Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

2.4.2008 22:42

eli motti atomeiksi :)...

2.4.2008 23:31

iikka88 kirjoitti:Kampiakselin stefojen kauttahan se menee.


Kumma juttu sinäänsä, kun se on rempattu 4tkm sitten :S

Pitää seurailla tilannetta kun saan pyörän ajoon.
Viimeksi muokannut HaamuTeemu päivämäärä 2.4.2008 23:39, muokattu yhteensä 1 kerran

2.4.2008 23:36

No sitten kyllä kuulostaa vähän ihmeelliseltä. Tosin näissä peleissä lievän bensankäryn vaihteistoöljyssä laskisin melkeenpä normaaliks. Mutta noi kampuran stefat on oikeestaan ensimmäinen vaihtoehto, voi myös olla lohkojen tiiviste, ellei sinne ole sitten päätynyt bensaa jostain ulkokautta.

2.4.2008 23:44

iikka88 kirjoitti:No sitten kyllä kuulostaa vähän ihmeelliseltä. Tosin näissä peleissä lievän bensankäryn vaihteistoöljyssä laskisin melkeenpä normaaliks. Mutta noi kampuran stefat on oikeestaan ensimmäinen vaihtoehto, voi myös olla lohkojen tiiviste, ellei sinne ole sitten päätynyt bensaa jostain ulkokautta.


Saattaa se lohkokin olla. Öljy ei ollut lainkaan sitkeää, vaan aivan kuin vettä.
Näinköhän öljypinta on sen lohkonpuolikkaan yläpuolella, että öljyä menis kanssa kampikammioon?
savutuksesta sais ainakin tietää, että vuotaako se sinne.

3.4.2008 13:29

iikka88 kirjoitti:No sitten kyllä kuulostaa vähän ihmeelliseltä. Tosin näissä peleissä lievän bensankäryn vaihteistoöljyssä laskisin melkeenpä normaaliks. Mutta noi kampuran stefat on oikeestaan ensimmäinen vaihtoehto, voi myös olla lohkojen tiiviste, ellei sinne ole sitten päätynyt bensaa jostain ulkokautta.


Lievä bensankäry vaihteistoöljyssä on erittäin epänormaalia näissä(kin) vehkeissä. Jotain on siis pielessä.

Se, että remontti on tehty ziljoona kilometriä tai kolme kilometriä sitten ei merkkaa yhtään mitään. Jos lohkojen kasauksessa/stefojen asennuksessa on joku mennyt persiilleen, niin siihen ei ajokilometrit paljoa vaikuta..

Eli bensan pääsy vaihteiston puolelle voi tapahtua kahdella tavalla: Joko stefa (ensiövedon puoli) valskaa tai sitten lohkojen tiiveys ei ole riittävä. (Tiivisteenä lohkojen välissä silikoni/ tasotiivistemömmö tms. tärpätti)

Vuodon paikallistaminen jompaan kumpaan on täysin turhaa, sillä lohkot on erotettava toisistaan, jotta viasta pääsee eroon, eli ei muuta kuin kone pöydälle ja uusi stefa/vanhan tarkistus ja motti takaisin läjään. Muutaman tunnin ähräyshän se on, mutta kannattaa korjata enne suurempia murheita.

3.4.2008 22:36

Georg kirjoitti:
iikka88 kirjoitti:No sitten kyllä kuulostaa vähän ihmeelliseltä. Tosin näissä peleissä lievän bensankäryn vaihteistoöljyssä laskisin melkeenpä normaaliks. Mutta noi kampuran stefat on oikeestaan ensimmäinen vaihtoehto, voi myös olla lohkojen tiiviste, ellei sinne ole sitten päätynyt bensaa jostain ulkokautta.


Lievä bensankäry vaihteistoöljyssä on erittäin epänormaalia näissä(kin) vehkeissä. Jotain on siis pielessä.

Se, että remontti on tehty ziljoona kilometriä tai kolme kilometriä sitten ei merkkaa yhtään mitään. Jos lohkojen kasauksessa/stefojen asennuksessa on joku mennyt persiilleen, niin siihen ei ajokilometrit paljoa vaikuta..

Eli bensan pääsy vaihteiston puolelle voi tapahtua kahdella tavalla: Joko stefa (ensiövedon puoli) valskaa tai sitten lohkojen tiiveys ei ole riittävä. (Tiivisteenä lohkojen välissä silikoni/ tasotiivistemömmö tms. tärpätti)

Vuodon paikallistaminen jompaan kumpaan on täysin turhaa, sillä lohkot on erotettava toisistaan, jotta viasta pääsee eroon, eli ei muuta kuin kone pöydälle ja uusi stefa/vanhan tarkistus ja motti takaisin läjään. Muutaman tunnin ähräyshän se on, mutta kannattaa korjata enne suurempia murheita.


Pitää seurata öljyä ja sen hajua, kun pääsen ajamaan. Jos hajua ei ilmene, niin sitten on mysteeri. Jos taas ilmenee, niin kai se kone pitää sitten tempoa irti.
Lähteekö lohkot auki ilman sylinterien irroitusta?

4.4.2008 6:30

Lohkot saa halkaistua ilman yläkerran purkamista.

4.4.2008 17:05

Itelläkin olis siinä pistees et lohkot pitäs aukasta.Pultit on irrotettu päältä ja alta. Oisko teil jotain neuvvoja esim että miten irrottaa ne ja jotain muuta huomioitavaa? Joutuuko ton käynnistyspolkimen jousen muuten irrottamaan avaukses :D

4.4.2008 21:48

Risord kirjoitti:Itelläkin olis siinä pistees et lohkot pitäs aukasta.Pultit on irrotettu päältä ja alta. Oisko teil jotain neuvvoja esim että miten irrottaa ne ja jotain muuta huomioitavaa? Joutuuko ton käynnistyspolkimen jousen muuten irrottamaan avaukses :D


Onko sulla Haynesin korjauskirjaa? Siinä on kokolailla hyvät ohjeet motin leväyttämiseen.

Käynnistyspolkimen koko mekanismi täytyy sipaista irti, mutta mikäs siinä on ihmeellistä. Vetää vaan koko höskän ulos.

Kytkin täytyy purkaa myös edestä pois, koska siellä kytkinkruunun takana on sellainen peltilisu ruuvilla kiinni molemmissa lohkon puolikkaissa.

Eipähän siinä sen kummempia niksejä ole. Kaikki ruuvit kun on auki, niin esim. muovivasaralla pari sopivaa napautusta ylempään lohkonpuolikkaaseen (moottorin kiinnityspisteet melko hyvät kohdat pieksämiseen.) ja lohkot erilleen. Iisi piisi.

5.4.2008 11:12

"kuopion kumi"? Siis löytyykö kuopiosta muitakin RD:n omistajia =)[/quote]

Pari vuotta RD:llä ajelin sitten viime kesänä nälkä kasvo ja piti saaha isompi peli.

Hauska peli sinänsä ja yksinkertainen tekniikka, mut liian pieni varsinkin kyytiläisen kanssa.

5.4.2008 17:32

Georg kirjoitti:
Risord kirjoitti:Itelläkin olis siinä pistees et lohkot pitäs aukasta.Pultit on irrotettu päältä ja alta. Oisko teil jotain neuvvoja esim että miten irrottaa ne ja jotain muuta huomioitavaa? Joutuuko ton käynnistyspolkimen jousen muuten irrottamaan avaukses :D


Onko sulla Haynesin korjauskirjaa? Siinä on kokolailla hyvät ohjeet motin leväyttämiseen.

Käynnistyspolkimen koko mekanismi täytyy sipaista irti, mutta mikäs siinä on ihmeellistä. Vetää vaan koko höskän ulos.

Kytkin täytyy purkaa myös edestä pois, koska siellä kytkinkruunun takana on sellainen peltilisu ruuvilla kiinni molemmissa lohkon puolikkaissa.

Eipähän siinä sen kummempia niksejä ole. Kaikki ruuvit kun on auki, niin esim. muovivasaralla pari sopivaa napautusta ylempään lohkonpuolikkaaseen (moottorin kiinnityspisteet melko hyvät kohdat pieksämiseen.) ja lohkot erilleen. Iisi piisi.


Kiitos =) Toi ei olis tulu mieleen et siel kytkimen takana on semmonen sydeemi.

7.4.2008 13:55

Laitoin pari kuvaa lisää tuonne gallerian puolelle, en viitsi linkitellä ettei mene ketuiksi.

Jos jollakin on varastossa noita kuluneita pakoaukonsäätimiä, niin voisin lunastaa niitä halpaan hintaan ja korjailla kunhan hitsari + koneistaja vain ehtii, eli syksymmällä...

Laitan lisää kuvia kunhan saan kuvat kamerasta.

29.4.2008 7:36

Nyt on saatu pyörä ajoon ja säädöt alkaa löytymään jo :)
Mitenkäs muilla? onko huolia/murheita?

29.4.2008 14:10

Pari päivää ollut pyörä liikenteessä, hyvin tuntuu pelittävän vaikka kone vähän kolkottaakin. Talven jäljiltä toka polkasulla käyntiin, nesteiden tarkastus ja ketjujen rasvaus ja eikun menoksi.

30.4.2008 6:22

30km ajettuna tälle kaudelle. Eli yhden ainoan koeajolenkin heitin talven jäljiltä. Mitään ihmeellistä ei ainakaan toistaiseksi tullut vastaan, eli remontti onnistui odotusten mukaisesti.