Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

31.5.2008 20:49

Kyllä matkaa ajaessa kädet puuntuu, sen verran värisee sarvet. :| Keskialueella tosiaan aikamoinen ominaisvärinä.

Kulutus: pääosin maantieajoa, kaksi päällä, mukana myös hieman moottoritietä (~8krpm) ja valoissa seisoskelua -> 6,15l/100km.

Vakioväleillä mittasin vastaavalla reissulla 5,9l/100km, mutta tässä on mukana mittarivirhe, kun taas tän päiväsellä reissulla nopeusmittari oli säädettynä gps-nopeuteen.

Mittarivirhe n. 5% -> kulutus tänään 5,9l/100km. Ainakaan matka-ajossa tuo ei siis heilauta suuntaan eikä toiseen.

Spine: mikä rengas alla?

1.6.2008 6:11

MänTä kirjoitti:se on valmistettu viranomaisten valvonnassa.


Se on hienoa että nämä jawamiehet tulevat heittämään näitä moraalisanoja joka väliin, etteivät ne kenen pyörät oikeesti liikahtavat tehne mitään väärää ;)

1.6.2008 9:40

Noh noh, ei kait siinä mitään moraalisaarnoja ole. Sen ovat valmistaneet rengasyhtiöt yhteistyössä viranomaisten kanssa, ettei vaan pojat pysty keulimaan pyörillään :) Katsos kun ovat sitä mieltä, että sutimisen savun näkee helpommin ja siten saadaan sakkolappu perille ja rahaa kahvikassaan.

Jos haluat todella liukkaat renkaat nähdä jotka on tehty yhteistyössä hautausviranomaisten kanssa, kokeile Mitazia, aito tsekkiläinen muovirengas...

1.6.2008 14:33

Syksyiset liukastelut vanhalla renkaalla oli kyllä jotain unohtumatonta. 03 paistettu ja keskeltä slicksiksi ajettu Macadam 100X B-painoluokituksella. Voi jeesus kristus, tollasta rengasta ja mitään sportiksi luokiteltavaa pyörää ei saisi edes säilyttää samassa hallissa. :D

Rengas oli miltei saman tuntuinen, vaikka ilmat päästi sisältä pois... :roll: Nykyään pyörii Road 2, josta juuri karvat ajettu pois. Tuohon oon ollut enemmän kuin tyytyväinen, joskin tuntuu lämpeävän aika hitaasti (ko. pyörällä ei kyllä kilpailijoistakaan kokemusta).

Edellisen pyörän Battlax + sade oli myös "hauskaa". :)

1.6.2008 20:55

no toi uus paska on dunlop d220 eli se mitä löytyy esim sv650, gsf 600, fz6 jne pyöristä valmiiks.

tänää taas tuli testattua, koitin saadan kumia kuumaks mutta ylös snepattaessa kakkosella hävii pito.

1.6.2008 21:10

Misukka alle vaan ni ilo jatkuu... :)

2.6.2008 7:37

haluukko pistää mulle vähä privalla infoa tai sitte yleisesti tähän että miten noi sun xenonit, mistä hommasit, mitäkaikkea paketti piti sisällään ja millanen oli asentaa jne?:)

2.6.2008 8:06

Pistin sulle saman viestin kuin Duellille tuossa aiemmin.

8.6.2008 12:09

tietääkö kukaan mistä sais ostettua kyseiseen pyörään takakatteen tarrat halvalla.

8.6.2008 12:11

Internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy, ainakin ebay.comista. En tiedä ovatko alkuperäisiä vastaavat, mutta varmaan ainakin sinne päin.

Maahantuojalta sitten täysin korrektit teipit... ;)

8.7.2008 19:41

Tulipas ongittua ameriikan foorumeilta tuollainen tempaus, kuin 1/5 throttle mod, jossa järin yksinkertaisin keinoin lyhennetään kaasukahvan liikettä. Tulos siinä 70 asteen tietämissä.

Nyt kaasun saa kokonaan auki yhdellä käden liikkeellä ja pienen koeajolenkin jälkeen jäi hyvä fiilis. Tuntuma parani sikäli, että nyt kaasun asennon pienemmät muutokset tekevät jotain. :) Pienen totuttelun jälkeen siitä lisää.

Ensi viikolla sitten revitään pyörä auki 24tkm huoltoa varten.

10.7.2008 12:02

pikainen kysymys tähän väliin kun omat paperit ovat hukassa, mitä pitää 18tkm huolto sisällään?

onko muuta kuin tarkistelua ja öljyt sekö suodattimet? :nörtti:

10.7.2008 12:46

18tkm huolto sisältää:

-kaasuvaijerin tarkistus
-sytytystulppien puhdistus ja säätö
-imuilmaventtiilin tarkistus
-ilmansuodattimen elementin vaihto
-jarruletkujen kunnon tarkistus
-jarruvalokatkaisimien tarkistus
-jarrupalojen tarkistus
-jarrunesteen määrän tarkistus
-polttoaineletkujen tarkistus
-kytkimen säätö
-ohjauksen tarkistus
-ketjun tarkistus
-renkaiden kuluneisuuden tarkistus

ja asiantunteva ja valtuutettu Kawasaki™-huoltamo laskuttaa tästäkin lystistä pienen omaisuuden :P

10.7.2008 18:50

Tuota 18tkm huoltoa tehdään vissiin "aika" edullisesti, jotain 200-300e? Ottaen huomioon, ettei se sinäänsä sisällä mitään tärkeää mekaanista työtä, lähinnä tarkistelua. Toki jollei yhtään tunnista väljää ohjausta timmistä, on syytä kiikuttaa pyörä huoltoon.

24tkm:ssä tarvitaan jo rasvaprässi ja rakotulkki, joten se ei välttämättä ole joka jannun homma. Tästä lystistä veloitetaan se 600-800e(?), ohjeaika muistaakseni 8h.

Napsautin muuten jakoketjun kiristimen seuraavaan asentoon ja metronomi hiljeni taas hetkeksi. :)

10.7.2008 19:22

aika halpoja huoltoja teillä. Ammattityö on kallista. Olisi vaan edes laadukasta.