Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

4.6.2008 16:28

Noniin, suunnitelmia pyörän viimeistelyyn on jo. Teema tuli lyötyä lukkoon kun ebaymyyjä sattui tarjoamaan Arain Rothmans (Signet GT) kypärää mukavaan 25$ hintaan :D

Kuva

Eli rothmansina pysyy, mutta nykyisistä katteista otetaan vain muotit. Tygaperformancen katteita ei tule, vaan vakiokatteista tehdään lasikuituiset kisakatteet ilman mitään liikennereikiä tms.

Kuva

Tämmöistä Luca Cadalora replikaa lähdetään hakemaan.

Ja tässä vielä 28.5 otettu kuva, kun tuli Ahvenistolla käytyä. Loistava rata! 11.6 varmaan uudestaan.

http://i47.photobucket.com/albums/f153/ ... 1212585536

Loistavasti on pyörä pelannut.

4.6.2008 22:54

Se on hyvä, että olet tykännyt. Tälläset 250cc pelit on ihan ylivetoja ja Rothmanssin väritys sopii aikakauden pyörään.

Ja muutenkin ihan siistin näköinen peli.USD keula vois sopia tollaseen mainiosti.

17.6.2008 20:41

Hei,
Minulla oli vuosina -94-95 toinen noista Lampinen Racingin tuomista NSR 250:sta. Pyörä oli muuten aivan vakio, mutta runko oli kiilloitettu HR-motorsportilla ja pyörä oli maalattu HRC:n väreihin. Ajelin pyörällä aika paljon, jopa pienimuotoista reissua sillä heitin. Kerran kävin radalla ja täytyy sanoa, että ei ainakaan ominaisuudet loppuneet kesken!


Muuten, kumpikaan Suomeen tuodiista NSR 250:sta ei ollut ratakäytössä, ei ainakaan kisoissa viivalla. Sen tiedän, sillä siihen aikaan piti koluta kaikki rr-kisat joko kuskina tai katsojana.

Otin vanhoista paperikuvista digikameralla kuvia ja laitoin ne omaan käyttäjäprofiilin kuviin. Katsokaapa mielenkiinnosta miltä se toinen NSR 250 näytti!

Tsemppiä sulle upean pyörän rakenteluun!

http://www.motot.net/galleria/showgallery.php?cat=500&ppuser=76560

17.6.2008 21:08

Pommi- kirjoitti:Mä kävin kans tuona samana päivänä tutustumas Alastaron hiekkoihin Las Palmasis. :D
Jäi jarrutus vähän liian myöhäseen ja siitä sitten rullailtiin hiekoille mukavasti.

Koska tuollaisia samanlaisia ratapäiviä Alastarolla on seuraavaksi? Tahtoo uudestaan ajamaan mahdollisimman pian. :>


25 pvä on Alastarolla seuraava Moottoripyörien vapaa harjoittelu.. Mikäli keli antaa vähääkään myöden, ni olen menossa.. Pyysin jo töistä vapaatakin tuota varten..

http://www.loimaanseutu.fi/_FileRoot/590550.xls <- Tuossa varauslista..

17.6.2008 21:57

Terve Kjnracing. Aivan upeaa! Todella hienoa, että se toinenkin NSR löytyi. Minkälaista tietoa teillä olisi tästä Lampinen racingistä? Olisi mielenkiintoista tietää, että minkälaista toimintaa harjoittivat yms. ja ovatko vielä vähemmän tai enemmän toiminnassa?

Todella hyvännäköinen pyörä myös tuo ollut. SP mallia nähtävästi?. Aivan loistava. Kiitokset kuvista! Ties missä mahtaa pyörä tänäpäivänä olla.

Tässä jo hieman poltellut ottaa pyörä palasiksi, mutta pitää vain jaksaa kylmemmille keleille niin ei tarvi murehtia ettei jää ajomahdollisuuksia välistä :)

18.6.2008 9:17

Moro Xamor!

Lampinen Racingistä tiedän sen verran, että sen pääpaikka oli Imatralla. Pääjehuna oli Ari Lampinen, joka oli kovan luokan rr-kuski ja eikös hän ole kisoja ajellut ihan tässä viime vuosinakin.

Pikkuisen vielä voin raottaa historian verhoa lisää: Kemoran varikolla Matikaisen Ari kertoi pyöräni nähtyään, että he olivat tilanneet itselleen kisapyöräksi ainakin toisen noista NSR:stä. Sekaannus on hyvin ymmärrettävä, sillä Hondan rr-tehdaspyörät olivat mallinimeltään NSR 250 R ja vakioraaserit RS 250 R. Ehkä tuo mallinimien samanlaisuus pisti sitten tilaamaan NSR 250:aan. Pettymys oli kuulemma ollut suuri, kun laatikkoa purettaessa rupesi sieltä pilkottamaan vilkkua ja ajovaloa!

Totta, se pyörä, joka minulla oli pari vuotta oli tosiaan SP-malli. Pyörä meni Pohjanmaalle päin alan harrastajalle hyviin käsiin. Saat nimen privana jos kiinnostaa.

18.6.2008 18:58

Onneksi olkoon Xamor, mahtava pyörä sulla (ÄLÄ MYI KOSKAAN POIS).
Seuraan mielenkiinnolla rojektiasi...
Minulla oli tuo toinen MC21 JB-225 rekkarilla. Ostin sen Wasa Auto Rapidilta alkukesästä -98 ja myin kevättalvella 2000 Ylihärmään (tätä olen raakasti viimeaikoina katunut :)) Ylihärmästä honda siirtyi tiettävästi noin vuoden päästä Lapuan suuntaan...siitä eteenpäin ei mulla tietoa. Pyörässä tosin oli perässä tuo SP-tarra, mutta oli uusiksi maalattu/kiillotettu perusmalli -märkäkytkimellä ja perus-jousituksella. Ite lisäsin siihen numeropohjille valkoiset "21"-set, ostin renkaat ja päästelin menemään... Itse ostin sitten tilalle Ducatin ss750, myöhemmin ss900:sen, mutta edelleen ikävä tuota MC21:stä

Seinäjoelta Mika

18.6.2008 21:55

kjnracing kirjoitti:Hondan rr-tehdaspyörät olivat mallinimeltään NSR 250 R ja vakioraaserit RS 250 R.


Eikös tää mee toisinpäin? NSR250R=katupeli ja RS250R olis kilpavehje?
http://www.triplemmmracing.co.uk/machine.htm ainakin tän perusteella RS250R olis kilpapeli..? tiedä sitten.

18.6.2008 22:02

mikamakela, totta puhut, olikohan JB-225 sittenkään aito SP-malli vaikka SP-tarra perässä olikin. Itsekin ihmettelin miksi pyörässä on märkä kytkin, vaikka jostain luin, että SP:t on kuivalla kytkimellä. Ero jousituksessa vakiomalliin on minulle uutta.

Saksassa on tämmöinen myynnissä, mutta minusta vuosimallissa on virhe,kyllä se on -90 tai uudempi.

http://tinyurl.com/6e7wuj

18.6.2008 22:09

Nollie, pikkuisen tarkennan vielä: RS 250R oli tuotantoraaseri, tehdasraaserit oli NSR 250.

NSR 250 tehdaspyörä:

http://i21.ebayimg.com/03/i/000/f3/82/0c0c_1.JPG

RS 250 tavan ukkojen ostettavissa oleva malli vaikka tästä linkistä:

http://www.paavi.org/galleria/1990/slides/paavi_korpiaho_heyden.html

19.6.2008 22:41

Tuosta meidän exä JB-225:sesta huomaa sen perusmalliksi, kun siinä esim. ei ole iskunvaimennuksen pieniä säätöruuveja siinä teleskooppiputkien yläpäässä. Nettiosoitteista http://www.dreamgate.ne.jp/NSR/ sekä http://www.nsr-world.com/ löytyy raakasti tietoa ja mallihistoriaa. Jokatapauksessa olen nyt vasta jälkeenpäin tajunnut millaista helmeä tuli ajeltua.

19.6.2008 23:00

Juuri näin. SP malli = magtekit, kuivakytkin, säädettävä iskunvaimennus.

Tilipäivä ja tuli katteet tilattua. Muutaman kuvan pohjalta pitäisi ammattilainen tehdä teemaksi -> http://farm4.static.flickr.com/3046/259 ... 833c_b.jpg Toivottavasti tulee hyvä =)

Etupumput taidan harmaiksi maalata ja pistää Showan tarrat. Jarruja en varmaan muuta kun hyvät nissinit valmiiksi, tietty maalata voisi kultaiseksi punaisella nissinin tekstillä. Mahtaako Lucalla olla mustat vai carbon päällysteiset äänenvaimentimet? Harmittaa, että nuo omat kisaputket eivät satu olemaan side by side, vaan päällekkäin. Tietty 2 putkea samalla puolella tulen punaisilla NGK logoilla jo hirvittää vieressä kaasuttelevaa amisraaseria niin että jättää leikin jo valmiiksi sikseen ;)

Takaswingille en taida muuta uskaltaa tehdä kuin tarrat pistää päälle.

19.6.2008 23:39

Yksinkertaisesti Siisti!

Vielä pojot kun pistät ns-kilpa replica tyylistä. Tiedät varmaan mitä tarkoitan.?

20.6.2008 7:47

Jos maalaus vaan onnistuu niin tulee tosi hieno.

6.10.2008 17:37

Noniin, entistä komeempana.

Kuva

Kuvia lisää tästä http://www.motot.net/galleria/g28620_ho ... acing_vm90

Kiinakatteet tuli jo kk sitten, mutta ei ole ehtinyt postata tänne mitään, kun on tullut ajeltua niin tiuhaa tahtia :lol:

Katteiden työnlaatu oli aika pettymys, mutta hinnan puolesta ei haittaa. Komeelta näyttää. Myös kiinnityksiä puuttuu joten piti teipillä kiinnitää jotain osia. Talvella sitten keksin jotain järkevämpää niihin. Pleksi on myös väärää mallia ja peilien kiinnitysrauta puuttuu, ne lisätään myös talvella.

Kiva kiusata 600:ia liikenteessä :lol: