Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Yamaha RD 350 '85

1.7.2008 19:43

MänTä kirjoitti:laitat letkut vesipaljuun ja katsot liikkuuko vettä tarpeeksi.

:eek: Elikkäs tää on suomeksi...

2.7.2008 13:56

malmari kirjoitti:Noi on molemmat kampiakselin stefat vaihdettu 2000km sitten, ihmetyttää vaan jos siellä nyt jo olisi vuotoa. Termostaatin raapasin pois sieltä mutta ei ollut mitään vaikutusta asiaan. Mitenköhän tuon vesipumpun toiminnan saisi selvitettyä.


Hui-yeang-laatuiset kiinalaiset stefat?!? Asennustapa varmasti oikein?!? Kampiakselin kondis?!? kampiakselin pinnanlaatu stefojen kohdalta?!?

Nuo nyt tuli ensiksi mieleen, mitkä saattaisivat silputa uudet stefat sekunnissa riekaleiksi..

Vesipumppu kannattaa ensimmäisenä purkaa atomeiksi ja tsekata, että osat ovat kunnossa eikä esim. pumpun "siipipyörästä" puutu paloja jne.

Jos osat ovat silmämääräisesti kunnossa, niin sitten romut takaisin kiinni ja syylärin korkki irti ja käyttelemään mopoa lämpimäksi. Syylärin korkin reiästä sitten killistelee, kuinka neste kiertää kun motti lämpenee.

Vika voisi periaatteessa olla niinkin yksinkertainen, että syylärin korkki valskaa paineet ulos ja sen takia rupeaa keittämään. Osta uusi korkki, niin on ainakin yksi vian aiheuttaja eliminoitu.

2.7.2008 20:25

Georg kirjoitti:Hui-yeang-laatuiset kiinalaiset stefat?!? Asennustapa varmasti oikein?!? Kampiakselin kondis?!? kampiakselin pinnanlaatu stefojen kohdalta?!?
Vika voisi periaatteessa olla niinkin yksinkertainen, että syylärin korkki valskaa paineet ulos ja sen takia rupeaa keittämään. Osta uusi korkki, niin on ainakin yksi vian aiheuttaja eliminoitu.


En nyt muista enää mitkä noi stefat oli, mutta veikkaisin ne joksikin muuksi kuin kiinalaaduksi, koska tilasin pari vuotta sitten noi petilaakerit ja stefat paikalliselta yamaha kauppiaalta joka sanoi että osat tulevat Hollannista :eek: Jäi vaan muistikuva että olisko ollu peräti alkuperäsiä noi osat, tiedä sitten mitä laatua ne on. Kampiakseli näytti kunnossa olevan. Asennustapa? Ei kai siinä nyt liiemmin voi sössiä jos ne stefat oikeinpäin vaa laittaa. Toi uuden korkin ostaminen mulla on ollu mielessä, pitääpä se nyt tehdä ensimmäisenä, vaikka nää vehkeet tuntien eihän se vika noin yksinkertainen voi olla ;)

3.7.2008 21:59

malmari kirjoitti:Lisäksi on ollu noita lämpöongelmia, liikennevaloissa ei voi tolkuttoman kauan olla ku alkaa mopo keittämää. Pari viikkoa sitten otin kannen pois ja laitoin kasaa vanhalla kannentiivisteellä, johon laitoin kyllä uudet tiivisteliimat ja vedin vielä kannen ohjekirjan antamiin momentteihin, mutta mikään ei muuttunut. En tiedä mikä on, kyllähän tää hyvin pelaa niin kauan ku ei tarvi valoissa seisoa, mutta...


Aina uudella kannentiivisteellä paketti nippuun, jos nyt ei ihan jokapäivä availe... ;)
Ei tarvitse liimaa, momenttiin vain, ettei mene kieroon.

Ja aina kannen kiristys ensin sylintereihin, sitten vasta sylinterit kiinni lohkoon.

Aika siisti toi 350 TDR! Asiaa!

Pitäisi tulla joku aivan älytön 500cc tai isompi katupyörä, niin näyttäisi kaiken maailman diisseleille närhen munat!

Kellään ylimääräistä 31k-konetta varastossa?

3.7.2008 23:51

malmari kirjoitti:Noi on molemmat kampiakselin stefat vaihdettu 2000km sitten, ihmetyttää vaan jos siellä nyt jo olisi vuotoa. Termostaatin raapasin pois sieltä mutta ei ollut mitään vaikutusta asiaan. Mitenköhän tuon vesipumpun toiminnan saisi selvitettyä.



Termostaattia ei saa poistaa moottorista kokonaan. Tai jos poistaa niin poistaa sen "sydämmen" vaan. Jonkinlainen kuristin pitää olla järjestelmässä aina. Eli jos sen haluaa poistaa niin ottaa siittä vaan ne liikkuvat osat pois, mutta jättää itse rungon.

26.7.2008 23:08

mitenkäs sopii 31k koneeseen nuo moposportin giannellit? kun ei viittis ihan tietämättään ostaa kun 242€ kpl on hintaa.

27.7.2008 22:38

jos joltain löytyy 350 rd:n suora tankki,sivukatteet,takakate ja belly pan ni olisin kiinnostunut.

putket

28.7.2008 21:20

SSPOWER kirjoitti:mitenkäs sopii 31k koneeseen nuo moposportin giannellit? kun ei viittis ihan tietämättään ostaa kun 242€ kpl on hintaa.

huonosti sopii,kaikki voima siirtyy yläkierroksille.joskus aikoinaan tollaset ostin,ja heti piti tehdä muutoksia kun vääntöä ei löytynyt mitään.alkukäyriin lisäsin pituutta,ja pönttöihin lisää tilavuutta niin toimi paremmin

29.7.2008 21:16

jos joltain löytyy 31k koneeseen ypvs ohjausboksi niin heitäppä yvtä niin keskustellaan hinnasta.
ja kaikennäköstä muuta hilpettä kans voi tarjota kuten katteita.

Haynesin manuaali kaupan

16.8.2008 21:02

Yamaha RD350 YPVS Twins 1983-95

Eli Haynesin kirjanen ois kaupan. Uutta vastaava, kontaktimuovit päällä. HIntaa 20 € postikulut. 040 737 4382

3.10.2008 12:44

Käännynpä teidän puoleen kun on vähän muisti ja ohjekirjat hataralla pohjalla.
Tuosta ypvs:n toiminnasta oli juttua jossakin ketjussa ihan vähän aikaan sitten, mutta en löytänyt sitä mistään ketjusta. (Puusilmä..)

Eli kun kääntää virrat päälle, ypvs suorittaa tuon "puhdistuksen", tämän jälkeen pakoaukonsäädin jää kokonaan auki-asentoon? Olenko oikeassa? Eikö sen nyt näin pidä toimia?

Sitten vielä pari kysymystä jäähdytysjärjestelmän letkuista, syylarin täyttökorkin alta lähtee kaksi pienenpää lähtöä. Yksi kanteen ja toinen paisuntasäiliöön. Ylempi ilmeisesti paisariin ja alempi kanteen?

Ei voi tietää... :nolo:

3.10.2008 23:35

Miki_Moon kirjoitti:Eli kun kääntää virrat päälle, ypvs suorittaa tuon "puhdistuksen", tämän jälkeen pakoaukonsäädin jää kokonaan auki-asentoon? Olenko oikeassa?

Kyllä. Puhdistussyklin jälkeen säädin jää auki käynnistyksen helpottamiseksi, ja heti koneen käynnistyttyä säädin menee kiinni, ja aukeaa tietysti sitten kun kierroksia tulee tarpeeksi.

Kun kone sammutetaan normaalisti pieniltä kierroksilta, säädin jää kiinni. Näin ollen seuraavan kerran virtaa päälle laitettaessa kuuluu kolme kertaa peräkkäin "surr":
-SURR (auki)
-SURR (kiinni)
-SURR (auki)

...kun taas tämän jälkeen jos laittaa virrat pois ja takaisin päälle käynnistämättä konetta, kuuluukin vain kaksi kertaa:
-SURR (kiinni)
-SURR (auki)

Jäähdytysletkuasiaan en ilman pyörää tai kirjaa pysty sanomaan mitään varmaa, mutta joo, siinä aivan korkin kaulan korkeudella oleva ylin letku varmaan menee paisariin ja toisesta letkusta ei minulla olekaan mitään (muisti)kuvaa.

4.10.2008 10:00

Johnnie kirjoitti:Kyllä. Puhdistussyklin jälkeen säädin jää auki käynnistyksen helpottamiseksi, ja heti koneen käynnistyttyä säädin menee kiinni, ja aukeaa tietysti sitten kun kierroksia tulee tarpeeksi.

Jäähdytysletkuasiaan en ilman pyörää tai kirjaa pysty sanomaan mitään varmaa, mutta joo, siinä aivan korkin kaulan korkeudella oleva ylin letku varmaan menee paisariin ja toisesta letkusta ei minulla olekaan mitään (muisti)kuvaa.


Kiitoksia tästä, eikös nuo jäähdytysletkut oikein mene, on vain ollut jonkun aikaa lihoina, eikä aina voi kaikkea muistaa... :)

Kiitoksia.

Rd osiksi

7.1.2009 19:24

Tänään sain vihdoin ja viimein purettua mopoa, mm. kone pois, pytyt pois ja mäntien/männänrenkaiden tsekkaus. Yllätys olikin melkonen kun otin ton vasemman puolen pytyn pois, männässä ei tietoakaan männänrenkaista :eek: Mäntä on kyllä entinen, mutta sylinterissä ei ole mitään skraaduja tai muita vaurioita. No, selvispä se syykin miks tuo savutus kylmänä oli ihan tajutonta :nolo: Tulipa nyt sekin todistettua että hyvin nää laitteet pelaa vaikka ilman männänrenkaita :D Meinasin vaan että kannattaisi kuitenkin hoonata noi molemmat pytyt, tuli vaan mieleen, että kun mennään pelkällä hoonauksella niin mitään männänrenkaiden kokoa ei tarvi kasvattaa, eikö? Noi männät mitkä mulla oli, ne oli halvimmat mitä silloin sai, no siitä oppineena tällä kertaa pitänee satsata vähän enemmän. Onkohan täällä hyviä vinkkejä mitkä männät olisi hyvät ja mitkä taasen ei.

7.1.2009 19:35

NOS on rok rok