Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

22.10.2004 2:22

Tosson kuvia viimeaikaisista värkkäilyistä:
pleksi
runkosisällä
t-pala ja iskari

Kävin ostamassa hiontavahaa ja porakoneeseen superlonilaikan ja hankasin pleksin sillä, vielä kun löis päälle jotain autovahaa niin olis vielä parempi. Siitä ei meinaan nää vielä kunnolla läpi, metrin päässä alkaa jo sumenemaan... Tai toinen vaihtoehto on että maalaa sen sisäpuolelta sillä maalilla mitä pistetään rc-autojen koriin.

Iskari pitäs kiillottaa alapäästä ja lokarin kiinnikekorvien välistä. Sitte työn alle toinen :o Ja kaikenlisäksi pitäis tilata kaikenmailman romua, kuten kuskin oikean puolen jalkatappi, tankinkorkin lippa, ketjun laahauspala ja termostaatti. Ja sitten pitäs ostaa ohjauslaakerit, ennen laakereita ja ketjun laahauspalaa ei saa tuota oikeen etenemään.

RM: kyllähän nuo kevarit ja muut semmoset toimii ilman akkuakin, ei sitä siellä tarvita välttämättä. Ainaki 125 gamma toimi... ja toimii varmaan tuo 2 puokkikin. Onko tuo värkki niinku joku koteloitu konkka vai mikä tuo on? Koska kerran kävi mielessä että semmonenkin ajais ihan asiansa... muutaman konkan kytkee rinnan akun tilalle niin ei valot vilku tyhjäkäynnillä. Halpa, huoltovapaa ja kevyt vimpain.

22.10.2004 10:13

Hunter: Toi on ihan alumiinikoteloon laitettu konkka. Helppo väsää itekin mut ei jaksa alkaa nähdä vaivaa. 50 dollaria niin pikku raha. Ja tää on mulla RG500:essa.

22.10.2004 11:14

OFFTOPIC
RM, etsä sais kuvia tuosta suikkelistas? Kiinnostas nähä tuo sun legendaarinen rg500:nen.

22.10.2004 16:44

Munmielestä kirkkaasti rakentamisen arvonen kun osat maksaa noin 5 euroa, säästö melkeen 50 dollaria ja pari viikkoa aikaa. Kokoamiseen menis varmaan tunti korkeintaan (jos lasketaan liiman kuivuminen).

Joo pistäppä niitä rg500:sen kuvia kehiin, vaikka kalleriaas tjtn. Ota semmosia kuvia mistä näkee jotain jänniä yksityiskohtia, tavan sivuprofiilikuvia nyt on netti pullollaan (ota silti semmonenki jooko? :D).

22.10.2004 20:22

oot kyllä seinä hullu hunter :D! pakko ottaa mallia ja alkaa skiillottelemaan ketkun osia.

22.10.2004 20:44

LaaKeRi kirjoitti:OFFTOPIC
RM, etsä sais kuvia tuosta suikkelistas? Kiinnostas nähä tuo sun legendaarinen rg500:nen.


Niin tollanen konkkahomma olis varmaan helppo tehdä itekin, mutta kun en oo mikään sähkö-pena niin en osaa tollasta värkätä ja piti kuitenkin uusi akku hommata niin ostin ton. Ja eikä se maksakaan kun uuden akun verran ja toimii tosi hyvin. Esim. valot on kirkkaammat tyhjäkäynnillä kun akun kaa.

Perskeles ku ei oo tota digikameraa. No, mutta toi on ihan normaali 85 vuoden sinivalkoinen. Muuten vakio, mutta laitoin siihen jotkut tehoputket (ilmeisesti Jollyt jostain 80-luvun lopusta), ja sit on poistettu noi ilmanputsari kuristukset.(mitkä on otettu oikeastaan jokaisesta pois).

Katteita pitäis vähän uusia. Etupleksi ja etukate on pikkusen rikki ja takakate hieman sulanut(johtuen siitä, että joku fiksu ottanut lämpöeristeet jostain syystä pois!!). Alakate pitäis maalata uudelleen ja keulan stefat pitäis vaihtaa. Pikkusen siinä on töitä ens kesäks. Talvella ei kerkee tehdä kun on toinen projekti menoillaan. Tosta toisesta projektista ei vielä tässä vaiheessa mitään, mutta voin luvata että jotain erikoista on luvassa...

23.10.2004 1:39

Kevariin uus 4Ah akku makso 14e... esim 8Ah akku tuskin maksaa pariakymppiä enempää, eli on se oikea akku vähä halvempi ku kattoo mistä ostaa.

23.10.2004 1:52

Miten toi runko näytti niin puhtaalta, virheettön maalipinta rungossa? Onko se joskus maalattu uduestaa vai muuten vaaa hyväyksilö.

23.10.2004 13:58

Siinä on semmonen pinnote tuossa alumiinissa, sen kun hankailee puhtaaksi niin on riittävän hyvä. Kyllä siihen sai muutaman tunteroisen käyttää että sai sen noin puhtaaksi. Jokapaikka oli ihan mustassa öljyhiekkapaskassa. Ja bensaa meni litratolkulla... oli meinaan pinttyny aika kovaan se lika. Varsinkin tuosta moottoripedin takaa missä on nuo liitoskohdat takahaarukalle ja jousihärveleille.

23.10.2004 15:31

Hunter kirjoitti:Kevariin uus 4Ah akku makso 14e... esim 8Ah akku tuskin maksaa pariakymppiä enempää, eli on se oikea akku vähä halvempi ku kattoo mistä ostaa.


Tämä akku mikä on tarkoitettu RG500:een on huoltovapaa YYT5L-BS ovh 53,50! Taiwanin saa varmaan halvemmalla, mutta niistä ei oo mihinkään. Ite en pyörässä käytä muuta kuin Yuasan akkuja. Mulla on muutenkin ollut näitten pyörien kanssa se peruste, että joko ne tehdään kunnolla kunnon osilla tai sitten ei tehdä yhtään mitään. Ja jos ei rahat joskus riitä niin sitten odotetaan, että riittää.¨

Tarpeeksi on tullut nähtyä markan patentteja ja tuhannen markan korjauksia niistä...

23.10.2004 16:32

Hunter kirjoitti:Ja bensaa meni litratolkulla... oli meinaan pinttyny aika kovaan se lika. Varsinkin tuosta moottoripedin takaa missä on nuo liitoskohdat takahaarukalle ja jousihärveleille.

Tekee varmaa hgyvää imppaa 2h bensaa :)

23.10.2004 18:44

RM, ei esim bilteman akuissa ole pahemmin moittimista. Kestävät kumman hyvin kyllä, ja huoltaminenhan on helppoa kun talvella laittaa latinkiin ja säilyttää esim pakkasessa. Se 30e hintaero ei kyllä paljoa näy käytännössä muuten kuin uusimis väleissä.

23.10.2004 19:44

prklkun kattelin nuita isoja 2-tahti kyykkyjä niin alkoi himottamaan tommonen 500cc rg.

24.10.2004 2:15

Jepni, mä katoin täs rg500 videoita on se kyl mielenkiintonen peli. Äijä sil kiihytteli niin eka lähtee iha saatanan laiskasti sit ku ottaa piikin niin välittömästi nokka pystys =).

24.10.2004 15:32

Johan olen 500 rg:tä kuolannut pidemmän aikaa :) on sen verran himottava peli että tyytyisin korkeintaan viritettyyn 350rd F2 malliin korvikkeena!