Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

18.11.2005 0:09

MCL1 kirjoitti:Ei jumalauta,ois hieman rouhee tommonen 610cc 2- sylinterinen rd jonka ajo-ominaisuudet lähentelee polkypyörää.Mitä noi kitit maksaa?


Näyttäs toi 535 kitti portattuna versiona maksavan hieman alle 4000 dollaria. Kallista tai ei mutta lähes sama summa menee tohon omaan nelipyttyiseen nyt täystuhon jäljiltä :( ja se on sitten vakio

19.11.2005 20:51

"sudden" :
- niin F1 on aito ja oikea ypvs vesijäähy. Kyse on lähinnä evoluutiomallista eli ero on 58hv -> 62/63hv.

20.11.2005 23:14

Noniin, RD on uinunut jo pitkän aikaa tallissa kun ei ole ollut aikaa ropata. Mutta ensi viikon jälkeen sitä aikaa on, kun on koeviikko ohi ja vika ja helppo jakso lukiossa alkaa.
Jotain jarrusatuloiden maalausta olen jo tehnyt tässä hiljaksiin, ovatpahan kuivuneet kun ovat monta viikkoa olleet rauhassa.

Sormet syyhyävät jo päästä purkamaan tuo laitos nippeleihin ja kunnostaa se viimeisen päälle raceriksi. :)

25.11.2005 15:59

Olisi niin paljon kirjoitettavaa, että ei tiedä mistä aloittaisi...

Lutikka kirjoitti:Jesh! Toinenkin RD 350. :)


Toinenkin? Onhan niitä, täälläkin ja jo aiemmin käytyjen keskustelujen perusteella on muitakin... Itsellä -87 F2.

vehje kerää kierroksia iloisesti sinne 9-10t rpm


Kerää myös ihan vakioputkistolla/vakiopyörällä, jos on kunnossa. Sieltähän ne tehot juuri löytyvät. N. 7500:sta (tai vähän aikaisemminkin jo) alkaa se riemu, ja jatkuu siitä ylöspäin...

SirKaarlo kirjoitti:Itse en ole oikein uskaltanut ruveta panostamaan noihin, kun ei ole mitään tietoa miten pyörä muuttuu.


Todellakin, jos putkistoa menee vaihtamaan, niin pitää tietää todella tarkkaan mitä tekee, muuten ei varmasti saa lisää hyötyä vaan pelkästään haittaa.

sudden kirjoitti:vuosimalli henkii kovasti F1 mallia, F2 tuli muistaakseni aivan 85 lopussa tai sitten aivan 86 alussa.


Vielä vuosi lisää niin on oikein. Eli 86 lopussa tuli Euroopan (Suomen) F2. Käytännössä Suomessa myydyistä pyöristä siis suurin osa 86:stakin lienee vanhempaa mallia, ja vasta kasiseiskoissa alkoi F2:sta esiintymään kunnolla.

Keskustelu eri malleista on sisältänyt enemmän ja vähemmän suuria virheitä. Threadin pyörä on mallia F1 jo heti ulkoisten osien perusteella (pakoputki, perävalo, krominen takakahva) ja vuosimallin perusteella. F2 tuli vuonna 86. Kannattaa olla tarkkana mallinimistä puhuttaessa, myös netissä nämä ilmoitetaan usein hieman väärin. LC ja YPVS eivät sinänsä tähän liity, nehän löytyvät vanhemmistakin.

Lainaten toiselta foorumilta asiansa hyvin tietävää nimimerkkiä Georg, tässä ovat oikeat merkinnät:
80-82 RD350LC
83-84 RD350LC2
85-86 RD350LC F1/N1 (F2/N2 julkistaminen loppuvuodesta 86.)
86-89 RD350LC F2/N2
90-95 RD350R (Brasilian viritys. LC-mallinimi pudotettiin pois.)
(lähde http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?s=cd66d848f14ea7d31ae2db1f533640ea;act=ST;f=28;t=20819

Ja F2:han on näistä se tehokkain malli, 63 hp, JOS kone on 1WT. Saksassa ja Sveitsissä tästäkin on nimittäin myyty eri konemerkinnällä 27-50 heppaisia. Tässä malleja (jälleen, mallien kirjoitusasu ei ole täydellinen, mutta hyvät tiedot):
http://www.rd350lc.net/RD350TYPE.htm
Ja muutenkin tuohon sivustoon kannattaa tutustua, jos RD vähänkään kiinnostaa.

Mainittakoon vielä, että RZ 350 on sama pyörä, (ainakin) jenkeissä RD:t myytiin RZ-nimellä.

Kannattaa hankkia Haynesin korjausopas, jos ei sellaista vielä ole. Englanninkielisenä löytyy RD 350:lle oma, myynnissä Alfamerillä / jälleenmyyjillä.

Keskustelufoorumien puolelta aivan ehdoton ykkönen RD-kuskeille on:
http://www.yamaha-rd.com/forum/
Kun vain englanniksi osaa kirjoittaa, niin löytyy ratkaisu ongelmaan kuin ongelmaan yleensä. Todellisia RD-spesialisteja tuolla vaikka kuinka paljon (brittejä ym.)

25.11.2005 19:08

johny kirjoitti:Kannattaa hankkia Haynesin korjausopas, jos ei sellaista vielä ole. Englanninkielisenä löytyy RD 350:lle oma, myynnissä Alfamerillä / jälleenmyyjillä.


Itseasiassa juurikin tänään kolahti postilaatikkoon moinen. Monenmoista juttua siinäkin, mitkä muuten pitäisi hoksata itse mopoa laittaessa. Hienoja erikoisuuksia, kuten remmivetoinen takajousitus.. ;D

25.11.2005 22:44

Johnnie kirjoitti:
vehje kerää kierroksia iloisesti sinne 9-10t rpm


Kerää myös ihan vakioputkistolla/vakiopyörällä, jos on kunnossa. Sieltähän ne tehot juuri löytyvät. N. 7500:sta (tai vähän aikaisemminkin jo) alkaa se riemu, ja jatkuu siitä ylöspäin...

Toki, mutta vielävielä iloisemmin, "ju nou"? ;)

Jeah, tänään pääsin jo aloittelemaan purkamista (jälleen). Pitänee katsoa jos jo huomenna kävisi hakemassa punosletkut etujarruille.
Nyt vaan alkaa ikävästi tuo rahapuoli pelottamaan, vielä en ole kerennyt takaiskaria tutkimaan, mutta pahoin pelkään että se on tuhonoma. :(
Juuri 300 euroa halvemmalla en ole laadukkaita iskareita nähnyt mistään saavan, joten tekee aika loven budjettiin jos pitää uusi hommata.

Joo-o, ei oo halpa pyörä! :D
Kovin montaa tonnia ole mittarissa minun jäljiltäni, mutta rahaa on jo mennyt hyvän verran.
Mutta silti, aina kun se polkaisee käyntiin niin muistaa että on se sen arvoista.

26.11.2005 19:49

Laitoinpa itsekin pari kuvaa tuonne omaan galleriaan.

SirKaarlo kirjoitti:Monenmoista juttua siinäkin, mitkä muuten pitäisi hoksata itse mopoa laittaessa.


Kyllä. Valitettavasti nuokaan Haynesin kirjat eivät kuulemma ole virheettömiä, en muista tarkkaan, mutta ainakin jossakin kohdassa (olikohan kappaleessa, jossa kerrotaan R-mallin ja F2:n eroista) kerrotaan mm. jostain väärästä laakerityypistä yms. Joten jos on esim. tekemässä isompia hankintoja tms. niin kannattaa aina suhtautua hieman varauksella ja varmistaa asia myös muualta, jos mahdollista.


Lutikka kirjoitti:Toki, mutta vielävielä iloisemmin, "ju nou"


Kaniin, jos tosiaan osaa säädellä kaasarit ja silleen.

26.11.2005 23:26

Johnnie kirjoitti:Kaniin, jos tosiaan osaa säädellä kaasarit ja silleen.


Totta kai nyt pitää muutenkin laittaa kuntoon kuin vain putket kiinni iskee jos teharia meinaa. Ei mahda olla kovin kiva koriste sellainen...

27.11.2005 6:11

Näinhän se on.

Mopo-Sportistahan saisi Giannelli putket, 242 ¤ x 2.
http://www.moposport.fi/sivut/mp05/mplu39.pdf (PDF)

edit:
Ja ulkomailta, täällä Jim Lomas -sarjoja (644 - 722 ¤):
http://www.50cc.nl/jl_exhausts_ypvs350.asp
ja Jolly Moto (707 - 853 ¤):
http://www.50cc.nl/rd350.asp

29.11.2005 21:34

Voisiko joku mitata tuon 350rd:n koneen leveyden poskesta poskeen? Mielessä hautuu hurjia projekteja...

29.11.2005 22:44

Itse pääsen pyörän luo vasta toukokuussa, kun ajokausi alkaa. :( Muuten auttaisin!

29.11.2005 22:56

Hurjia projekteja...kuten sexy DT 350: http://users.bart.nl/~bommie/YTCN/specials/DT350/dt350foto.jpg ;)

Koetan huomenna ehtiä mittaamaan, ellei joku ehdi ensin.

30.11.2005 11:54

Lutikka kirjoitti:Hurjia projekteja...kuten sexy DT 350: http://users.bart.nl/~bommie/YTCN/specials/DT350/dt350foto.jpg ;)

Koetan huomenna ehtiä mittaamaan, ellei joku ehdi ensin.


Kyllä panisin. =O~~

30.11.2005 14:12

Tai vkl voin kattella ja laitella eri mallien pituudet ja leveydet kirjasta. :)

Valmistenumeron perusteella toi minun RD on sellainen malli kuin f6. Hepoa täydet 64. Ja tämä tieto tosiaan numeron perusteella, eikä kromisen takakahvan.

30.11.2005 16:39

Lutikka kirjoitti:Hurjia projekteja...kuten sexy DT 350: http://users.bart.nl/~bommie/YTCN/specials/DT350/dt350foto.jpg ;)

Koetan huomenna ehtiä mittaamaan, ellei joku ehdi ensin.



Jumaleissön, jätkähän arvasi heti mitä minä suunnittelen...