Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

8.6.2005 23:47

MänTä kirjoitti:halvasta en tiedä, siis ilman suhteita. Jos joku tuttu hitsari niin tig + virabeli on ihan hyvä yhdistelmä.
No miten käsittää sanan halpa, 30e varmasti joku suorittaa tuollaisen. 30e on eerittäin pieni raha tässä harrastuksessa, muuten tollasella rahalla elää melkeen 1kk... Olettaen että viikonloput selvänä.....

21.6.2005 16:02

No nyt pitäs tulla 15 päivän sisällä katteet mopoon :) Peräksi otin rgv 89-90 mallisen, koska näyttää sopivan paremmin runkoon ja penkki on lasikuitua siinä. Siihen päälle vaan joku retkipatja sitten. Ja pleksi on savunharmaa, ei saanut sinistä :'( Etukatteet on 91-95vm rgv:stä. Toivottavasti ranskis hoitaa kamat kotia :D

4.7.2005 12:20

uusia kuvia odotellaan innolla ;)

4.7.2005 16:26

Eipä ole vielä tullut katteita... Kauankohan Mike Beufilla meni Ducatin katteissa? Lähetin nimittäin postia ranskikselle ja sanoi että heti tulee kun se saa hommattua ne :| Alkaa vähän kalvaa ajatus siitä ettei tuolla mopolla pääse edes ajamaan koko kesänä.

4.7.2005 16:48

Hunter kirjoitti:Eipä ole vielä tullut katteita... Kauankohan Mike Beufilla meni Ducatin katteissa? Lähetin nimittäin postia ranskikselle ja sanoi että heti tulee kun se saa hommattua ne :| Alkaa vähän kalvaa ajatus siitä ettei tuolla mopolla pääse edes ajamaan koko kesänä.


Hyvin (ehkä peräti paremmin) pärjää jopa ilman katteita. :)

6.7.2005 6:31

Ai meinaat että pistäsin pelkän tankin paikalleen :P Olishan esitys kun tulis vastaan mopo missä on vaan pelkkä runko näkösällä :D Ei minkäänlaista perääkään edes.

Tai jos meinaat että pitäs olla naku, niin se on paskapuhetta :) Pitää katupyörässä katteet olla! Ja huollon kannalta ei katteilla ole suurta merkitystä. Oon tässä funtsinu että pistäis pikalukot niin onnistuisi säätöoperaatiot sun muut nätisti. Pitää kumminkin kasata ja purkaa tuo vielä miljoona +1 kertaa kun säätää kaasareita...

Pitipäs käydä tilaamassa taas kaikkea uutta rompetta tuohon, ei kylläkään mitään erikoista. Uusia vakio osia vaan. Vaijeria, kahvaa ja muuta tämmöstä.

6.7.2005 8:23

Hunter kirjoitti:Eipä ole vielä tullut katteita... Kauankohan Mike Beufilla meni Ducatin katteissa? Lähetin nimittäin postia ranskikselle ja sanoi että heti tulee kun se saa hommattua ne :| Alkaa vähän kalvaa ajatus siitä ettei tuolla mopolla pääse edes ajamaan koko kesänä.


Kyllähän niissä kesti. Ei voi taas muistaa kuinka kauan. Kuukausi, puolitoista ellei kaksikin.

6.7.2005 17:31

Ööh? Sivulla luvattiin toimitusajaksi 15pv... Nyt siinä samassa paikkaa on tämmönen teksti: "Toimitusaika 1 viikko tilaukset maksettava ennakkoon"...

Onkohan tuolla semmonen systeemi että se päivittää tuonne aina millon se meinaa hakea uuden satsin katteita ranskasta? Eli että vielä kerkeäisi mukaan jos haluaisi muoveja mopoonsa. Mutta voihan helvetti jos tässä 2 kuukautta pitää odotella, kun luvattiin 15 päivään :|

Tuli muuten huonoja uutisia osien saannin suhteen, magneeton koppaan ei saa enää sitä luukkua minkä alta säädetään kytkintä, joutuukohan tässä itse väkertämään senkin...

6.7.2005 21:48

Kait noihin käytettynäkin semmosia palikoita löytyy(luukku).
Niin ja turha sun on mitään katteita kiinni laittaa jos säädät mopoa :S minä ainakaan laita mitään katteenpätkää kiinni ennenkuin kone säädöissä!

6.7.2005 23:37

Munkin mielestä kuulosti vähän hölmöltä koota ja purkaa pyörä 100 kertaa sädettäessä.

Ensin säädetään ja sitten kootaan ;)

7.7.2005 6:44

Ei se huippusäätöön saaminen onnistu ihan sormia napsauttamalla, sitävarten pitäisi varata vähintäänkin kourallinen suuttimia ja pariviikkoa aikaa... Kevarin kanssakin oli säädöt aikapaljon kiinni muusta kuin suuttimesta. Esimerkiksi ilmansuodatin oli tukossa -> kesti vähänaikaa tajuta hommata uusi, ryyppyvaijerin kuori oli vääränmittainen -> taas "vähänaikaa" hukkaan, välissä powerfilter kokeilu -> päätelmä: paska -> vanhat rojut takasi, kulunut neulaventtiili... väärä bensan pinnan korkeus ja kaikkea muuta kivaa.

Kyllä siihen saa vaan varautua että tuokin pitää purkaa vielä monta monta kertaa. Tosin tuossa on uudet suodattimet ja käsiryyppy... mutta on siellä jotain hämminkiä kummiskin. On vaan tullut huomattua tässä ajanmittaan semmonen homma että aikansa se säätäminen ottaa :)

17.7.2005 17:59

Tulipas sahailtua noita jalkatappien kolmioita, kun pyörästä tulee katteiltaankin yksipaikkainen. Tuumasin että tulee ruman näkönen kun on kahdet tapit mutta yks penkki. Noh, saha kouraan ja rälläkällä "viimeistely". Nuo kolmiot pitää siis kiillotella jossain välissä kun kerkeää. Ensin pitää kuitenkin viilailla aika runsaasti, että lähtee rälläkän jäljet ja saa niistä muutenkin identtiset. Täältä löytyypi kuvia: Kliks!

Eli kolmioita jää siis senverran paljon jäljelle kuitenkin, että vaimentimet saa niistä roikkumaan. Perän alle laittaminen on ilmeisesti haudattu idea, koska putket pitäisi taivutella niin omituisesti ettei se onnistu ilman kunnon vehkeitä. Lisäksi nuo kolmiot on niin pahasti edessä että pitäisi sorvata kokonaan uudet jos meinaisi saada putket mahtumaan jostakin välistä. Mutta nyt tulee taas viilalle käyttöä!

17.7.2005 21:57

Et sä tuossa mitää viilaa tarvii. Jonkinmallisella epäkeskohiomakoneella nuo pyöräyttää muutamassa minuutissa vaikka kiillotuskuntoon.

22.7.2005 20:41

Kävin hakemassa ne katteet nyt tuohon mopoon ja pääsin jo vähän mallailemaan miltä se ehkä näyttäisi: kliks!

Kuvassa on vaan toinen sivukate paikallaan, ja kaikki katteet on vaan teipillä kiinni ja nakattu vähän sinne päin... Aikamoinen sorvaus tulee. Suurin "ongelma" on ehkä se että ohjaustanko on liian ylhäällä, pitää ehkä tehdä jotain kikka kolmosta jos meinaa sen saada mahtumaan. Lisäksi pitäisi pistää putket paikalleen että näkee miten ne mahtuu sinne. Sivukatteita pitää ainakin leikata syylärin alta hieman että ne menee tuonne, ja jalustimelle pitää kanssa tehdä aukko. Perä näyttäisi sopivan tuohon melko hienosti, tankin kololle pitää tehdä vaan pikku muutosta, kun kate ei mene ihan perille asti. Kuvasta huomaakin että perän ja tankin väliin jää aikamoinen irvistys.
Ja sitten on vielä etuhäkkiprobleemi, vanha etuhäkki on semmonen molo että sillä ei ainakaan tuohon mitään kiinnitetä. Siihenkin pitää tehtailla uusi. Melkoisesti on tiedossa siis "metallihommia" tuon värkin kanssa. Eipä siinä muuten mitään ongelmaa olisi, mutta ei ole tallissa hitsiä niin ei voi helposti vääntää uutta etuhäkkiä tuohon.

Pistin tuonne galleriaan pari kuvaa vielä tuosta moposta.

28.8.2005 20:14

Aikamoista hiljaiseloa on ollut projektin kanssa viimeaikoina. Jotain jalkatappien kolmioita on tullut viilailtua ja peräkatteeseen väsättyä kiinnikkeitä mutta ei muuta... Tilasin kyllä fighter-factory:ltä Veypor tiedonkeruun tuohon. Kyseessä on siis tämmöinen kampe. Kuvan värkki on veljen gixerissä kiinni, se tilasi samalla itselleenkin tuommosen. Ihan mukava värkki tuntuisi olevan, lisätietoja löytyypi osoitteesta http://www.veypor.com/

En muuten tuommoista ehkä olisi ostanut mutta kun tuo etuhäkki menee uusiksi niin tuossa on nyt mittaristo siihen. Ehkä pitäisi vielä joku analoginen kiekkakello hommata tuohon. Autometer tai vastaava. Takakatteelle tein tukia kiillotetusta alumiiniputkesta joiden päät lytistin huonekkaluputkien välissä ruuvipenkissä. Virallisen kehikon saa tehtyä, mutta kulmien taittelu on hankalaa hommaa että menee oikeen. Saa nähdä jos jonkinlaiset tuet saa väsättyä sinne tässä joskus, niin voisi kuviakin pistellä.