Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
15.6.2008 21:44
Mikäs ihme se semmoinen sylinterin kierretappi on. Tuleeko noissa vakiona semmoinen?
16.6.2008 6:54
Risord kirjoitti:Ängst ängs ängst. Taas wowin osto fiilis
Joo tuos lähettii ajamaan ku kavereitten kans "POKS" ja höyryä rupee tulemaan niin maan perusteellisen paljon. Nyt teorioiden mukaan olen tullut siihen tulokseen että kannen tiiviste on paskana tai pultit oli liian löysällä. No siinä kiristeltiin ja katkesi sylinterin kierre tappi.
Hehe. Kierretappia ei mullakaan RD:ssä kyllä ole, mutta sen katkenneen vaarnaruuvin poistamiseksi kannattaa viedä sylinteri johonkin metallifirmaan, jossa ottavat katkenneen jämän pois kipinätyöstöaparaatilla.
Tai jos itse haluat urheilla moisen ongelman kanssa, niin älä missään tapauksessa käytä mitään kartiovastakierretappeja.. niillä saa lähinnä pahan mielen aikaan.
16.6.2008 12:44
niillä saattaa hyvällä tuurilla haljeta sylinterikin.
18.6.2008 1:05
Iloisia ajokilometrejä on syntynyt jo 4000 km. Mutta pitäähän se välillä vähän remppailla... Staattori meni laukeamaan semmoiseen kuntoon, että ei lähde enää käyntiin
Mittasin staattorin vastusarvot haynesin mukaan ja matalien kierrosten käämitys oli sökönä (700 kOhm).
Lisäksi huomasin yhden latauskäämin kärähtäneen mustaksi. Ilmankos se ei ladannut kunnolla, kun kolmesta vaiheesta tulikin vain yksi perille
Nyt on tilattu Electrex:ltä uusi tarvikestaattori, jota kehuivat hyvälaatuiseksi. 190¤ hinta kaikkine kuluineen ei ole paha verrattuna alkuperäiseen 690¤.
Lisäksi pistin vielä Yambits:ltä tusinan varaosia tilaukseen.
Oli muuten perjantai 13. ku RD levis (auto levis kans)
18.6.2008 10:16
toivottavasti staattori pelaa sitten. On kyllä epäillyttävän halpa reproksi.
26.6.2008 7:19
Otetaanpa RD-topikki taas ylös seuraavalla linkillä. Visioita uudesta(!) RD350&TDR350 mopedista:
http://www.twowheelsblog.com/post/283/y ... oke-motors
26.6.2008 11:18
Jos tuo tulee ikinä markkinoille, se löytyy tallistani!
26.6.2008 13:22
Aivan järkyttävän ruma laite verrattuna wanhaan kunnon RD:hen. Yhtä ruma kuin muutkin tämän vuosituhannen hyönteistä muistuttavat luomukset. Kone sentään 2t....
27.6.2008 22:56
Nojoo. Kauheus on tietenkin katsojan silmissä, mutta itse haluaisin nähdä laitteen USD-keulalla ja bikini-katteella/bug spoilerilla (31K-tyylin) varustettuna.
Jos joskus moinen uusi laite jammun toimesta valmistetaan, niin on se kyllä pakkohankinta. Fanaattisuus velvoittaa, sano.
27.6.2008 23:31
jep, sairaus on aina sairaus. Sama joka ajaa miehen ajamaan volvoa(ai mikä nautinto), rakentamaan 70-luvun suzukia(ah mikä tuoksu, mitkä äänet!), tuunaamaan tunturia(no miksi se ei toimi vieläkään...) tai ajamaan jawalla(350cc UUTTA 2-t voimaa)!
30.6.2008 17:46
Tässä kesän mittaan tullut joku tuhat kilsaa Rd:n mittariin ja hyvin on pelannu lukuunottamatta pieniä ongelmia. Kylmänä lähtee aina kolmannella, mutta vasemman puolen putkesta paukuttaa jonkin aikaa ennen kun käynti tasaantuu, oikealta puolelta puolestaan tuuttaa savua niin sanotusti tuutin täydeltä jonkin aikaa ennen kun kone lämpenee. Lämpösenä lähtee laakista kun antaa ihan pikkasen kaasua, mutta sama paukutus jatkuu jonkin aikaa vasemman puolen putkesta. Lisäksi on ollu noita lämpöongelmia, liikennevaloissa ei voi tolkuttoman kauan olla ku alkaa mopo keittämää. Pari viikkoa sitten otin kannen pois ja laitoin kasaa vanhalla kannentiivisteellä, johon laitoin kyllä uudet tiivisteliimat ja vedin vielä kannen ohjekirjan antamiin momentteihin, mutta mikään ei muuttunut. En tiedä mikä on, kyllähän tää hyvin pelaa niin kauan ku ei tarvi valoissa seisoa, mutta...
30.6.2008 20:10
syylarissa trasselia, ilmaa, imuvuoto? Imuvuoto ainakin sopisi tuohon vasemman puolen pätkimiseen.
1.7.2008 6:37
Vasemman puolen räkiminen vaikuttaisi kyllä hiukan ilmavuodolta. Testaa sylinterin ja lohkon välisen tiivisteen ja kampiakselin vasemman stefan tiiveys esim. pilot sprayllä tai vastaavalla, kun kone on käynnissä.
Oikean puolen voimakas savutus voisi kyllä vähän kieliä stefan vuotamisesta sillä puolen. Vaihteistoöljy löytää tiensä kampikammioon -> savuverho....
Lämpöongelmat ovat kaupunkiajossa ihan normaaleja, koska mopossa ei ole flektiä hörppimässä ilmaa syylärin läpi. YPVS-vessoissa on onnettoman pieni se syyläri, joten kuumenee liikennevaloissa herkästi lähelle punarajaa. Jos lämpeäminen muodostuu ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi, niin 4LO tai 4L1-mallin syylärillä saa jäähdytystä parannettua. Myynnissä on myös erikoisjäähdytintä (tuplaten jäähdytystehoa vakiosyyläriin nähden) ulkomaaneläjillä, mutta hinta on aika suolainen.
Jos moposi rupeaa keittämään, niin kannattaa jäähdytysjärjestelmä ensimmäiseksi puulata, josko siellä olisi jotakin kökköä jumittamassa nestekiertoa. Seuraavaksi sitten termostaatin tsekkaus, sitten vesipumppu jne.
1.7.2008 18:12
Noi on molemmat kampiakselin stefat vaihdettu 2000km sitten, ihmetyttää vaan jos siellä nyt jo olisi vuotoa. Termostaatin raapasin pois sieltä mutta ei ollut mitään vaikutusta asiaan. Mitenköhän tuon vesipumpun toiminnan saisi selvitettyä.
1.7.2008 19:03
laitat letkut vesipaljuun ja katsot liikkuuko vettä tarpeeksi.