Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

7.2.2011 2:38

http://sparewheel.fi/index.php/cPath/10 ... unajck0r83 Tosta sais jarruletkut, jos sul ei niitä viellä ole. Ja tää on kyl :P

8.2.2011 22:08

Onhan nuo teippaukset suhteellisen tyyriitäkin mun lompakolle. :s

Juubelii @ Stunt Farmi kirjoitti:fighterit pyörii 600-800e välillä ja täyskatteelliset aikalailla 1400e. hinnat sisältää alv 23%, asennus- sekä suunnittelutyöt.
asennus on aikalail mahdotonta ensikertalaiselle. oon täs ny melkein vuodenpäivät tehny noita täyswrappeja ja silti jotkun kohat tuottaa päänvaivaa.


... MP-Messuilla tosiaan tuli kävästyä. Elikkä Stormilta saapuu luultavasti huomenissa pakettia, jossa tulee eturengas (Michelin Pilot Power, jota stunttipiireissäkin kehuttu), öljysuodatin, jarrupalat eteen, sekä taka-jalkajarrulle. Messuilta paikanpäällä tarttui mukaan Bilteman fättis. :lol: Paristakin eri syystä. Nyt saa Kosolaisen siististi maskin ja t-palan väliin. Renthalin kanssa sitä ei olisi saanut mitenkään sinne, kun siinä on se välitanko tiellä. Sekä nyt ei tarvii mitään patentteja, jotta sais kaikki kahvarungot mahtumaan siististi. Ja hyvin pienenä plussana, venyy paremmin jalat tangolle, kun sen aika joskus tulee. :D

Noita Brakingin letkuja saa monestakin paikkaa, mutta ei vaan sais mielellään olla teräspunos-letkua. Ensinnäkin, siinä tapauksessa pitäisi vaihtaa myös se letku, joka menee toiselta satulalta toiselle. Muutoin se jakaa toiselle satulalle enemmän nestettä, koska ei ole samallaiset letkut molemmin puolin. Näin satuin joskus joltain fiksummalta kuulevani, tiedä sitte onko niin suurta vaikutusta.. Toisena, näin tehtynä siitä tulisi siis lähemmäs satasen euron paukku. Ja kolmantena, haluaisin normi letkun, jotta jarrutuntuma olis "pehmeämpi".

Eipä tässä kummempia. :roll: Etuvanteen huuli alkaa pikku hiljaa kiiltelemään. Toivottavasti huomenna saa sitä tarpeeksi sorvissa pyöriteltyä, jotta sais edes etusen kotiin ja kiillottais vielä loppuun asti sen. Tuntuu olevan jopa sorvin kanssa mukavasti hommaa tuossa kiillotuksessa. Täytyy vaan ajatella positiivisesti, että en ainakaan käsin joutunut hinkkaamaan. Yksikin kaveri kun kertoi käyttäneensä 50h niiden hinkkaamiseen. :)

11.2.2011 2:00

Jarrupaine jakautuu tasaisesti koko piirin sisällä, eli ei väliä vaikka olis erilaisia letkuja sekasin.

.

11.2.2011 11:22

Mulla ois varmaan ylimääräsenä -04 750 zetan orkkis jarruletkut mitkä saattais käydä? Jos jostaki saat selvitettyä et käykö ni saat _halavalla_

21.2.2011 23:26

Hiljasta taas ollut. :s Jotain kuitenkin olen aikaiseksikin saanut. Moottorin kopat kiilloteltu osittain, sekä ne vanteen raunat. Takavanteen pelkästään hioin sorvissa ja kiillottelin sitte kotona. Täytyy huomenna vielä teipata nuo reunat, niin olis kaikki "kultaiseksi" tulevat hilppeet valmiina maalaukseen. Huomenna olis tarkotus myös käydä maalikaupoilla, jos vaikka löytyis sopiva sävy näille. :P

Kuva

Tänään vierähti mukavasti muutama tunti teippaillessa maalattavia osia. Jotkut osat ehkä liiankin hyvin, mutta kun tykkään vähän hifistellä. :D Kuvassa myös mustaksi tulevia osia.

Kuva

Kuva Kuva Kuva

Markketon stoori tuli kyllä uutena, taisin joskus bomberi magazinestä lukea, ettei mukamas jakaisi tasaisesti enää nesteitä. Zeri-, sait postia..

23.2.2011 0:34

Kuva
Kuva Kuva

Eli taas tuli kävästyä tuossa Rauman Väri-Pisteessä. Oli mukavasti etsimistä oikeen sävyn löytämisessä.. Eeei.. Liian punertava.. Kellertävä.. Kirkas.. Tumma.. Ruskehtava.. Sais taittaa sävyä enemmän jne. :lol: Hermot kuitenkin tais myyjällä kestää, eikä muutenkaan yhtään moitittavaa kyseisestä puljusta. Kolmen kansion läpi tarkastelun jälkeen Hondan värikartasta löytyi mieluisin. Tarttui siinä mukaan vähän muutakin. Saa vihdoin alotella niitä jalkatappi-kolmioita, kun vanhoilla alle kymmensenttisiksi kuluneilla laikoilla oli pikkasen vittumaista leikellä 6mm teräslevyä. Nyt on siis kaikki muu tarvittava maali, paitsi kiiltävä musta. Sen suhteen tuli äkillinen suunnitelman muutos, eli normi mustan tilalle suihkitaankin Kawasakin oma metallinhohto musta. Täytyy se värikoodi vaan jostain löytää.

Tuli tuossa rykästyä swingikin irti! Ensin yritin vääntää sitä auki normi M10 pultilla (jossa tietty se 17mm avainväli), johon oli hitsattu muutteri päätyyn. Hetken aikaa sillä väännellessä pultti tietysti napsahti poikki. Hiihtolomakin alkoi just, niin ei pysty koulussa sellasta 17mm kuusiotankoa jyrsäsemään, joten piti oikeen ruveta nööseilemään ja hakea kaupasta sopiva hylsy. Sillä sentään lähti, ja sopivalla jatkovarrella.

Viisaammat taas kertokoon, millä syylärin rivat vois putsata ennen maalausta? Tarkoituksena vetästä ohut kerros lämpökesto-mustaa siihen. Ja kun tuossa sivukatteessa on tarrat lakan alla, niin miten niitä lähtis poistamaan?

Se pukkais laivareissua huomiseksi, joten päivittelyt jää taas pariksi päivää. 8)

23.2.2011 13:51

Jos jarrut toimis nestevirtauksella niin erilaisilla (eri sisäd) letkuilla olisi vaikutusta asiaan. Painepiirissä, missä virtaus on suht minimaalista, taas tuo välissä oleva joustavampi letku heikentäisi vaan hieman molempien satuloiden toimintaa. Onhan tuossa letkujen toteutustavassa jo lähtökohtasesti vasemmalla satulalla pidempi viive verrattuna oikeaan, mutta kyseessä on niin lyhyt aika (ms) ettei siitä varmastikaan kannata olla murheellinen.

2.3.2011 21:22

Kiitos tiedosta markketo. :) Pääsi laikka taas lipsahtamaan:

Kuva

Kuva Kuva Kuva Kuva

Vanteesta kans yks kuva. On kyllä aikaa vievää puuhaa toi teippailu!
Jalkatappi-kolmiot on siis 6mm teräslevystä veistelty käyttäen vaan rälläkkää, porakonetta ja hiukan ohimennen viilaa. ;) Pientä viimeistelyä vielä ja maalit päälle. Älkää välittäkö kiillotetuista osista, kun ovat niin pölyssä ja sormen jälkiä täynnä. Pitäs vielä taakse tehdä.. Perkeles, kun meinaa toi rälläkkä sanoa välillä jo sopimuksensa irti. Pientä kosketushäiriötä, kun sammuilee sitä käännellessä. :lol:

Kultaiset osat keritään suihkimaan aikasintaan seuraavan viikon lopulla. Ei olis täysin mahdoton homma saada myös mattamustat osat sillon maalattua. Se tietäisi sitä, että tämä nähtäisiin pyörillään tämän kuun loppupuolella, joka on tavoitteena ollutkin. :P Kiiltävämustalla tulevat osat menee hieman myöhemmälle.

Edit: Stormin pakettikin saapui eilen, vihdoin. Postissa oli taas jotain häikkää, kun tosiaan MP-messuilta jo kyseiset osat tilasin. Eli öljysuodatin ja jarrupalat molempiin päihin. Edessä nyt EBC:n sintteriset, takana normi EBC:t.

2.3.2011 23:22

Rälläkkä näköjään pysyy kädessä. ;) Itsellä ei kärsivällisyys riittäisi.

3.3.2011 18:01

On kyllä aivan käsittämättömän upeaa työtä. Nuohan näyttävät, siltä kuin olisivat tehtaalta tulleet. :eek: Siis aivan upeaa!

5.3.2011 0:01

Meinasikko kolmioista väliaikasia vai pysyviä? Pilletti ois pillettii... ;)

5.3.2011 3:14

Onhan se pilletti aina pilletti mutta tässä pyörssä tuskin se näyttävyys on se tärkein eli uskoisine että nuo on ja pysyy ? Ja nuo on vielä todella hyvän näköiset, maali päälle ja ei paljoa eroa niistä "billetti seteistä"

5.3.2011 15:30

Koneistettuja osia harvemmin käytetään ulkonäön takia, kyl siihen on muut syyt. Stunttipyörässä voi tietty hyvä olla käyttää terästä, mut senki voi tehä lastuavalla.

Ihan hyvännäköset noi on rälläkällä tehdyiks, mut mikäli noita ei erota kunnolla tehdyistä on syytä lähtee silmälasikaupoille.

6.3.2011 23:40

Kiitoksia! Tarkoituksella tein hiukan alkuperäisistä erottuvat, mutta silti mahdollisimman simppelit, ja mielestäni onnistuivat aikast hyvin. Pillettisarjat tuppaa olemaan turhan kalliita mun lompakolle. Taas kerran tein itte ja säästin. :)

Nyt on taas viimeistelty nuo ja muutamat muut osat maalausta vaille. Armotonta hifistelyä ollut koko vklp. :D Ens viikolla täytyy vielä hitsata käppärin satulan kiinnikkeeseen vahvistukset ja ylempää t-palaa työstää taas hieman lisää. Sitte enää runko ja swingi pohjiin ja toivotaan, että saadaan palikat vklp maaliin. ;) Pieni ongelma niidenkin suhteen vielä, kun ei mistään löydy paikkaa missä ne puhalluttais. Lasikuulapuhallus kaapit on liian pieniä ja hiekkapuhallus on liian karkee menetelmä. Katsotaan nyt vielä pari päivää, jos onnistais.. Jollei, niin koulusta vaan vappaata ja hiomakone käteen. :|

7.3.2011 15:50

Oma runko puhallettiin hiekalla eikä mitään ongelmaa karkeuden kanssa. Tietty järkevillä paineilla.