2.4.2008 22:42
2.4.2008 23:31
iikka88 kirjoitti:Kampiakselin stefojen kauttahan se menee.
2.4.2008 23:36
2.4.2008 23:44
iikka88 kirjoitti:No sitten kyllä kuulostaa vähän ihmeelliseltä. Tosin näissä peleissä lievän bensankäryn vaihteistoöljyssä laskisin melkeenpä normaaliks. Mutta noi kampuran stefat on oikeestaan ensimmäinen vaihtoehto, voi myös olla lohkojen tiiviste, ellei sinne ole sitten päätynyt bensaa jostain ulkokautta.
3.4.2008 13:29
iikka88 kirjoitti:No sitten kyllä kuulostaa vähän ihmeelliseltä. Tosin näissä peleissä lievän bensankäryn vaihteistoöljyssä laskisin melkeenpä normaaliks. Mutta noi kampuran stefat on oikeestaan ensimmäinen vaihtoehto, voi myös olla lohkojen tiiviste, ellei sinne ole sitten päätynyt bensaa jostain ulkokautta.
3.4.2008 22:36
Georg kirjoitti:iikka88 kirjoitti:No sitten kyllä kuulostaa vähän ihmeelliseltä. Tosin näissä peleissä lievän bensankäryn vaihteistoöljyssä laskisin melkeenpä normaaliks. Mutta noi kampuran stefat on oikeestaan ensimmäinen vaihtoehto, voi myös olla lohkojen tiiviste, ellei sinne ole sitten päätynyt bensaa jostain ulkokautta.
Lievä bensankäry vaihteistoöljyssä on erittäin epänormaalia näissä(kin) vehkeissä. Jotain on siis pielessä.
Se, että remontti on tehty ziljoona kilometriä tai kolme kilometriä sitten ei merkkaa yhtään mitään. Jos lohkojen kasauksessa/stefojen asennuksessa on joku mennyt persiilleen, niin siihen ei ajokilometrit paljoa vaikuta..
Eli bensan pääsy vaihteiston puolelle voi tapahtua kahdella tavalla: Joko stefa (ensiövedon puoli) valskaa tai sitten lohkojen tiiveys ei ole riittävä. (Tiivisteenä lohkojen välissä silikoni/ tasotiivistemömmö tms. tärpätti)
Vuodon paikallistaminen jompaan kumpaan on täysin turhaa, sillä lohkot on erotettava toisistaan, jotta viasta pääsee eroon, eli ei muuta kuin kone pöydälle ja uusi stefa/vanhan tarkistus ja motti takaisin läjään. Muutaman tunnin ähräyshän se on, mutta kannattaa korjata enne suurempia murheita.
4.4.2008 6:30
4.4.2008 17:05
4.4.2008 21:48
Risord kirjoitti:Itelläkin olis siinä pistees et lohkot pitäs aukasta.Pultit on irrotettu päältä ja alta. Oisko teil jotain neuvvoja esim että miten irrottaa ne ja jotain muuta huomioitavaa? Joutuuko ton käynnistyspolkimen jousen muuten irrottamaan avaukses
5.4.2008 11:12
5.4.2008 17:32
Georg kirjoitti:Risord kirjoitti:Itelläkin olis siinä pistees et lohkot pitäs aukasta.Pultit on irrotettu päältä ja alta. Oisko teil jotain neuvvoja esim että miten irrottaa ne ja jotain muuta huomioitavaa? Joutuuko ton käynnistyspolkimen jousen muuten irrottamaan avaukses
Onko sulla Haynesin korjauskirjaa? Siinä on kokolailla hyvät ohjeet motin leväyttämiseen.
Käynnistyspolkimen koko mekanismi täytyy sipaista irti, mutta mikäs siinä on ihmeellistä. Vetää vaan koko höskän ulos.
Kytkin täytyy purkaa myös edestä pois, koska siellä kytkinkruunun takana on sellainen peltilisu ruuvilla kiinni molemmissa lohkon puolikkaissa.
Eipähän siinä sen kummempia niksejä ole. Kaikki ruuvit kun on auki, niin esim. muovivasaralla pari sopivaa napautusta ylempään lohkonpuolikkaaseen (moottorin kiinnityspisteet melko hyvät kohdat pieksämiseen.) ja lohkot erilleen. Iisi piisi.
7.4.2008 13:55
29.4.2008 7:36
29.4.2008 14:10
30.4.2008 6:22