Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

13.2.2005 3:44

Niin tosiaan, kun laitoin nuo uudet männät niin piti sitten maalata pytytkin, ja hoonauttaa ne.
Kone tuli samassa operaatiossa maalattua ennen kuin se kotiutui. Magneetonkopasta piti ottaa reilullä kädellä, ja rälläkällä alumiinia pois että kolot hävisi, ja tulihan lopputuloksesta ihan siedettävä.
Kolot oli siis ainakin pari milliä syviä, hyvä että oli kohtuu paksua valua tuo koppa :) Kytkimensäätöluukkuun vois lopuks lätkästä jonku suzuki logon ettei näytä niin pahasti jawan kopalta :P

Kaikkea muutakin pientä on tullut hommattua kuten vanteet maalattua. Ja vanhan syöpyneen mittarinkehyksen tilalle on tullut värkättyä uutta mallia. Tuon entisen mittarinkehyksen sain siis paskottua Mr. Musclella, tykkäs vähä osat kyttyrää kun lilluivat liemessä "hieman" liian kauan. No onneksi kaveri sai hommattua alumiinilevyä koululta mistä pystyikin veistelemään uutta vastaavan ihan kotikonstein. Kuviosahalle, viiloille ja hiekkapaperille oli käyttöä. Uudesta kehyksestä tulee siis hieman erilainen, merkkivalot laitan 5mm ledeistä joihin tulee kromikaulus. Lämpömittarista tulee hieman erilainen... mutta siite myöhemmin. Ja mittarilevy tulee tietty kiiltämään.

13.2.2005 22:20

ihan kadehdin työn jälkeä, pitääkin kiikuttaa ihan pulverimaalaukseen nuo omat osat kuhan saan siihen kuntoon(sitten joskus :()

13.2.2005 23:02

Erittäin hienoa jälkeä, odotan lopputulosta innolla ;)

14.2.2005 15:31

tuasta tulee hieno

14.2.2005 19:23

minkäslaisella maalilla noi jarrut ja pytyn maalasit? kannulla vai ruiskulla?

ois itekkin tässä jarrusatuloiden maalaus mielessä heti kun sais irtoamaan tuon etujarrusatulan keulapumpusta..joku valopää laittanut vähän ruuvi lukitetta ja 200nm kiristykset etujarrusatulan pulteille :/

minkäs tehosilla ledeillä oot noita vakio mittariston valoja korvaamassa?
5w? oon ite tosta vakio linnunpöntöstä eroon hankkiutumassa ja vakiomittarista jää vain kierrosluku mittari uutta taustaa komistamaan ehkä jos tilaa riittää.

14.2.2005 22:02

5w ledit? aika hurjaa, eikö nuo ampeerit liiku jossain 0,08A ja 1,5v?

14.2.2005 22:27

kyllä niitä on, mutta kalliita ovat, ja valoteholtaan sellaista luokkaa että ajovaloksi ennemminkin...

http://www.theledlight.com/pdf/Luxeon/5WStars.pdf

14.2.2005 22:42

Paukkupullolla, 10e ryöstivät siitä autotarvikkeessa. Joo en oo ihan 5W ledejä laittamassa, loppus budjetti äkkiä ja haluan nähdä tietäkin jos vaikka joku merkkilamppu syttyy :D Jotku perus kirkkaalla kotelolla olevat ledit siihen tungen, virtaa joku 20-30mA. Tehot pyörii siinä sadan milliWatin kieppeillä.

Ei niissä satuloissa välttämättä ole mitään lukkoliimaa, tavalliset paskapultit vaan juuttuu monesti tiukkaan alumiinin kanssa kun vähän pääsevät ruostumaan, kuparitahna auttaa ongelmaan. Tosin MP:thän nyt puretaan joka talvi osiksi että eipä sitä niissä välttämättä tarvi :P

15.2.2005 5:29

Hunter kirjoitti:Paukkupullolla, 10e ryöstivät siitä autotarvikkeessa. Joo en oo ihan 5W ledejä laittamassa, loppus budjetti äkkiä ja haluan nähdä tietäkin jos vaikka joku merkkilamppu syttyy :D Jotku perus kirkkaalla kotelolla olevat ledit siihen tungen, virtaa joku 20-30mA. Tehot pyörii siinä sadan milliWatin kieppeillä.

Ei niissä satuloissa välttämättä ole mitään lukkoliimaa, tavalliset paskapultit vaan juuttuu monesti tiukkaan alumiinin kanssa kun vähän pääsevät ruostumaan, kuparitahna auttaa ongelmaan. Tosin MP:thän nyt puretaan joka talvi osiksi että eipä sitä niissä välttämättä tarvi :P
miten projekti edistyy joko saa pian ihailla uusia kuvia?

15.2.2005 13:27

Hunter kirjoitti:Paukkupullolla, 10e ryöstivät siitä autotarvikkeessa. Joo en oo ihan 5W ledejä laittamassa, loppus budjetti äkkiä ja haluan nähdä tietäkin jos vaikka joku merkkilamppu syttyy :D Jotku perus kirkkaalla kotelolla olevat ledit siihen tungen, virtaa joku 20-30mA. Tehot pyörii siinä sadan milliWatin kieppeillä.

Ei niissä satuloissa välttämättä ole mitään lukkoliimaa, tavalliset paskapultit vaan juuttuu monesti tiukkaan alumiinin kanssa kun vähän pääsevät ruostumaan, kuparitahna auttaa ongelmaan. Tosin MP:thän nyt puretaan joka talvi osiksi että eipä sitä niissä välttämättä tarvi :P


juu no toi 5w oli vähän liiottelua :D tossa hiihtolomalla pitäis jatkaa ton etujarrusatulan kaa painimista..vois antaa lisää crc:tä ja lämmittää niitä tulella pikkasen ja sit laittaa kuuskolo avain ruuvipenkkiin ja sitten keulapumpun kautta aukasta ;)

15.2.2005 19:31

Hunter kirjoitti:Ei niissä satuloissa välttämättä ole mitään lukkoliimaa, tavalliset paskapultit vaan juuttuu monesti tiukkaan alumiinin kanssa kun vähän pääsevät ruostumaan, kuparitahna auttaa ongelmaan.


Ja pieni pultin herätys lekalla yleensä auttaa :)

22.2.2005 23:29

Tuli sepittyä mittarit kiinni virallisesti siihen levyyn, ei ollut kun noita keltapassivoituja kuusiokoloruuveja käsillä. Saavat väistyä jos alkaa ahdistaa. Toimivia ovat nuokin mutta jos mustat ruuvit sais hommattua jostakin niin plussaa olisi.
mittaristo

Kiillotus urakka etenee hitaasti ja epävarmasti :P Kolot sain tosiaan poistettua noista riittävän karkeilla työstömenetelmillä, ensin rälläkällä, sitten viiloilla ja lopuksi 60 karkeuksisella metallinhiontapapereilla. Siitä sitten eteenpäin karkeuksissa ja nyt magneetonkoppa on jo jollakin mallilla, 400 paperilla hiottuna. Kyllä se siitä etenee :)
koppa
kopat2
kopat3

23.2.2005 20:24

edistyyhän se ilmeisesti. Itse ei voi kuin laiskuutta ja autoa syyttää.

26.2.2005 3:30

Tuli tuo magneetonkoppa projekti hieman taas lähemmäs valmista. Vielä olisi luukku kiillotettavana. Sitten voi siirtyä kytkinpuolen kimppuun :)
bling bling

2.3.2005 22:45

Erittäin hieno jälkeä!!

Ite olen ajatellut 500:seen tälläista:

http://users.att.sch.gr/rigas500/For%20 ... 0cover.jpg

On vaan ostoslistalla paljon muutakin tärkeämpää ensin...