Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.9.2004 9:13

Taitaapi saada myös Arrowin tehoputkea. Ainakin pienellä taivuttelulla jos ei muuta. ;)

29.9.2004 10:39

jarkko(rgf) kirjoitti:Pikkusen offtopic, mut mahtaiskohan tuohon 91 gammaan saada tommosen 89-90 250 rgv:n kisareplika katteet kuinka helpolla kiinni? http://www.poly26.com/modele.php?mq=4&md=71

Ja toinen kymysys että jos sattuisin löytämään samanlaisen moottorin kuin sinulla hunter, niin saisiko sen kiinni tuohon 125:n runkoon? Näyttää nimittäin melko samanlaisilta...

On muuten tosiaan mukavan olonen pyörä kyseessä... Moottorin kun saa hyvään kuntoon ja pyörää vähän hienomman näköiseksi niin hienohan tuolla on ajella. :)


Kai ne saa kunhan on sopivan levyiset. Kaveri ainakin laitto '93 Yzf750Sp:hen kiinni R1:n katteet ja kohtalaisen helppo homma se oli. Voi tietty olla että ylimääräisiä reikiä tarvii tehdä tai jotain muuta säätöä mutta joka tapauksessa varmaan onnistuu. Ei ihan heittämällä mutta kuitenkin.

Mut miksei saman tien uudemmat katteet? Esim Honda RS:n tai Yamaha TZ:n, on ainakin mun mielestä hienot.

Niin ja jos katteet tuntuu liian leveiltä niin kyllä niitä pystyy kaventamaankin.

29.9.2004 13:51

Niin se kate siihen takapenkille on tommonen niinkun tuossa viissatkussa:
rg500

29.9.2004 17:34

haluu rg500 :) sä vaan tunget suolaa haavoihin :D

29.9.2004 17:37

MänTä kirjoitti:haluu rg500 :) sä vaan tunget suolaa haavoihin :D


ai että on komia tuo RG500 :) kyllä kelpais

29.9.2004 22:10

Sain hommattua uuden nakin tuohon mopoon tänään, 120/90 on profiili. On pikkasen jäsäkämmän oloinen mitä se vanha (90/80) :D Hintakaan ei ollut paha, 20e ja 6mm on pintaa keskimmäisessä pääurassa. Merkki on Bridgestone ja malli Battlax r45, mimmonen nakki tuo on? Onko kellään kokemuksia, jos on niin parasta kakistaa ulos! :P

29.9.2004 22:25

sanottakoon, että nyt on kaks battlaxia ollut alla, eikä kumpikaan ole lähtenyt alta, ei sitten millään ilveellä. sanoisin et helvetin hyvä rengas, kestävä kaikenlisäksi.

30.9.2004 9:38

MänTä kirjoitti:haluu rg500 :) sä vaan tunget suolaa haavoihin :D


RGV250 tai aprilian RS250 kun sais.. Olis radalla aika muikee peli (ainakin sen aikaa kun toimii..)

3.10.2004 12:41

Yritin taas hiekkapuhaltaa vanteita, ei kirveelläkään lähde se maali niistä... ja kaiken huippu on että se on vielä sprei maalia :o Pitää yrittää maalinpoistoaineella ja painepesurilla seuraavaksi.

Tuolla www.suzuki-rg500.com :issa on muuten aikalailla palikkaa noihin 500:siin gammoihin, niitä kun kattelin niin rupesin miettimään että auttaskohan tuommonen kaasuttimeen tuleva "halkaisija" paljonkin ajomukavuuteen? Kun tuossahan ei ole minkäänlaisia pakoaukonsäätimiä missään niin olis vähän enemmän vääntöä sitten alhaalla... Löytyy nimellä carb splitter tuolta sivulta.

Ja toinen juttu mitä ajattelin on että mitä jos virittelis tuohon sellasen "boostbottlen", kun tuossa menee semmonen letku kurkusta kurkkuun, ilmeisesti kaasuttimien synkkauksen takia tjsp. Niin jos pistäs silleen että ne letkut menee yhteen säiliöön ja virittäis sen säiliön tuplasti isommalle taajuudelle mitä 1 sylinterisessä. Toimiskohan tommonen? Olis aivan pirun helppo ainakin asentaa se säiliö tuohon kun siinä on käytännössä valmis paikka: kone

Ainut ongelma tuon boostbottlen kanssa olisi se että pitäs saada hitsattua alumiinia jossain... Hyllystä kyllä löytys tuota technoweldiä mutta eipä ole kaasupilliä millä hitsata :<

3.10.2004 13:14

Hunter kirjoitti:Pitää yrittää maalinpoistoaineella ja painepesurilla seuraavaksi.

Tolla keinolla maali kyllä todennäkösesti lähtee, mutta hitto siinä kärsii itsekin aika paljon. 4kpl vanteita pesin tolla tavalla ja ai että kun se oli ihanata. Vesi kun roiskuu takaisin niistä vanteen kolosista ja muista, niin se lennättää makeasti sitä maalinpoistoainetta mukanaan. Kyllä muuten oli naama punasilla länteillä ton jälkeen :)

3.10.2004 15:12

On aika jytyä tavaraa jos ei puhaltamalla lähde. Mistähän semmoista maalia saa hankittua? Kaikenmaailman pohjamaalit oon puhaltanut mutta yksikään ei oo vielä jäänyt puhaltamatta. O_o

3.10.2004 15:43

No siis kyllähän se irtoaa, takavanteesta on toinen puoli puhallettu... muttakun tuntuu että sitä saa puhaltaa monta päivää putkeen ja hiekkaa menee 10 säkkiä niin ei siinä ole oikeen mitään järkeä puhaltaa hiekalla.
Pitää etsiä helpompia keinoja jos/kun niitä on. Maalia on ilmeisesti senverta paljonkin vielä että sitä saa vähänaikaa hönkiä että se lähtee. Laitteissa ei ollut kyllä mitään vikaa, kompura tuottaa ilmaa 650L minuutissa ja suuttimetkin oli kunnollisia. Välillä nuo värkit tahtoo aina vastustaa ettei mene liian helpoksi...

3.10.2004 17:29

Karkeampaa hiekkaa? Vai rupeaako syömään vannetta jo pahemmin?

3.10.2004 17:56

Oli mulla sitäkin mutta sitten sinne pääsi kosteutta jostakin eikä se mennyt enään koneen läpi... suoraansanottuna se ei onnistunut :\ Eikä jaksa enää mummolaan mennä puhaltamaan... kun kompurakin on semmosta mallia että se pitää laitta traktorin perään ja sillä pyörittää. Pitää keksiä muuta.

3.10.2004 20:45

Vähän offina voisin kysäistä tässä tuosta carb splitteristä. Onko se käytännöllinen nelareissakin? Vai onko niissä tarpeeksi pienet imunopeudet, ettei turbulenssia synny?