Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

8.3.2011 22:55

markketo kirjoitti:Oma runko puhallettiin hiekalla eikä mitään ongelmaa karkeuden kanssa. Tietty järkevillä paineilla.

Uskon.. Ongelmana vaan on se, ettei kukaan muu usko, eivätkä edes viitsi yrittää. :s Muutamasta paikkaa oon kysellyt lasikuulapuhalluksen hintaa pelkälle rungolle ja swingille, yhdestä firmasta on vastausta tullut.. Maltilliset 200e + verot.. Sekään ei sinäänsä iso ongelma ole, kyllä mä sen vaikka itse hion, jos se siitä on kiinni. Varsinainen ongelma on se, kun maalari lähtee nyt perjantaina Espanjaan ja tulee sieltä ens viikon lauantaina, eli maalaus lykkääntyy kolmella viikolla. Siinä olis sen jälkeen jopa vajaat 3vko aikaa, niin tämän pitäisi tosiaan olla ACS @ Bomber Hell`ssä pällisteltävänä...... :| Asiasta kolmanteen, eli Motocross-x:ään, on se vaan hanurista koko pulju. Tuli tuossa viime viikolla taas lähetettyä tilaus sinne uudestaan, eli D.I.D 520VM X-rengasketjut ja keventävä kytkinkahva. Jo viime vuoden puolella laitoin ensimmäistä kertaa osat tilaukseen. Parin viikon odottelun jälkeen kyselin, että missä mahtaa osat viipyä, kertoivat kytkinkahvojen loppuneen ja saavat niitä tammikuun loppupuolella. Se aika koitti ja kysäsin uudestaan, ei vastausta. Sama juttu muutaman viikon jälkeen. Vajaa viikko sitte soitin sinne ja sainkin äijän puhelimen päästä kiinni! Kertoi osien olevan jo pidemmän aikaa siellä ja käski tehdä uuden tilauksen. Näin tehtiin, saa nähdä mitä nyt tapahtuu.. Ei täs mikään kiire muutenkaan ole. Mutta hyvä siitä tulee, niitä takaiskuja ei vaan pahemmin sais tulla.

Tuli tänään katottua koulussa tota Kosolaisen kiinnitystä. Jyrsäsin t-palan alapuolen tasaseksi ja tein sinne parit M6 kierteet, joista sen saa nätisti kiinni. Käppärin kiinnikkeeseen hitsasin varmuuden vuoksi pienet vahvistukset, ja pyöräytin taka-akselin sisälle tangon pätkän, jossa kierteet päissä -> Kaatumatapit saa siihen pultattua.

13.3.2011 13:04

Onpa hintavaa. Ainakin täällä tampereen suunnalta löytyy sellainen kuin Tamcorro. Itse maalaan ja puhallan kyseisessä paikassa. Hintaesimerkkejä; runko maalaus + lasikuulapuhallus 70e, vanteet sama homma 40e/kpl. Kyseessä siis jauhemaalaus vielä.

Niin ja niiden pääkohteet on isot työmaakontit yms. mutta soitin ja kysäsin niin tekevät yksityisten pientyöt mielellään myös.

15.3.2011 23:21

Hakala- kirjoitti:Onpa hintavaa. Ainakin täällä tampereen suunnalta löytyy sellainen kuin Tamcorro. Itse maalaan ja puhallan kyseisessä paikassa. Hintaesimerkkejä; runko maalaus + lasikuulapuhallus 70e, vanteet sama homma 40e/kpl. Kyseessä siis jauhemaalaus vielä.

Niin ja niiden pääkohteet on isot työmaakontit yms. mutta soitin ja kysäsin niin tekevät yksityisten pientyöt mielellään myös.

Kiitos tiedosta, täytyy pitää mielessä, jos tulevaisuudessa vielä tulee tarvetta. :) Mutta näillä näkymin lähden tällä viikolla kiikuttamaan runkoa ja swingiä Jamesille, joka lupautui puhaltelemaan.

Eipä tässä kummempia ole tapahtunut. Vklp meni taas tasapaksussa pierussa laivalla ja sitä rataa. Tänään pyöräytin runkoon ja swingiin tollaset suojaholkit puhalluksen ja miksei maalauksenkin ajaksi.

Kuva

Sivukatteiden pohjia alottelin. Tuossa hopeassa katteessahan oli tarrat lakan alla, joten piti ensin hinkata lakkakerros "rikki", kyniä tarra pois ja lopuksi hioa epätasaisuudet pois. Kuva. Äsken kävin suihkimassa käppärisatulan kiinnikkeen + parit muut kiinnikkeet. Klik. Siinä sivussa puunasin tuon sivukatteiden väliin etupuolelle tulevan muovilätkän (mikälie oikealta nimeltään onkaan). Pikanen vesihionti, vahat päälle, ja tuli kuin uusi. Ennen ja jälkeen. Äkkiähän tuo samassa kunnossa on, mutta jos se näyttelyn ajan pysyis siistinä. Tulipas kuvia, mutta se tuskin lukijoita haittaa.. Joten laitetaas vielä tuosta mittarista kuvaa t-palaan pultattuna. Kuvan jälkeen mittarin kiinnike maalattu ja t-palan pohjatyöt viimeistelty.

17.3.2011 21:09

Jessus noita 6mm levystä tehtyjä kikkareita... Rispektii vitusti sille, joka käsiviilalla, rälläkällä ja porakoneella ryhtyy tekee tollasia :DD Mäki olisin jo tehny paperimallin ja pistäny cnc-plasman soimaa.. :lol:

18.3.2011 0:13

Voi nyt perkele, kun ite paikkakunnan kovin levyseppäkin tulee jo tollasia puheleen! :D Eihän toi nyt oo vielä mitään. Hippasen vaan kärsivällisyyttä mukaan, niin onnistuu paljon hankalemmatkin palikat.

Huomenna käväseen turkuses, eli nyt vuorossa rungon, swingin ja pakosarjan lasikuulalla puhallus. :P

23.3.2011 23:49

Kiitokset vielä Jamesille, hyvää jälkeä tuli!

Rälläkkä nous sittenki kuolleista! <3 Ainakin hetkeks aikaa.... Sen ansiosta sai taas jotain tehtyä. Huomasin oikeen puoleisesta jalkatappi-kolmiosta puuttuvan jotaki olennaista. Jarrupolkimen palautusjousen kiinnike oli unohtunut täysin. :D Eikun vaan hitsaamaan siihen kohtiin lisää tavaraa ja työstämään. Kuva. Jarruvalon katkasijan paikkahan uupuu myös, mutta ajattelin tehdä siitä pultattavaa mallia olevan.

Sen jälkeen alottelin subcagen tekoa. Hiukan samaa tyyliä hain, kuin normi jalkatapin kolmiossakin ja tulipa samalla edes hiukan massasta poikkeavat. Samaa 6mm paskarautaa tuli taas käytettyä. Välituki oli tarkotus veistellä levystä, mutta eipä se noihin muotoihin enää taida sopia, joten täytyy putkesta taivutella. Tällaset banaanit siis. Kanttauksia varten tein rälläkällä muutaman millin syvät viillot takapuolelle, jotta sai helpommin näin kotikonstein taivuteltua. Tämän jälkeen tietysti vielä täyttöhitsasin koulussa nuo viillot umpeen. Mittailin nuo niin, että ovat pikkasen ylempänä ja taaempana, kuin vakiot. Eli matkustajilla on entistäkin vammaisempi asento siellä, mutta sepäs ei mua hirveemmin kiinnosta. :lol: Tais siitä suht suorakin tulla. Klik.

Etuakselin tapit sain myös valmiiksi. Tarkotuksella suhteellisen snadin kokoset, olikohan jotain 70mm pitkät. Siinä vielä Kaverikuvaa tapeista. :) Meinasin pitää näyttelyn ajan nuo tappien päädyt kiiltävänä. Sen jälkeen pyöräytän päätyihin pultattavat "kulutuspalat".

24.3.2011 15:46

Kyllä se työnjälki taas vain hyvältä näyttää! Toivottavast ny ei mittään setbackei tulis, että ny varmast sin näyttelyynki tosiaa kerkeis... :)

30.3.2011 23:17

Miggu93 kirjoitti:Kyllä se työnjälki taas vain hyvältä näyttää! Toivottavast ny ei mittään setbackei tulis, että ny varmast sin näyttelyynki tosiaa kerkeis... :)

Tattis! Niin, tässähän on siis ruhtinaaliset 3vko aikaa. Pientä, mutta silti niin suurta edistystä tapahtunut. Runko ja muut osat siis maalissa, pienten vastoinkäymisten kautta. Eipähän tullut täysin matta, ennemminkin silkin musta. Mutta ehkä jopa parempi näin, luulis ainakin kiillotetut osat (mm. takahäkki) sopivan paremmin kokonaisuuteen. .. Tai sitte vaan ajattelen kaiken liian positiivisesti. :D

Kuva Kuva

Pumppujen alapäiden kanssa iski laiskuus, enkä niitä jaksanut irrotella. Eli taippailin vaan hyvin ja maalit päälle. Kultaset osat maalataan tällä viikolla. Kiiltävä mustalla tulevat osat suihkitaan luultavasti ens viikolla. Niiden pohjatyötkin on vielä pikkasen vaiheessa.

Aivan uskomattomana yllätyksenä meni taas viime viikolla toi rälläkkä. Tuli sitte hätäratkasuna haettua Sakmundilta yks jämärälläkkä 5 eurolla. Kesti hienosti 10sek, laikka pysähty ja rohisee koko paska tyhjää. :lol: Saipahan ainaki hyvät naurut! Venäläinen värkki tottakai. Paketissa ei lukenutkaan Stahlwille, vaan Stahlman. Mielikuvitus näemmä laukannut taas.. Tänään kävin kunnon Hitachin ostamassa ja hommat jatkui. Jarruvalon katkasijan kiinnikkeen ja kilven telineen tekasin. Pientä viimeistelyä vaille molemmat. Niiden jälkeen alkaa rautojen jatkaminen. Subcageen tulevan putken pätkän taivuttelin jo koulussa, tosin sitä täytyy vielä pikkasen lyhentää. Round baria en oo tehnyt vielä yhtään, suunnitellut vaan ja kironnut sen ahtaisuutta. Ahtauden varmaan selittänee se, kun meinaan tämänkin tehdä hieman toisista erottuvammalla tavalla. Toiset vaan heittävät takavalon menemään, niin siinä on jo pirusti tilaa, mutta minähän jätän silti sen vakio valon tähän. Mun mielestä se pilaa koko perän ilmeen, jollei oo alkuperästä tuikkua siellä. -> Vedän round barin siis takavalon ja takakatteen välistä. Pirun hankalaahan se tulee olemaan, mutta ei sillä niin väliä ole. Se on päätetty, joten se sitte myös tulee. :)

Pari päivää sitte saapui matkahuoltoon tollanen siro "spottivalo", mutta tänään tulikin jo silkkaa pornoa! :seko:

Kuva

30.3.2011 23:29

Jumalauta mikä takaratas, mistä tommosia saa? 8)

30.3.2011 23:32

Spit#1 kirjoitti:Aivan uskomattomana yllätyksenä meni taas viime viikolla toi rälläkkä. Tuli sitte hätäratkasuna haettua Sakmundilta yks jämärälläkkä 5 eurolla. Kesti hienosti 10sek, laikka pysähty ja rohisee koko paska tyhjää. :lol: Saipahan ainaki hyvät naurut! Venäläinen värkki tottakai. Paketissa ei lukenutkaan Stahlwille, vaan Stahlman. Mielikuvitus näemmä laukannut taas..


Olis noita viel 2 jäljel ;) :lol: .


Mut kyl taas alkaa näyttämä silt toiminnalt et hyvän näköstä :D

31.3.2011 9:07

On kyllä maukkaan näköstä. 8)

31.3.2011 16:32

Jumalauta tuota takaratasta, kauneinta vähään aikaan 8o

31.3.2011 17:04

Älä ny sit paljasta mistä noita rattaita saa, pian on joka pojalla samanlainen :lol: Löytyy myös omasta kawasta :D

31.3.2011 19:36

Tulin näin voitin, komeelta näyttää!

31.3.2011 23:56

Henkka57 kirjoitti:Älä ny sit paljasta mistä noita rattaita saa, pian on joka pojalla samanlainen :lol: Löytyy myös omasta kawasta :D

Hahaah, jos mää nyt Henkan mieliks olen kertomatta. :lol: Vaikka alkaahan noita jo suhteellisen monissa pyörissä näkyvän ja googlen kautta löytää nopeesti. Mukavasti tollasesta alumiinipitsasta saa kyllä köyhtyä. Tuo oli 90e, ja jos olis vielä piikinkin isomman ottanut, niin lisähintaa olisi tullut +60e. Vertailukuvaa (45 & 54).

Kilven telineestä ja jarruvalon katkasijan kiinnikkeestäkin kuvaa. Kilven teline maalataan vielä myöhemmin..

Oli mukavaa hommaa päästä vihdoin kasaamaan pyörää! Annoin osien olla ekat pari päivää omassa huoneessa kunnolla kuivumassa, ja nyt vasta aloin niputtamaan. Tuohon kuntoon se nyt jäi, eikä oikeestaan enempää pysty vielä kasaamaan.

Kuva

Keulan nyt sais jo pultattua, mutta pitäis sitä ennen saada motti kiinnitettyä. Ja sitte taas mottia ei viitsisi vielä kiinnittää, kun ei siinä ole koneen poskia kiinni ja ne saan maalauksesta vasta viikonlopun aikana. On se hankalaa. :nörtti: Loppukevennyksesi vielä tällanen kuva. Lastut putkahti siis rungon sisältä sillon, kun sitä puunailin puhallusta varten. :D