Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

17.4.2006 15:31

Tervetuloa vaan joukkoon! Laitahan myös kuvia galleriaan, jahka kerkiät.

Keikari kirjoitti: Eräs ratkaisu parantaa valotehoa on esitetty tuossa topicin aloittaneessa viestissä.


Niin mikä... Tarkoittanet threadin 3. viestiä. Niin, en muista tuollaisesta toteutuksesta lukeneeni, mutta jonkunhan se on ensimmäisenä tehtävä. Tosin itseä ei pahemmin valon tehottomuus ole haitannut, vaikka ajoin viime kesänäkin varsin monena yönä, 00-03 aikoihin... Olet varmaan kokeillut näitä tehokkaammiksi mainostettuja (tai testattuja) polttimoita? Itsellä ei ole edes sellaista, vaan perus-Philips H4.

17.4.2006 22:32

Kevät on auki.. \o/ 24km ajettuna. Jumanstuikkelis, että oli lystiä. Siltikin, vaikka yvps on koko ajan auki. Nyt vain se muovikiekko vaihtoon ja sitten on enemmän lystiä.

Valohomma ei mennyt kuten piti, R1 umpiot on todella vaikea saaja tuonne maskin sisään. Joutuisi tekemään etuhäkin aika pitkälti uudelleen, samalla siirtämään mittariston sun muut. Tällä hetkellä tarkoitus olisi laittaa kaksi jotain vähän sivistyneemmän näköistä umpiota h4 polttimilla katteisiin. Johdotuksen jos vetäisi niin, että ilman valoja palaa vain toinen, päiväkäyttöön, valoilla molemmat lyhyt ja pitkillä pitkät. Hintaa tulisi vajaa pari sataa euroa valoilla joita olen suunnitellut ja sommitellut. Tulevaisuus näyttää.

Renkaisiin, takana on 120/80 kokoinen Metzeler Lasertec, hyvän oloinen rengas. Edessä Michelinin 110/70-17, ehkä hiukan liukkaan oloinen. Ainakin kylmällä kelillä. Mallin unohdin jo tässä sisälle kävellessäni. Tukeva olo minulla ainakin on, mutkassa ei pyri nousemaan eikä kallistumaan mitenkään oudosti. Uraherkkyyttä noin kapeilla renkailla tietty on, mutta ei se nyt osannut häiritäkkään. Pahimmat railot tiessä nyt on muutenkin syytä kiertää.

17.4.2006 23:51

Pitääpä kuveksei laittaa kunhan saan pyörän ajokuntoon.

Tarkoitin esitetyllä ratkaisuilla Kaarlon: http://koti.mbnet.fi/kaarlo_/yamaha_003.jpg
viritelmää. Tuonne etukuupan allehan voisi kätkeä isompaa umpioita kuin RD:n vakiota. Miulla vaan ajatuksena on käyttää mahdollisimman alkuperäisiä muoviosia. Ennoo viel polttimen vaihtoa kokeillut. Syksyllä vaan nauratti, kun tuli joku uusi kilokyykky perään haastamaan ja meikän eteen tuli pyörästä varjo vaikka oli valot päällä.

Mistä muuten kannattaa RD:n osia kysellä ja ostaa? Talvella kiinnostaa osien halpa hinta ja kesällä nopea toimitus. Talvella sain melko hyvin http://www.mc-scatter.com:ista tilattua tavaraa, vaan viel tarvis YPVS-kilkkeitä.

18.4.2006 0:19

Keikari kirjoitti:Tuonne etukuupan allehan voisi kätkeä isompaa umpioita kuin RD:n vakiota.


Jep, jos tosiaan saa sinne sellaisen joka oikeasti on tehokkaampi.

Mistä muuten kannattaa RD:n osia kysellä ja ostaa?


Varmistin tuossa vähän aikaa sitten jälleenmyyjältä, että alkuperäisiä Yammun osia saa vielä suht hyvin.

Tarvikeosista ainakin Stormilla on aika paljon kamaa vielä listattunakin. MopoSportillakin jotain.

Saitko muuten Scatterin kautta tilattua siis paljonkin tavaraa, listatavaroiden lisäksi?

18.4.2006 2:32

>Saitko muuten Scatterin kautta tilattua siis paljonkin tavaraa, listatavaroiden lisäksi?

Kyselin useita purkuosia ja sainkin mm. mittariston ja peilit. Mutta kyllä jäi paljon saamattakin.

19.4.2006 2:16

Keikari kirjoitti:Ennoo viel polttimen vaihtoa kokeillut.


Philipsiltä uusia moottoripyörälamppuja

Itsellä on käynyt mielessä että olisikohan ihan tavallinen keltainen polttimo hyvä (taitaa olla esim. Philipsillä nimellä Allweather); viime kesänä yksi vastaantuleva auto ei minua huomannut ollenkaan eteen kääntyessään.

19.4.2006 15:46

Jeah, nyt on jo lähes 120km tältä päivältä kasassa. :)
Katteet sain eilen, kauhea ähellys saada ne kiinni ja sitten ajoon. Ja toimii vieläpä suorastaan helkkarin hyvin, mitä nyt toinen pakoputki joskus vähän kolkuttaa keskituen jouseen.
Kuvaa valmiista laitteesta voisin laitella kun saan teippauksetkin vielä kuntoon, eli toivon mukaan huomenissa.

22.4.2006 23:58

Parisen sataa päristelty. Loistava laite. Aivan ihana ajossa.

Miten muuten muilla, kuinka jäykät teillä on kytkimet? Itsellä tuntuu aika jäykältä. Mietittiin, että ehkä sinne on vaihdettu jotkit kisasemmat kytkinjouset tai jotain. Täsmällisesti ja hyvin se toimii, ei sen puoleen valittamista. Välillä vain rasittava esimerkiksi kaupungilla.

23.4.2006 14:37

Itsellä ainakin on sellainen, että voisi olla jäykempikin eikä haittaisi. Luultavasti vaihdan jäykempään jos remontin aika joskus tulee.

23.4.2006 15:45

ainakin omassa mopossa kytkimen jäykkyys johtui kytkintangon taipumisesta. Nyt kun isken kunnon tangon, kuulan kytkimen päähän ja kunnon voitelun niin pitäisi keventyä! onko rd:ssä tangolla vai vivulla kytkin?

23.4.2006 20:13

Noniin, nyt on uusia kuvia fillarista nykyisessä asussaan. Ei siinä paljoa eroa ole viime vuotiseen, mutta tämä on evoluutiota! ;)

Semmoinenkin ikävä piirre on löytynyt, että kaasukahva tärisee sen verta hyvin, että 50km välein saa verrytellä kättä jotta lähtee taas veri kiertämään. :D
Noo, elämäähän tuo ja koetan sitä saada vaimenemaan leikkimällä tuon kahvanpainon kanssa.
Kytkin ei minullakaan ole mitenkään jäykkä, ei luista mutta pitäisi ehkä minunkin uudet jouset kytkimeen joskus laittaa.

23.4.2006 22:01

SirKaarlo kirjoitti:Edessä Michelinin 110/70-17.


Vannekoko on 18" vakiona.

Kannattaa kokeilla orkkisgummilla eli huimat 90/90-18. Mopo kääntyy kurveihin ilman ajatustakaan. 100 on eteen maksimileveys ja silläkin pyörä tuntuu hieman jo ahdistavan käännöksissä. Tuo 110 menee jo profiililtaan noin kapealla vanteella persiilleen.

23.4.2006 22:07

SirKaarlo kirjoitti:iten muuten muilla, kuinka jäykät teillä on kytkimet? Itsellä tuntuu aika jäykältä. Mietittiin, että ehkä sinne on vaihdettu jotkit kisasemmat kytkinjouset tai jotain. Täsmällisesti ja hyvin se toimii, ei sen puoleen valittamista. Välillä vain rasittava esimerkiksi kaupungilla.


Vakioviritteisen koneen tehoille vakiojouset ovat enemmän, kuin riittävät. Mikäli uusilla massalevyillä ja jousilla luistaa, voi lisätä yhden ylimääräisen teräslevyn kytkinkelloon sisältäpäin ensimmäiseksi levyksi.

Hipo-koneeseen paras yhdistelmä on 3kpl vakiojousia ja 3kpl TZ750 jousia. Kestää taatusti raaimmatkin viritykset.

Jos haluaa hifistellä, voi pienellä modauksella käyttää FZ750 massalevyjä. Käytännössä eroa ei kuitenkaan huomaa.

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Mikäli kytkin toimii, kuten sen pitäisi, riittää kahden sormen puristusvoima kaupunkiajossa helposti.

Itselläni on 3kpl orkkisjousia ja 3kpl EBC:n vietereitä ja kahden sormen ote riittää mainiosti, vaikka en mitään bodarityyppiä olekaan.

23.4.2006 22:11

Keikari kirjoitti:Mistä muuten kannattaa RD:n osia kysellä ja ostaa?


www.yamaha-rd.com/forum -> For sale tahi vaihtoehtoisesti Wanted-osioon viestiä. Kyseiseltä foorumilta NORBO on heppu, jolta löytyy lähes mitä tahansa RD-kalikkaa.

Kakstahti kunniaan !

25.4.2006 20:39

Mäkin haisen kakstahdille :) Tässä pyöräni

http://www.motot.net/galleria/28019