Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
20.12.2004 13:26
Pistä mulle mailissa, niin mä voin pistää ne tuonne palvelimelle.
miikka.hiltunen@ppd.inet.fi
20.12.2004 13:34
Kuva lähetetty. Tilasin myös alumiiniset clip-on stongat mitkä toi sama kaveri on tehny. Ja myös alumiiniset takajousituksen "koiranluut". T-kappaleet clip-onit ja koiranluut alun perin terästä. Ja noi billetti t-kappaleet ón myös alkuperäistä huomattavasti tukevammat.
20.12.2004 13:54
Tältähän ne näyttävät
20.12.2004 18:07
Tuossa mun mopossa on vakiona alumiinia ne koiranluut, mutta tuota alempaa t-palaa ja tuota akselinpätkää tuli kyllä ällisteltyä että miten painava se on. Varmaan kolme kiloa saa säästettyä pelkällä t-palalla ja tuolla akselilla. Umpirautaa nääs. Toinen painava paikka on tuossa se takajousi, jonku racing mallin ku sais siihen tilalle niin siitäkin lähtis painoa kävelemään reilusti.
On kyllä siistit palikat.
Eipä löytynyt EMC:ltä mäntiä, saapa nähdä mitä mopojorma ilmottelee. Ei kyllä innosta koko paikka sitten ollenkaan, pelkkiä paskoja kokemuksia siitä paikasta. Pitäs varmaan käydä paikalliselta moottorikoneistamolta kyselemässä, samalla vois kysyä hinnat hoonaukselle. On voitelu urat kulunu pois pytyistä, vaikka niissä ei vikaa muuten olekkaan.
20.12.2004 21:39
Kyllä tuokin akseli taitaa olla samaa painoluokkaa mutta kolmiopalat on varmasti hirmupaljon kevyemmät.
Kysäiseppä suzukin omien mäntien hintaa, luulisin että on hieman alle 100e/kpl renkaineen suomesta
20.12.2004 22:05
hunter, jos vain tuota pientä jälkeä männissä eikä kulumaa renkaan urissa niin käyttöön vain. Luotettavin kulumisen merkki varmaankin sylintereiden porauksen kunto. Noita mäntiä tarvitsee vain hieman tasoitella 1200 paperilla ja vedellä niin bueno. Sama sylintereille ja johan kelpaa taas.
20.12.2004 23:08
Tässä suoraan tekijän suusta:
The yokes weigh 4 kg less than the originals. I have a waiting list for the clip ons already, I wont be making any more until well into the new year as I want to get my own bike finished.
Toi ala t-kappale on alunperin terästä ja kuten on toi ohjauspään putki. Toi ohjauspään putki näyttää umpitavaralta, mutta on ontto muuten paitsi tolta kierre osalta mikä tulee siihen alakappaleeseen. Jos osti tähän pyörään race-kitin niin toi ala ja ylä kolmio oli tehty magnesiumista ja painoi vielä vähemmän. Oon nähnyt muutaman tollasen magnesium alakolmion myynnissä ja pyynti lähti 650 eurosta ylöspäin....
Tuli vielä tänään joululahjaksi WP:rin iskari Italiasta. Käytetty, mutta juuri rempattu ja puolet halvempi kuin uusi!
21.12.2004 0:45
On kyl hienot noi kolmiopalat. Paljos kustansi?
21.12.2004 2:06
Hehe, todellista 80 luku racingia ne magnesium osat
B ryhmän ralliautot jne. Isäntä puhu just kanssa yks päivä tuosta kun pösön MI16 on venttiilinkoppa samaista ainetta ja tuntuu ettei niitä ruuveja uskalla kiristääkkään kun se on niin hintelän oloista ainetta
Mutta takasin aiheeseen, muuten nuo männät kelpais mulle pikku fiksauksella mutta sitä tässä nyt vaan ajattelen ettei noista nyt vaan lohkea nuo imuhelmat tai mitään. 100e / mäntä on just sitä mitä kuvittelinkin, 2 kertaa piikin mäntien hinta ja niitä on kaksinkertainen määrä vielä
Melkeen pitäs repiä pytty irti siitä kevarista että voi mittailla kelpaako kevarin männät tuohon. Yks semmonen makso 50e kipale ja niissä on vielä teflon pinnoite.
22.12.2004 14:19
Nakki kirjoitti:On kyl hienot noi kolmiopalat. Paljos kustansi?
Kolmiopalat 250 £, clip-onit 70 £ ja koiranluut 20 £. Ja yksi euro on 0.69 puntaa.
24.12.2004 0:26
Joops, tulipas pestyä tänään kaasuttimet, sylinterit ja kansi ja paljon muuta pikkuosaa. Sylttyjen alapäihin veistelin uudet tiivisteet tiivistepaperista. Toinen läppälevy näytti vähän väsyneeltä ja testasin imeä siitä niin se päästi ilmaa aika paljon. Pistin kevarista vanhan läppälevyn tilalle ja nyt ilmaa ei mene väärään suuntaan juuri ollenkaan (molemmissa pytyissä samanverran). Hyvä kun tuli säästettyä se levy, oli justiinsa samanlainen.
Tuli mieleen että jos sattus saamaan vähän ylimäärästä rahaa jostakin, vois ostaa biltemasta parit ekonomimittarit ja synkkailla niillä kaasuttimet oikeen viimeisen päälle toimimaan samallalailla. Säädön ajaksi pitäisi se kurkkuja yhdistävä putki tukkia (eli pistää mittarit liittimiin kiinni). Ensin ruuvailla ilmaruuvit siten että tyhjäkäynnillä viisarit näyttää samaa kohtaa, sitten kun kääntää kaasusta, viisarit nousisi samaan tahtiin.
24.12.2004 1:10
Varmaan saat riittävään balanssiin nuo kaasarit kun testaat ettei neulaventtiilit vuoda ja että bensanpinta on oikealla tasolla. Niin ja että luistit on synkassa
24.12.2004 1:18
Olivatkin yllättävän halpoja nuo mittarit, 9,25 kipaleelta. Jos joskus tilaa biltemasta jotain niin samallahan sieltä tuommosetkin tarttuis mukaan. En sitten tiedä miten merkityksellistä koko homma on, mutta kyllähän jokkisautotkin ruukataan synkkamittarien avulla säätää joten kaippa sillä jotakin merkitystä on. Sais ainakin mukavan käynnin aikaseksi.
24.12.2004 1:41
hunter, kokeilin itse tuota vakuumimittaria gt:seen eikä kyllä pätkääkään apua. Niihin joutuisi laittamaan ainakin ne kuristajat väliin mutta silti heiluin asteikon alapäässä kokoajan mittari. Siis aivan alakanttiin näyttivät, voisihan sitä kokeilla uudemman kerran joskus kuristimien kanssa mutta en suosittele ostamaan.
24.12.2004 2:57
Juuh, ne oikeat mittarithan taitaa olla öljyvälitteisiä niin ei väpätä... Mites tuo kuristushomma toimii?