässä on ura.

Kannattaa ostaa uusi lukitusprikka. Ei maksa montaa euroa ja tulee kerralla laitettua kunnolla. 10 000rpm kun lataa tauluun ja kytkimen mutteri aukeaa, niin saa seuraavan kerran tehdä hieman isompaa remonttia..

7.6.2008 3:06

Näin mietin itsekkin prikan jälkeen mutta jos edes väliaikaisesti menisi noin... laskin itse sentään niin että kiskoisi kireämmälle akselin pyörimis suunta mutteria

7.6.2008 9:53

Itsekkin kun kiristelin remontin jäliltä magnetoa joskus kiinni eikä siellä ollut kiilaa, niin ajattelin, että kyllä se kestää väliaikaisesti kun tiukkaan vetää. Olin vetävinäni pultin todella tiukkaan ja kesti sen 70km ja magneto irtos ja matka päättyi siihen. Että suosittelen kyllä laittamaan kerralla kunnolla.

7.6.2008 15:28

Eihän mangeetossa ole mitään semmosta prikkaa? Kiilasta puhuit mutta sehän on pakko olla tai tosiaan lähtee paikaltaan alta aika yksikön :D

7.6.2008 15:51

Kartiokiinnityksessä se kiila toimii vain lähinnä kohdistusmerkkinä. Kyllä kartion pitäisi pitää ilman kiilaakin. Tietysti jos on joskus jäänyt löysälle ja pyörähtänyt, niin kartio on väljä eikä pidä ilman kiilaa....

7.6.2008 16:54

se kartio ei paljoa väärinkäyttöä(tai likaa) vaadi, että on niin sanotusti entinen. Kiilalla usein vielä pysyy.

8.6.2008 22:18

Hyvin kesti ilman kiilaa kunnes ekan kerran sen irroitin. Sen jälkeen se sitten vaati sen kiilan.

Kiinnitystapa toki erilainen kuin kytkemessä, mutta esimerkkinä silti hyvä, että kannattaa kiinnitellä osat huolella...

9.6.2008 17:00

Joops eli nyt ottasin vinkkejä vastaan että mitä kannattaisi tehdä kun ypvs akselit ovat aikansa eläneet ja kuluneet sekä liikkuvat niin vaikeasti että servo tuskin jaksaa pahemmin pyörittää kovinkauaa ainakaan.
A: uudet sylinterit
B: uudet akselit
C: auki lukitus
Pelkät akselit maksavat järkyttävän paljon ja aikapaljon on hommaakin siinä. Paljon porukka on pytyistä maksamaan ja kannattaisiko hommata saman tien jotkut 400cc pytyt? Ja paljon näillä hintaa jos ei puhuta mistään cheetahin kisa pytyistä. Nouseeko löpön kulutus paljonkin matka-ajossa jos lukittaa auki?

9.6.2008 17:06

on kyllä niin hyvä moottori ajaa ypvs kanssa, että melkein korjaisin jollain tavalla vaikka vähän vaivalloista olisikin. pystyykö mitenkään holkittamaan niin sanottuun alikokoon.

9.6.2008 21:55

Itse viime talvena vaihdoin kaikki PV:n osat. Kustantaa noin 350¤.

Omassa pyörässä alkuperäisillä rojuilla oli ajettu liki 100tkm, joten uusilla romuilla pitäisi toinen mokoma päästä. Eli ei paha kustannus per ajettu kilometri..

9.6.2008 22:08

no ei todellakaan. Olet varmaan jo aikaisemmin kertonut, että mistä hankit palikat.

10.6.2008 5:50

MänTä kirjoitti:no ei todellakaan. Olet varmaan jo aikaisemmin kertonut, että mistä hankit palikat.


Paikallisesta Yammun liikkeestä..

Ulkomaan eläviltä yritin hommata koko viime talven hyväkuntoisia käytettyjä kalikoita, mutta kun ei löytynyt, niin sitten piti tilata uudet.

Nyt ainakin skulaa laite, niin kuin sen on Jaappanin insinörtti suunnitellut.

15.6.2008 20:42

Ängst ängs ängst. Taas wowin osto fiilis :D Joo tuos lähettii ajamaan ku kavereitten kans "POKS" ja höyryä rupee tulemaan niin maan perusteellisen paljon. Nyt teorioiden mukaan olen tullut siihen tulokseen että kannen tiiviste on paskana tai pultit oli liian löysällä. No siinä kiristeltiin ja katkesi sylinterin kierre tappi.