Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

28.11.2004 0:58

Tosson vielä kuva kun sarvet menossa vähän kasaan päin. Näkyy samalla tuo nylon punos mitä pistin noiden johtojen päälle. Taipuu tosi helposti ja ihan mukavan näköstä :) Tuolla tulee siis koko johtosarja, Ainakin lampulle ja etuvilkuille menevät johdot on varmasti paljon asiallisemman näköset kun on tuommonen päällyste niissä. Ei näytä niin patentilta, vaikka johdot olis ihan alkuperäiset niin ne näyttää aina niin patenteilta kun on se teippi päällyste niissä.
sarvet

Perse katekkin edistyy, irrotin muoteista palaset tänään ja toinen lähti tosi nätisti irti, aivan kuin itsestään. Huomenna pitää ottaa vielä kunnon spurtti sen kanssa niin jos sais sen valmiiksi vähitellen. Kyllähän siinä hiomista vielä on, mutta nyt alkaa olla jo kohtuuden rajoissa. Ihan mukavasti se varmaan istuu siihen mopoon omasta mielestä :)

1.12.2004 23:08

Noniin, nyt alkaapi olla katteesta valamiset valettu. Pitää vielä ne puolikkaat yhdistellä. Kokeilin hioa pintaa sileäksi muutamasta kohtaa ja näyttää että sen saa ihan ihmismäisellä hommalla hiottua. Muotin ja kuidun väliin jäi johonkin kohtiin ilmaa, pitää tehdä niille montuille jotakin. Ei onneksi ole kovinkaan paljon niitä. Samaten muotin sisäpuolelle laitetun teipin taitoksista jäi pienenpieniä uria jäi jokapaikkaan mutta kyllä nekin saa siitä hanskattua.

Mutta tulee siinä pintakäsittelyssä olemaan kumminkin kova homma kun on tuo lasikuitu vähän tommosta huokoista ainetta mihin tulee niitä pienenpieniä reikiä väkisellä kun hioo.

Perän yleisilme sopii kyllä minusta pyörään kuin nyrkki silmään :) Pitää vissiin hommata kuvia kohtapuoliin.

6.12.2004 23:55

Nyt on kuvia tuosta värkkäyksestä. Iso homma tulee olemaan että saa tuon valmiiksi. Tuo railo mikä näkyy edessä ja takana, pitää valaa sisäpuolelta kiinni lasikuidulla.
vaimentimet1
vaimentimet2
kate1
kate2
kate alta
Pitäis sorvata jonkinlaiset vaimentimet ja taitella putki paisareilta tuonne penkin alle. Pahin ongelma on vaimentimien päät... pitäis saada jotkut hienot muttakun eipä ole sorvia. samantapaset kun kawan z 1000:ssa olis komeet.
Katteeseen pitää vielä vingutella dremelillä sopivat paikat noille änäreille että mahtuu.
Tuskin on mikään läpihuutojuttu tehdä pohjiakaan tuohon katteeseen. Vaikka valut onnistuikin kohtuullisen hyvin, pitää tuohon kyllä käyttää helvetisti työtä että saa valmiiksi.
Ainut, ja pahin pottupelto on tuolla ihan alla takana mihin lamppu ja vaimentimet tulee. Onneksi siitä lähtee paloja pois niin ei tarvi niin paljoa hioa. Sivut ja päällyosa on ihan hyvät kyllä. Kuvissa näkyy kuopat valkoisina koska niihin on kertynyt hiontapölyä. Ne kyllä lähtee hiomalla pois helposti. Hiomaan kerkesin vasta senverran että kokeilin miten tuota pintaa onnistuu silottaa. Käytännössä en ole aloittanutkaan koko hommaa vielä.
Pitää käydä ostaan kasa hengityssuojia hiontaa varten :P

Tuli muuten vanteetkin hiottua valmiiksi... eipähän tarvi sitte keväällä viimetingassa rueta hinkkaamaan kun pitäs maalaamaan rueta.

16.12.2004 23:03

Irrottelimpa pytyt tuosta moottorista. Halkaisija on 54.5mm eli vissiin kertaalleen poratut on. Ei pykälää yläkuolokohdan lähellä. Naarmuja ei ollut juuri nimeksikään, vain pari hyvin hyvin pientä, ei syviä.

Muttä männistä en ole ihan varma pitäskö vaihtaa... niissä on jonkinverran naarmuja ja edellinen omistaja ei kuulemma ollut niihin koskenut. En muista paljonko sanoi ajaneensa pyörällä mutta on se ainakin pari kesää sillä päästänyt. Minkä näköseksi ne männät oikeen menee kun pitää vaihtaa? Ei ole ennen tarvinnut ostaa uusia vanhojen tilalle. On mennyt aina pytty vaihtoon tai poraukseen...
Nuo on siis tuommoset jonkinverran tummuneen/hapettuneen näkösiä, imupuolella naarmuja jonkinverran ja männän päät on hieman (vain hieman) mustuneet. Ainakin hyviä öljyjä käytetty näköjään.

Mitä on tullut luettua/kuultua, niin männät halkeaa kuulemma imuhelmasta kun niillä tarpeeksi rällää. Ja sitä en kyllä toivo, pytyt kun on ihan täydessä kunnossa, melkein uuden veroiset. Eihän siinä pitäs näkyä vielä mitään railoja vaikka ne pitäiskin vaihtaa?

Palotilatkin oli aivan uuden oloiset, ei ainuttakaan koloa. Näyttäs siltä siis että tuo vempele ei ole koskaan leikannut kiinni yläpäästään. Minusta kyllä hyvä ostos ollut tähänmennessä, kun noinkin vanha pyörä ja vain kertaalleen porattu. Luultavasti harvuuttaan.

17.12.2004 0:01

hunter, noihin taitaa saada moposportilta uusia mäntiä naurettavan halvalla, että jos uusimisen varaa löytyy niin aina jopa moparin uusi mäntä vanhan voittaa.

17.12.2004 0:12

MänTä kirjoitti:En halua leijua mutta kaikki alkoi t20 super sixistä, sitten tuli t250, gt250, rg250, rg250 gamma, sitten rgv250. ja onko sitten tullut rgv250 gammakin?

Pieni virhe pääsi matkalle, pelkkää rgv250:ntä ei ole vaan se oli suoraan rgv250 gamma, ja siitä seuraava malli on rgv250 gamma sp (1997-1999?) joka jäikin viimeiseksi. Olisi sekin nanna peli, mutta niiden roudaaminen Suomeen ei ole ollenkaan niin kiva juttu, kaikki ovat kuitenkin alunperin Japanin jälkituontia...

Projektiksi ois kiva saada joko RG200F tai RGV150. Kumpaistakaan ei löydy lähimaista... :(

Edit: jahas, molemmat RGV150 ja RG150F on aika ikävää katseltavaa, mutta tuo RG200F... Totaalisen offtopik, mutta oli pakko avautua... :P

17.12.2004 2:22

Jaahas, täällähän jauhetaan mielenkiintoista asiaa:)

Asian vierestä:

RM: Sinä taisit kysellä tuota mun sinivalkoista takakatetta? Ehkä saatan luopua, mutta oma mopo menee maalaukseen ja joutuu valitsemaan parhaat katteet itselle. Ei vaan pysty vielä aloittamaan remonttia.

Mullakin olis videomateriaalia omasta suikasta, kertokaa joku minne saan mahtumaan 20 megasen dynoajopätkän?

17.12.2004 13:23

eipä kait tuota paljoa palvelimelta levitellä, menis aika äkäseen varmaan kaista loppuun. Minulle kyllä kelpaisi että jos sinulla esim messenger löytyy niin otat yhteyttä ja heti :)! pedu69@hotmail.com
Niin ja mites se rg500 muuten? pistäs projektitopikki pystyyn.

17.12.2004 16:28

TAHTOO TAKAKATTEEN! Jos vaan löydät jostain muualta takakatteen niin toi sinivalkonen mulle.

Niin sen verran vielä, että noi kaikki RG & RGV:eet on Gammoja. Toi Gamma tarkottaa sitä kreikkalaista merkkiä siinä tankissa. ym. paikoissa. Myöskin toi 96-98 RGV SP on Gamma. Se riippuu vaan lähteestä, että missä tota Gamma merkintää käytetään. Myöskin RGV:tä vuosimalleilta 91-95 oli saatavana SP:nä (Sport Production). Niissä oli kaikkea mukavia herkkuja mitä normi Suomi RGV:ssä ei ollut kuten: kuiva kytkin, ratakäyttöön sovivampi vaihteisto, täysin säädettävä jousitus ym.

Toi RG200 on aika ihmeellinen peli. Missään ei ole vastaan tullut.

Itelle tuli tänään Kanadasta vihdoin speciaali paketti jossa kaikkea mukavaa osaa ja ens kesäks pitäis valmistuu jotain Suomessa ennennäkemätöntä... Aiheesta lisää keväällä.

17.12.2004 16:46

itseasiassa ensimmäiset RG:t olivat ihan vaan rg. 250 sarjassa vuodesta -79 vuoteen olikohan -82. Sitten tuli ihka oikea kyygäri eli rg gamma.

17.12.2004 17:56

Näinhän se on, katettuna pyörään ilmestyi tuo Gamma-merkintä. Myös RGF on virallisesti RG125F Gamma. Tuo vanhempi SP on siis ollut enemmänkin rataversio, onkohan sitä ollut edes kadulle kelpaavana mallina?

19.12.2004 18:32

Onnistuin löytämään inspiraation ja kiillotin tässä viikonloppuna ton toisenkin iskarin. Tulee teh shiny etuhaarukka kun on t-pala tangon pidikkeineen, lokarin pidike ja iskarit kiiltävät 8)

Pitäs seuraavaksi hommata öljyt haarukkaan ja maalailla jarrusatulat ja jarrutehostin jollain värillä. Perhana kun tuo mieli muuttuu vähän väliä, nyt taas on ollut mielenpäällä semmonen väritys että jarrusatulat ja vanteet kultaset, sitte katteet siniset (kromitarroja). Perhana kun osais päättää...

20.12.2004 0:37

Pitipä räppäillä koneesta ja keulasta kuvia ihan näin huvin ja urheilun vuoksi, vaikka niistä ei huippuja tullutkaan.

etupää1
etupää2
männät
mäntä läheltä
palotila
pytyt ja kansi
sylinteriputki päältä
sylinteriputki alta

Pakoaukoissa on tuommoset jännät pienet puolipallot yläreunassa, liekkö sen takia että renkaat ylittäis reiät jouhevammin? En tiedä...
Kysymys kuuluu, onko männät jo vaihdon tarpeessa?

20.12.2004 1:00

Hunter kirjoitti:Pitipä räppäillä koneesta ja keulasta kuvia ihan näin huvin ja urheilun vuoksi, vaikka niistä ei huippuja tullutkaan.

etupää1
etupää2
männät
mäntä läheltä
palotila
pytyt ja kansi
sylinteriputki päältä
sylinteriputki alta

Pakoaukoissa on tuommoset jännät pienet puolipallot yläreunassa, liekkö sen takia että renkaat ylittäis reiät jouhevammin? En tiedä...
Kysymys kuuluu, onko männät jo vaihdon tarpeessa?


Vaihdon tarpeessa ehdottomasti,lämpöleikanneet joskus.

20.12.2004 13:14

Männät ehdottomasti vaihtoon.

RGV250 SP:tä (91-95 ja 96-98) on saanut ihan katukilpiin. Melkein kaikki nämä ovat vaan Japanissa. Joitain yksilöitä kylläkin tuotu Englantiin ym. Eurooppaan.

Tilasin juuri billetti t-kappaleet omaan mopoon. En saa vaan kuvaa tänne näkymään. Joku ketä osaa laittaa kuvia tänne antakaa sähköposti osote niin lähetän kuvan.