Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

30.11.2005 23:05

kovasti näyttää samalta ku piikkideetee :) siis rungon osalta.. kävisköhän tuo kone suoraan siihen 125 deeteeseen?

1.12.2005 1:54

SirKaarlo kirjoitti:Ja tämä tieto tosiaan numeron perusteella, eikä kromisen takakahvan.


Jep jep, ainahan se on mm. mahdollista että runko ja kone eivät ole samaa paria, mutta ne erothan nyt näkyvät lähinnä koko perän eroista (takavalo), ja erilaisista putkista, eikä pelkästään kahvasta. Ja tuohan oli vain vastaus siihen kun kysyit, että mistä kuvan perusteella näin voisi päätellä. Mutta siitä päästäänkin asiaan, mistä lähteestä tuollaisen f6:n löysit? Ennenkuulumaton malli, eikä oikein kuulosta koneen tyypiltäkään. Koneen valmistenumero alkaa aina kirjainsarjalla, joka kertoo suoraan sen tyypin, esim. 4LO-XXXXXX. Ja se "täydet" on 63.
http://www.rd350lc.net/RD350TYPE.htm

1.12.2005 10:31

Eilen katsoin koneen leveyttä...se on noin 40cm, mutta ehkä SirKaarlo osaa antaa paremman vastauksen jos kerta kirjan omistaa. :)

1.12.2005 11:19

Ja jos SirKaarlo sen tuosta löydät, niin kerro ihmeessä miltä sivulta, kun itse en löytänyt vaikka kuinka etsin. Pyörän kokonaisleveys (670 - 710 mm) tietysti löytyy, mutta sitähän ei kysytty.

1.12.2005 23:00

Arwidsonilta sanoivat. :/ Nyt kun pääsin kotiin, ja tutkimaan tuota kirjaa, niin ei sieltä sellaista edes löydy. Ännä-malli toi Haynesin mukaan on. Koneen numeron perusteella.

Voi hellanlettas, 63 tai 64, käytännössä ei mitään eroa..? Kuitenkin jopa eri yksilöiden välillä voi olla pahimmillaan useita hevosvoimia eroja.

Hätäisesti luin, niin katsoin sen olevan pyörän leveys, mutta sitä ei tosiaankaan kysytty vaan koneen leveyttä. Joudun siis mitä nöyrimmin pyytämään erhettäni anteeksi ja nöyrtymään kaikkivaltiaiden edessä...

2.12.2005 0:02

Kiitoksia vastauksista. Hmm...40 cm, täytyypä mennä mittomaan daltonia. Hmm, mitenköhän runko suhtautuu lähes kolminkertaiseen tehoon...? No, täytyy ensin tehdä aika paljon tutkimustyötä. Projekti muutenkin aktualisoituu vasta ensi kesällä, jos pääsee nyt talven aikana sijaisuuksia hoitamaan, jos ei, niin opintolainaahan saa aina :).

Rd-miehet tuntuvat olevan reilua sakkia, vastaavat asiallisesti!

2.12.2005 0:08

SirKaarlo kirjoitti:63 tai 64


Kumman tärkeä se 1 hv tuntuu olevan kun jo edellisellä sivulla todettiin oikeat mallit vaikket uskonutkaan ;) Sitä paitsi sekin on aika lailla sama onko 59 tai 63... Se on sitten tietenkin eri asia, mitä tehoa oikeasti saa, on toisinaan kovastikin alle ilmoitetun. edit: Pyyhin 10 riviä kun ei jaksa... Kävin itsekin katsomassa myynti-ilmoitusta varmaan n. 5 kertaa, eikös myyjä siinä maininnut tuon tehon? Jos tämä siis oli se Nurmeksessa tai Lieksassa ollut? Eihän se ole sinänsä oikein ilmoittaa vääriä lukuja, vaikka kyseessä olisi ½ heppaa, mutta ei kai se minun syyni ole joten nuo "hellanlettas" ym. kiukkuilut voisi jättää väliin...

Ja sitten parit RD-linkit jo aiemmin mainittujen lisäksi jotta jotain asiaakin olisi:

http://www.rd350.nl/ Hollantilainen RD-sivusto, sivulle mentäessä mukavat äänet 8)

http://www.rd-club.it/Italiano/RD_350_500_it_1.htm RD Club Italia

http://www.rd350lc.de/ Saksalainen RD-sivusto, paljon kuvia

http://www.bikepics.com/yamaha/rd350/ BikePics / RD 350

http://www.bikepics.com/yamaha/rz350/ Ja lisää RZ:n osastolla...

http://homepage.ntlworld.com/ultimatelccrazy/ RD LC Crazy, historiaa, kuvia ja mm. rengassuosituksia

http://www.micapeak.com/reg/bikes/RDRZ/ Yamaha RD/RZ registry, tänne monet ovat käyneet rekisteröimässä pyöränsä valmistenumeron perusteella, sivusto alhaalla tällä hetkellä mutta pitäisi toimia

http://www.angelfire.com/pro/2stroke4me/photo.html Laaja galleria

http://home.hetnet.nl/~teakeboogaard/ Täällä mm. pari kuunneltavaa tiedostoa RD:n äänistä, voi käydä talven aikana kuuntelemassa

2.12.2005 17:24

Äh, varsin väsyneenä kirjoittelin tuon, ei herneitä...
Tarkoitin siis, ettei se ilmoitettu teho ole niinkään tärkeä, mutta tarkka malli voi tietyissä tapauksissa ollakin. Esimerkiksi F ja N malleissa erilaiset etupumput. Tuossa tosiaan on vähän erikoisesti, runko nimittäin tuntuis olevan eri sarjaa kuin kone, vaikka alkuperäinen kokoonpano kuulemma on. Välisarjaa tms?

Tunnut Johnie enemmänkin touhunneen RuuDien parissa?

2.12.2005 23:06

No worries :) Minulla on itse asiassa aika vähäinen kokemus näistä pyöristä ajallisesti (vuosi), mutta sinä aikana olen kyllä yrittänyt löytää kaikki mahdolliset tiedonmuruset ja olenkin huomannut, että varsinainen klassikkosarja on. Sen verran löytyy näihin pyöriin hurahtaneita harrastajia, ainakin Suomen ulkopuolelta. Täällä kotomaassa alkavat olla RD:t niin harvinaista herkkua, että lämmittää mieltä, aina kun joku uusi omistaja ilmaantuu! :) Mutta tosiaan olen ihan aloittelija, verrattuna esim. tuohon aiemmin lainaamaani käyttäjään jolla on yli 10 vuoden käyttökokemus nykyisen RD:nsä kanssa (RD Forumilta löytää hänetkin).

Kyllä, malli on hyvä tietää, jo varaosahankintojen takia. Aika pitkältihän näihin ovat käyneet samat osat vuodesta toiseen, mutta erojakin tosiaan on kuten totesit. Noita malleja tosiaan on ihan kohtalaisen paljon, joten vähän paha sanoa. Onkos sinulla koneessa sama numero kuin rungossa? Käsittääkseni tuon ikäisessä pitäisi näin olla jos konetta ei ole vaihdettu. Tässä onkin näitä numeromalleja ja tuosta ylemmästä kuvasta näkee siis miltä aidon kaiverruksen tulisi näyttää:
http://www.rd350lc.net/pageVIN.htm

Kerroit aiemmin, että koneen numeron perusteella malli on N, eli oletan että se on 1JF-alkuinen? Siinä tosiaan on ristiriita, kuten sanoitkin, koska N-mallihan on naku ja kerroit aiemmin että pyörän sivu- ja alakatteet ovat omat... Eli F-mallihan on se katettu versio, olisiko sitten vain F:stä otettu nuo katteet. Paljastunee siitä, mikä on rungon numerosarja.

3.12.2005 22:36

Pahus kun ei oikein tiedä mitä tekisi RD:n kanssa.
Kunnostusta tulee tässä tehtyä sillä ajalla mitä liikenee ja tarkoitus olisikin luoda pyörää "uusiksi" ensi kevääksi. Senpä teenkin varmasti, mutta sitten on tässä alkanut noita RD-sivuja katseltua tehnyt mieli vähän radikaalimpaakin modaamista.
Mitään alkuperäistä en todellakaan mene tuhoamaan, mutta osien vaihto kiinnostaisi...
Ja varsinkin tuon keulan ja takapään vaihto, kukaan ei voi kieltää etteikö RD muhkeampien osien kanssa näytä todella hienolta. RGV:n osat ovat näemmä todella käytettyjä, ja foorumeita tutkittuania ne ovat ilmeisesti myös suhteellisen kevyt laittaakin RD:hen.
Mutta ongelmapa onkin että Suomesta ei juuri purettuja RGV:eitä juuri löydy joten pitäisi siis varmaankin mittailla nuo vakio-osat todella tarkkaan ja alkaa käydä läpi purkaamoita, että mikä muu kelpaisi. Vanhemmat FZR:t 17-tuumaisilla vanteilla saattaisivat olla mahdollinen kohde.

Joopajoo, veikkaan että keväällä RD näyttää samalta kuin nyt ulkoapäin. :D Mutta ainahan sitä voi unelmoida ja miettiä...

3.12.2005 23:09

Höpöhöpö! Pyörä lihoiksi ja kamat tilaukseen niin ei oo perumista enää ;) Itelläkin on välillä semmonen ketutus oman projektin kanssa, mutta sitten kun vähä jotain tekee niin alkaa vaan enemmän sormet syyhytä!

21.12.2005 13:47

Jaaha, tässäpä on jo hieman alkanut pyörän purku ja sitä mukaa kunnostus. Katteita olen lähinnä korjaillut, tuossa kolarissa tulleet halkeamat kun tuppasivat alkaa vasta käytön mukana ilmestyä. Nyt vasta huomannut että noita katteita ei tuon ikäisiin pyöriin juuri joka nurkassa ole, joten on pakko yrittää pitää nuo alkuperäiset mahdollisimman hyvässä kunnossa.

Kävi myös kivasti tuon uuden MRA:n pleksin kanssa. Johonkin "painomustenesteeseen" tahritunut rätti eksyi kontaktiin pleksin kanssa, ja puolet tuosta mustasta värissä pleksissä lähti samantien! Eipä sitten auttanut muuta kuin puhdistaa samaisella nesteellä koko homma, joten nyt on sitten kokonaan kirkas pleksi. :D

Saapahan nähdä tuon rakentelun kanssa, koska Suomesta ei juuri näytä noita RGV:n tai puolikkaan TZR:n etu- ja takapäitä löytyvän purkaamoilta tai muualtakaan, joten pitää ehkä tutkia ulkomailta hankkimista. Ongelma vaan kun rahnat ei oikein tahtoisi riittää, ellen myisi crossipyörää pois. :(
Vähemmänhän sillä on nyt tullut käden takia ajettua, mutta silti eipä tekisi mieli...

21.12.2005 13:53

Lutikka kirjoitti:Jaaha, tässäpä on jo hieman alkanut pyörän purku ja sitä mukaa kunnostus. Katteita olen lähinnä korjaillut, tuossa kolarissa tulleet halkeamat kun tuppasivat alkaa vasta käytön mukana ilmestyä. Nyt vasta huomannut että noita katteita ei tuon ikäisiin pyöriin juuri joka nurkassa ole, joten on pakko yrittää pitää nuo alkuperäiset mahdollisimman hyvässä kunnossa.

Kävi myös kivasti tuon uuden MRA:n pleksin kanssa. Johonkin "painomustenesteeseen" tahritunut rätti eksyi kontaktiin pleksin kanssa, ja puolet tuosta mustasta värissä pleksissä lähti samantien! Eipä sitten auttanut muuta kuin puhdistaa samaisella nesteellä koko homma, joten nyt on sitten kokonaan kirkas pleksi. :D

Saapahan nähdä tuon rakentelun kanssa, koska Suomesta ei juuri näytä noita RGV:n tai puolikkaan TZR:n etu- ja takapäitä löytyvän purkaamoilta tai muualtakaan, joten pitää ehkä tutkia ulkomailta hankkimista. Ongelma vaan kun rahnat ei oikein tahtoisi riittää, ellen myisi crossipyörää pois. :(
Vähemmänhän sillä on nyt tullut käden takia ajettua, mutta silti eipä tekisi mieli...


Ihan susiolla etit noita osia ulkomailta,tulee varmasti halvemmaksi kuin suomesta ostaminen.Katot vaikka ensin ebaystä ja rgv uk foorumilta.

22.12.2005 0:43

Minulla lojuu nurkissa yksi ylimääräinen maski, jos kiinnostaa.

Linkki.

22.12.2005 8:18

Spesiaaliosia saapi Nigel Kimberiltä. Mukavan tuntuinen heppu ja tekee tilauksesta melkein mitä vain.

http://www.nkracing.co.uk/

Osia lähestulkoon laidasta laitaan saa tilailtua NORBO:lta. Kaveri myy uusia ja käytettyjä kalikoita ja jos ei hyllystä löydy suoraan, niin kaveri etsii/hommaa/ostaa jopa Nipponista asti. NORBO:n kautta saa myös TZR/RGV osia (RD/RGV konversioista haaveileville)

http://homepage.ntlworld.com/ultimatelccrazy/