Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
1.8.2009 20:39
viimeisin kulutuslukema 5,8litraa sadalle, edistystä sekin.
8.8.2009 21:34
Semmoista 6l/100km pidellyt. Kävin itärajalla piipahtamassa, köröttelin 170 tietä rajalle asti ja 7 tietä takaisin tuppi nurin. Mennessä tuli pari ongelmaa, nimittäin nopeusmittari alkoi TAAS temppuilemaan. Johan tuollakin mittaristolla on 1000km ajettu. Vittu.
Toinen ongelma on hieman vuotavat pakoputkien juuret, ryönää kerääntynyt aavistuksen verran. Sitten kannen välistä on näköjään vähän töhrytellyt läpi. Alkaa tulla kiire sille kuparitiivisteelle, pitääkin alkaa jukkista kuumottamaan aiheesta
23.8.2009 20:56
päristelyä jatkettu. Juotin mittariston liitoksia uudestaan, "lasista" tuli ok kun hieroi sisäpuolelta kiilloitustahnalla läpi. Kävin vähän pidemmällä koelenkillä, niin samaan tapaan nopeusmittari sekoilee. Mistä lie johtuu. Lisäkivana kun ohittelin jokusen rekan eli revittelin, niin kannentiiviste lasahti taas. Oli hieman puhditonta ajella kotiin vihdistä, mutta ilman ongelmia pääsin kotiin. Sitä kuparista kannentiivistettä(edelleen) odotellessa.
21.9.2009 23:57
Jaa tämäkin hengissä vielä . Hyvin munkin gt toiminut . Toki pientä huolenpitoa nyt jo usemman pelkän ajokauden jälkeen tarvisi . Talvella vois pytyt käyttää auki ja katella tilanne . Mutta hyvin on pelittänyt ja nytkin ainoa toimiva ajoneuvo mulla liikenne käytössä, kun autoremppa kesken . Sitkee on peli kun sen kerralla kuntoon laittaa.
T350 pytyt vielä stanumitoissa ja niihin varmaan seuraavaksi pitäisi ylikokomätiä alkaa etsiskelemään . 2t öljytankin täytön jälkeen on öljyvuotoa enempi kuin vajaalla tankilla, joten silläkin sektorilla varmaan olisi jotain pientä.
23.9.2009 20:36
Mukava tietää että kromipiippukin liikkuu.
Tämä projekti on vähän jäissä, odottelee vieläkin kansitiivistettä. Ei oikein juuri nyt kiinnosta yhtään mikään niin mikään ei myöskään edisty.
21.3.2010 1:30
Uhrasin vähän rahaa ja ostin uuden mittariston mopoon. Kyselin stormin myyjältä millainen takuu laitteessa on, edellinen kun alkoi sekoilemaan n. tunnin yhtäjaksoisen ajon jälkeen. Tässä uudessa on massatunnistin nopeusmittarin anturina vanhan mallin induktiosilmukan sijaan. Jää nähtäväksi miten toimii. Jos ei toimi niin pitäisi olla mahdollisuus palauttaa täydestä hinnasta.
21.3.2010 19:58
Asensin uuden mittariston. Mittaristo on mallia RX2N. Mittari sopii samaan runkokiinnikkeeseen kuin rx1, mutta johtosarja on aivan erilainen. Ominaisuudet ovat muuten identtiset rx1 kanssa. Ainakin mittaristo lähti päälle ja sain sen ohjelmoitua, nyt vaan pyörää baanalle ja kokeilemaan. Jätin vielä kierroslukumittarin signaalipiuhan irti. Kytken kiinni sitten kun olen ajellut pyörällä pidemmän yhtäjaksoisen(onnistuneen) koeajon nopeusmittarin toiminnan tarkistamiseksi.
Purin kaasuttimet irti ja tarkistin onko ilmasuuttimet vielä paikallaan ja ovathan ne. Huokaisin helpoituksesta. Katselin paikat alipainenipoille, poraan ne kaasuttimien kylkiin kuten tomppaden faija ehdotti. Stormilta tulee synkkaussarja jolla onnistuu sitten faijan busankin synkkaukset.
26.3.2010 22:37
Moottorin yläkerta purettu. Osat ehjiä, karstaa ei juurikaan. Veistelin 1mm tiivistepahvista alatiivisteitä muutaman. Vielä 0,4mm pahvista samanmoisia muutama niin voi alkaa yhdistelemään. Tässähän on toivoa, että ensi viikolla pääsisi ajelemaan.
27.3.2010 15:23
MänTä kirjoitti:Moottorin yläkerta purettu. Osat ehjiä, karstaa ei juurikaan. Veistelin 1mm tiivistepahvista alatiivisteitä muutaman. Vielä 0,4mm pahvista samanmoisia muutama niin voi alkaa yhdistelemään. Tässähän on toivoa, että ensi viikolla pääsisi ajelemaan.
ihme hätähousu... mä kelasin et alottelen katukauden joskus toukokuussa
ja miks sitä ehjää mopoa pitää purkaa joka välissä, en ummarra.
27.3.2010 23:19
Tomppa kansipahvi kun vuotaa toisen pytyn paineet pellolle ei varmaan voi luonnehtia ehjäksi.
Veistelin lisää alatiivisteitä, hain kannentiivisteet jukkikselta, viimeistelin ja päästin yhden kannentiivisteen, pesin ja maalasin sylinterinkannen(mittasin suoruuden viivoittimella), pesin sylinterit.
Kasasin myös stormilta ostamani synkkaussarjan ja mietiskelin mihin mokoman laitteen kytken kiinni. Oikeanpuoleisen kaasuttimen liitos on helppo, alipainehanan liittimeen. Vasempaan kaasuttimeen teen kiinnityksen käyttämättä jätettyyn valukanavaan. Jospa sitä huomenna suzuki jo pärisisi!
28.3.2010 3:45
no ei kai koko yläpäätä tarvi purkaa kansipahvin vaihon takia? pelkkä kansi veks.
28.3.2010 9:23
Lähinnä sen takia, että kantta irroittaessa on alatiivisteet tupanneet liikkumaan, kerran kokeilin vaihtaa pelkän ylätiivisteen ja samantien alkoi alativiisteet fuskaamaan. Olen sitten varmuuden vuoksi vaihtanut aina alatiivisteet samalla ja tarkistanut koneen kuulumisia. Samallahan poistuu kätevästi karstatkin.
Oikeassa kyllä olet, ettei välttämättä olisi pakollista. Vituttaa vaan rämplätä edestakaisin moneen kertaan jos voi tehdä kerralla kunnolla.
28.3.2010 17:30
Vasempaan kaasuttimeen modattu alipainenippa. Porasin käyttämättömään valureikään 7mm reiän, hieroin purseet pois kurkusta, laitoin tiivisteliiman kera niittimutterin paikalleen ja nippa perään. Pääsuuttimet vaihdoin 97.5+100 -> 100 + 105. Vasemmassa kaasuttimessa isompi.
Sylinterit pesin vielä huolellisesti, asettelin tiivisteet paikalleen ja kasasin yläkerran. Kaivelin jousiprikat varastosta pulttien alle ja kaasuttimet + ilmanputsari kiinni. Tärähti kolmannella käyntiin ja kävi hienosti vapaalla kaasutellessa. Synkkasin vielä tyhjäkäyntejä puolilämpöisenä ihan testimielessä ja toimiihan tuo synkkausmittari. Vielä kun saa todennettua kierroslukumittarin näyttämän niin pääsee tosissaan tyhjäkäyntiä säätelemään.
Pakoputket taidan ruuvata ihan semmoisenaan kiinni vielä kerran. Tärkeimmät ensin.
1.4.2010 21:00
Kasasin pyörän hät hätää ja kävin koeajolla. Koeajon aikana toinen sytytystulppa kiertyi auki ja aiheutti lieviä käyntihäiriöitä. Tulpan kiristämisenkin jälkeen tehot jotenkin kateissa ja saa kierrättää liikkeelle lähtiessä. Lisäksi ampuu putkeen kun kaasua pumppaa. Tyhjäkäyntiä käy kuitenkin hyvin... Huomenna yläkertaa auki ja ihmettelemään. Vaihdan samalla vähän ohkaisemmat alatiivisteet niin puristukset on lähempänä vakiota.
1.4.2010 21:08
MänTä kirjoitti:Kasasin pyörän hät hätää ja kävin koeajolla. Koeajon aikana toinen sytytystulppa kiertyi auki ja aiheutti lieviä käyntihäiriöitä. Tulpan kiristämisenkin jälkeen tehot jotenkin kateissa ja saa kierrättää liikkeelle lähtiessä. Lisäksi ampuu putkeen kun kaasua pumppaa. Tyhjäkäyntiä käy kuitenkin hyvin... Huomenna yläkertaa auki ja ihmettelemään. Vaihdan samalla vähän ohkaisemmat alatiivisteet niin puristukset on lähempänä vakiota.
Ottamatta kantaa siihen, että vaikka on aprillipäivä niin on joskus käynyt noin, että on tulppa löystynyt ja ottanut itseensä sen verran, ettei toiminut enää kunnolla paineenalaisena. = Luultavimmin kävi liian kuumana, kun lämmön siirtyminen tulpasta kanteen jäi vajaaksi. Tulihan testattua toisella tulpalla?