Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.2.2006 22:42

Seeber kirjoitti:Tunnistitko itsesi? :D

Edit. Nähtävästi. Kuitenkin oma kantani pyörien raiskaamiseen lukee ylhäällä.


Oon kuullu paljon vastaavanlaisia kommentteja tapauksilta jotka hädintuskin osaavat itse vaihtaa öljyt, puhumattakaan minkäänsortin rakentelusta. Kun peukaloita ei edes omista niin yhtäkkiä rakentelukin on pyörien "raiskaamista". Ikävä kyllä pari tällaista tapausta on tontillekkin eksynyt...

28.2.2006 0:23

Eihän pyörien rakentamisessa ole mitään vikaa. Itsekin sitä harrastan. Melko pienessä mittakaavassa tosin parannellen pyörän eri ominaisuuksia. Ja kuten sanoin se on melekosen sama mulle, jos vaikka naapurin Lasse asentaisi übersporttiinsa apehanger stongan ja jäykän perän. Kunhan vain esitin oman hieman kritisoivan mielipiteeni sporttipyörien muuttamisesta krossistånga_faitterimaski_hirmuksi.
Huomenna irroittamaan renkaita Kawasta. Saa nähdä mitä siitäkin tulee kun öljynvaihdossakin lattia lainehtii ja kaikille tulee paha mieli. :D

4.3.2006 22:33

Heitin äskön Sharkin putkiston alle. Näyttää ja kuulostaa todella hyvältä. Liekkiä lyö vaimentimien päistä, kun päästää kaasun isommilla kierroksilla.

4.3.2006 22:44

Mistä mahtaa lieska johtua?

Omakin pyörä paukkui viime kesänä muutaman kerran ja antoi pientä lieskaa. Seokset pielessä vai mikä?

4.3.2006 23:08

Saa vielä ilmaa palotilaan vaikka kaasu on suljettu.
Tähän auttaa ns. air cut-off -venttiili.

EDIT: ...mutta vain kaasaripeleissä?

5.3.2006 4:33

Tuskin se ilma mitään liekkiä yksinään tekee. Kakkua putkeen ja mummot marisee ...

5.3.2006 14:41

jusutus kirjoitti:Saa vielä ilmaa palotilaan vaikka kaasu on suljettu.
Tähän auttaa ns. air cut-off -venttiili.

EDIT: ...mutta vain kaasaripeleissä?

Tottakai se saa ilmaa, kun kaasun päästää. Jos läpät menisivät ihan kiinni, ei tyhjäkäyntiä olisi ollenkaa. Isoilla kierroksilla on vielä sellanen alipaine, että imasee vähän pienemmästäkin raosta.


Mistää air cut-off -venttiileistä en ole ikinä kuullutkaan, saati sellaisten asentamisesta.

5.3.2006 17:43

Air Cut-off?

Tuota, tarkoitatkohan ny Suizan PAIR systeemiä? Eli pakosarjaan pusketaan ilmaa, pienempien päästöjen takia.

Johtaapi helposti siihen että kone paukkaa, ja joskus lyö lieskaakin. Koko PAIR:n voi repiä pois, jos tosta paukkeesta ei tykkää.

Tuolla hyvät ohjeet: http://www.suzukisv1000.com/faq/pair.htm

5.3.2006 19:12

Johu kirjoitti:Air Cut-off?

Tuota, tarkoitatkohan ny Suizan PAIR systeemiä? Eli pakosarjaan pusketaan ilmaa, pienempien päästöjen takia.

Johtaapi helposti siihen että kone paukkaa, ja joskus lyö lieskaakin. Koko PAIR:n voi repiä pois, jos tosta paukkeesta ei tykkää.

Tuolla hyvät ohjeet: http://www.suzukisv1000.com/faq/pair.htm

Noita kaasareihin asennettavia venttiileitä myydään mm. Stormilla.

5.3.2006 19:17

Johu kirjoitti:Air Cut-off?

Tuota, tarkoitatkohan ny Suizan PAIR systeemiä? Eli pakosarjaan pusketaan ilmaa, pienempien päästöjen takia.

Johtaapi helposti siihen että kone paukkaa, ja joskus lyö lieskaakin. Koko PAIR:n voi repiä pois, jos tosta paukkeesta ei tykkää.

Tuolla hyvät ohjeet: http://www.suzukisv1000.com/faq/pair.htm

Mulla ei ainakaa pakoputkistoon edes mennyt mitää ylimääräsiä ilmaletkuja.

5.3.2006 20:27

Ei se siis putkistoon meekkään, vaan suoraan moottoriin

PAIR:in intake:
Kuva

Ja eiköhän se siellä sunkin fillarissa ole vielä jäljellä, jos kovasti paukkuu. Itsellä oli toi myös tarkoitus ottaa pois, mutta jäi sitten. Periaatteessa riittää kun tohon kuvan aukon kohdalle tekee vain jonkin "tukkeen".

Tossa ihan setti sitä varten:

http://www.suzukisv1000.com/faq/pair_removal.htm

5.3.2006 21:42

Hiukan vaikuttaa legendalta tuo juttu. Reikä on venttiilikopassa, eli luultavasti tavallisesta huohottimesta on kyse. En millää jaksa uskoa, että kannessa olisi joku reikä, josta syötettäisiin lisäilmaa palotilaan.

5.3.2006 23:03

No ihan miten vain, kovasti kuitenkin service manualista toi löytyy. Ja napataan media.suzuki.com:ista vielä quote:

Emissions are kept low at all times by the Suzuki Pulsed-secondary AIR-injection (PAIR) system, which injects clean air from the airbox into the exhaust ports to ignite unburned hydrocarbons.


Kysy googlelta ;)

5.3.2006 23:24

"exhaust ports" - Eli ilma menisi pakokanavaan kanteen. Tuo tuntuisi jo hiukan mahdollisemmalta.

6.3.2006 21:16

Kuva putkiston kanssa: http://www.tp.spt.fi/~jukamake/roinat/svessa.jpg

Alakate ja kahvapainot vielä puuttuvat.