Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
22.4.2004 18:59
no jooh
en vaan jaksaisi alkaa vääntämään metallitiivisteitä kun olen noita massatiivisteitä väännellyt aika paljon. Ihme kun normaali pahvitiiviste on kestänyt reilusti viilatun pevuni kannessa vaikka kuinka pitkään
? siis sitä pahvia voisi kuvailla askartelukartongiksi... lohkotiivariksi tarkoitettua materiaalia. On se kumma ettei sitten asbestin korvike kestä
22.4.2004 19:21
No johan näit , ettei kestä
Ja toisaalta, ne metalliset pystyy käyttään moneen kertaa.
24.4.2004 12:54
no jooh. ne ensimmäiset tiivisteet nyt olivat mitä olivat. eihän sitä kantta ollu edes momenttiavaimella laitettu silloin ekalla kerralla... muistaakseni
mutta jos nyt uudestaan menee tuo kannen tiivari niin silloin se on varmaa pakko laittaa.
24.4.2004 19:23
Tänään siis kiristin vielä kertaalleen momenttiin tuon kannen kun olin ajellut vähän. Oli kyllä antanut periksi jostain kun joku 2nm sai kiristää että oli taas momentissa. Kiristelin samalla taas pakoputken muttereita... on ne perkeleitä löystymään. Sovitin myös sivuposkia paikalleen ja ihan kivan näköiset niistä tulee, hioskelin myös hiirellä niitä 240 paperilla ja ihan hyvä alkaa olemaan. Varmaan tuohon vain ruiskukitit päälle ja maalia pintaan. Ei niitten poskien ihan näyttelykelpoiset tarvitse olla.
Katselin myös tulppia ja karstaa kyllä tulee.... Eli ei voitelun puutteesta rikki mene.
24.4.2004 20:55
Lukiteliimaa kierteisiin niin alkaa pysyyn putket kiinni. Sillai ainakin mulla onnistu, muuten ne on tosiaan aika ärsyttävät.
25.4.2004 11:57
laiskuuttaan ne löystyy... mun pitäis vaan tehdä se lukituslevy niin ei olis ongelmaa. Nyt meen tallin puolelle ja tiukkaan kannen vähän tiukemmin vielä ja tarkistan ettei puske kaasuja vääristä paikoista.
Samalla tiirailen noita mittoja esim sille lukituslevylle.
25.4.2004 18:33
Nonniin. Tänään tuli siis tehtyä sen verran että ilmanputsarin lukitusklipsin mitat on vähän niinkuin valmiit. Pistin myös kannen 20,5nm kireyteen jolloin myös koneen äänet pienenivät, arvelinkin että fuskasi piirun verran. Tehtiin myös karstanpoistoa mylliksen tapaan eli kone kuumaksi, ilmanputsari irti, ruiskupullolla sumuna vettä kaasuttimesta sisään kierrosten ollessa siinä 4-5trpm. Tuloksista sen verran että toisesta pytystä tuli järkyttävä määrä öljymömmöä ulos
pitänee silti ottaa vain suosiolla putket irti ja pistää päiväksi pariksi dieseliä täyteen.
27.4.2004 21:17
Innostuin kovasti ja vittuunnuin tyhjäkäyntiongelmista(aivan kuin fuskaisi ilmaa), Revin sylinterit taas irti ja heitin tiivisteet mäkeen, kaivoin orkkis kannen tiivisteen jossa on kuparinen tulirengas sekä veistelin uudet alatiivisteet vähän paremmin taas. Iskin kasaan niin että kanteen kevyt silaus silikonia. Pitäisi tehdä nämäkin hommat aina kerralla kuntoon mutta minkäs teet kun joutuu spilteman tiivisteaineiden takia renaamaan auki ja kiinni
Toivottavasti nyt kestää/pitää kun ei kanittele alatiivisteet millään lailla. Mitat muuttuivat sen verran että tiputin alatiivisteistä 0,4mm pois(siis alkuperäisiin mittoihin) jolloin vain 1mm tiiviste alla. Sitten kannentiivarihan on semmoista 1,25-1,5mm jolloin edelliseen asetukseen verrattuna 2mm -> 1,5mm. Puristuksia tulee varmaan lisää molempien tiivisteiden takia eli pitää rauhallisesti kokeilla ettei nakuttele yläkierroksillakaan.
Pitänee perkele vaihtaa se jenkamittarin vaijerin stefa koneen päästä kun ei se pidä mitään.... Mietin vaan että mistä niin pieniä stefoja saa? saisiko paikallisesta autovaraosa liikkeestä? en meinaan mihinkään erikoisliikkeeseen viittisi vaivautua tuommoisen euron säästön takia.
28.4.2004 17:58
Tulipa nyt sitten sen tulirenkailla varustetun kannentiivisteen kanssa suoritettua käynnistelytkin. Eroahan oli myös siinä että alatiivisteitä se 0,4mm vähemmän. Lopputulos oli semmoinen että tyhjäkäynti on pirun tasaista kiekkamittarin mukaan, käy sitä luotettavasti(ei pätki), kierrokset laskevat normaalia vauhtia tyhjäkäynnille. Toisin sanoen nyt se toimii taas apaut niinkuin pitääkin. Mahteneekohan kannen karstanpoistolla olla osaa? katsoin meinaan toista palotilaa(oikean puoleinen kansi, se jolle ei tungettu niin paljon vettä karstanpoisto operaatiossa) ja siinä oli aikalailla karstaa. Hinkkasin sitten jarrunesteen kera melkein kaikki pois ja iskin koneen kasaan. Noinhan se siis käy, ei paha ei ollenkaan.
29.4.2004 16:00
Minkä kokoinen se stefa on ? Voisin tarkistaa , jos sattuisi löytymään .
29.4.2004 20:33
pitääpä katsoa huomenissa varmaan tuo stefan koko, stay tuned. Eipä tässä mitään, pitikin mennä hurraamaan jo. Edelleen sama tyhjäkäyntiongelma pergl kun kuumana kone. Oikeasti alkaa jo vituttamaan, pitääkö tässä kaasuttimet puhaltaa taas puhtaaksi?? vittu leikkaan samantien uuden ilmanputsarielementinkin ja laitan silikonit + tiivisteet uusiksi imupuolelta. Sitten jos vielä imeksii jostain ilmaa tai semmosia niin ammun seuraavan elukan joka tulee tielle
Meinaan siinä vaiheessa taitaa ainoa vaihtoehto olla kaasuvaijerisysteemi joka jumittaisi ja palautuisi hitaasti(jota kyllä ihmettelisin). Noh, vaikeuksien kautta voittoon.
1.5.2004 23:21
Ne säätöongelmat voi johtua näistä nykybensoista. Mulla aivan samoja vaivoja oman kanssa. Varsinkin kuumalla koneella. Nätisti toimii kylmänä , lämpöisenä sitten "länkyttää" pintakaasulla.
1.5.2004 23:50
tein nuo toimenpiteet jotka mainitsin, vika löytyy edelleen. puoliviileällä koneella käy jopa niin hyvin että 1000rpm no sweat. Näin arvelen että vika löytyy alakerrasta ja siis stefasta. Muistelin että oireethan vastaavat aika tarkalleen vuotavien stefojen oireita ja varsinkin kun kone kuumana vuotaa. Pitää huomenna kokeilla että käykö taas puoliviileällä koneella hyvin tyhjistä ja sitten taas kokolämpösellä päin viddua. Voihan se tietty olla nykybensat ja niitten tiheys, 95e voisi toimia paremmin kun kävisi rikkaammalla(tiedä sitten miten suuri ero). Mutta siis mikä piru tuossa voi olla? kun ensin huutaa ja sitten tippuu kierrokset? en keksi hirveänkään montaa vikaa imuvuodon lisäksi, kaasuttimia en muuten puhaltanut. Päätin että laitan tuon varakoneen nyt nippuun sellaisena kuin se on ja asennan paikalleen, sitten ratkon tämän koneen alakerran ongelmat ja lyön kasaan täysin rempattuna jäämeren reissua varten.
2.5.2004 17:12
Käynnistin tänään pyörän ja kävi nätisti tyhjäkäyntiä viileänä, sitten kun ajoin vähän niin ongelma ilmestyi taas. Vattu sentäs. Prkl. Kasasin sitten sitä varakonetta ja luonnistuuhan tuo, kunhan vain vähän rasvailee paikkoja niin luulisi toimivan. Ainoa mikä vittuilee on vaihteensiirto jota joutuu ilmeisesti vähän syynäämään kun jumittelee mokoma kun lohkot momentissa. Kaikki osat onneksi löytyy sitten kummiskin myyjän puheiden mukaisesti, epämääräisen näköinen yläpää ja yksi vaihde menettänyt hampaansa
no mitä me pienistä! jos ei toimi tämä motti niin ei muuta kuin volvo vakuutuksiin ja ajan kanssa päätoiminen motti vireeseen alakerran täysrempan kaltaisella.
3.5.2004 20:21
No nyt on kuivakasaus suoritettu kakkos koneelle, siis huomenna silikonin kera motti kasaan ainakin jonkun verran. Pitänee katsella niitä kakkos sähköjäkin jos vaikka kelpaisivat semmoisenaan ja tiivisteitä pitää leikellä kun kerkii viikon aikana.