Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

28.3.2008 13:30

Nyt on räpätin taas nipussa. Enää pitää tsekata bensanpinnat ja tekniikkapuoli olis sitten valmis.

Pientä puunausta tarvitsee ennen kauden alkua, mutta moneen vuoteen ei ole pyörä ollut ajovalmiina tähän aikaan vuodesta.

Kuvien kyselijöille: Tulee, kunhan muistan ottaa kameran mukaan tallille. Ja ennen kuvien ottoa täytyy sormenjäljet puhdistella. :)

1.4.2008 19:34

Georg kirjoitti:Nyt on räpätin taas nipussa. Enää pitää tsekata bensanpinnat ja tekniikkapuoli olis sitten valmis.

Pientä puunausta tarvitsee ennen kauden alkua, mutta moneen vuoteen ei ole pyörä ollut ajovalmiina tähän aikaan vuodesta.

Kuvien kyselijöille: Tulee, kunhan muistan ottaa kameran mukaan tallille. Ja ennen kuvien ottoa täytyy sormenjäljet puhdistella. :)


Edit: Parit kuvat on nyt ihan omana topikkina.

1.4.2008 20:14

Nyt on sitten oma RD hävinnyt tallista... Enää muistot jäljellä...:(

1.4.2008 21:32

Samzon kirjoitti:Nyt on sitten oma RD hävinnyt tallista... Enää muistot jäljellä...:(


minnes meni?

1.4.2008 21:38

Juha S kirjoitti:
Samzon kirjoitti:Nyt on sitten oma RD hävinnyt tallista... Enää muistot jäljellä...:(


minnes meni?


minä kävin hakemassa pois :D
älä huoli, se on hyvässä tallessa :)

1.4.2008 21:41

HaamuTeemu kirjoitti:
Juha S kirjoitti:
Samzon kirjoitti:Nyt on sitten oma RD hävinnyt tallista... Enää muistot jäljellä...:(


minnes meni?


minä kävin hakemassa pois :D
älä huoli, se on hyvässä tallessa :)


eipä pitkälle mennyt :). hieno se siun suzuki love luonnossa ;).....

e:paljos köyhdyit?

1.4.2008 22:07

Juha S kirjoitti:eipä pitkälle mennyt :)


Ei menny tosiaan pitkälle. Varmaan kesällä näkee vielä liikenteessä tuotakin yksilöä.:) Sillon ainakin räpylä nousee niiiiin korkealle.:) Oli kyllä parista päivästä kiinni ettei RD olis lähtenyt matkaamaan pohjanmaan lakeuksille...

1.4.2008 22:09

Samzon kirjoitti:
Juha S kirjoitti:eipä pitkälle mennyt :)


Ei menny tosiaan pitkälle. Varmaan kesällä näkee vielä liikenteessä tuotakin yksilöä.:) Sillon ainakin räpylä nousee niiiiin korkealle.:) Oli kyllä parista päivästä kiinni ettei RD olis lähtenyt matkaamaan pohjanmaan lakeuksille...


mielummin tänne päättymättömään korpeen :). enpä tuota livenä nähny ku kerran woodoon edessä, saas nähä että onko nyt laite enemmän ajossa (jos uusi omistaja on edelleen natsisiwassa töissä :)?)

2.4.2008 1:35

Heips. Ajokausi lähentelee jälleen (puolenvuoden odotus palkitaan). Koin ihanan tunteen kaverin kanssa lapioidessa ja taluttaessa oman pyörän lämpimään talliin huoltoa varten (joka jäi kesken syksyllä).

Loota pitäisi saada auki mutta kyrkinkopan ristipää pultit on livästikkin sanottuna nylppääntyneet. Ne kun saisi auki niin oi sitä autuutta ;D Itellä nuo ypvs akselit on hirveimmästä päästä joten mitäköhän käytettynä maksaavat ja onko väljyksestä mitenkä haittaa?

"kuopion kumi"? Siis löytyykö kuopiosta muitakin RD:n omistajia =)

2.4.2008 6:02

Risord kirjoitti:Heips. Ajokausi lähentelee jälleen (puolenvuoden odotus palkitaan). Koin ihanan tunteen kaverin kanssa lapioidessa ja taluttaessa oman pyörän lämpimään talliin huoltoa varten (joka jäi kesken syksyllä).

Loota pitäisi saada auki mutta kyrkinkopan ristipää pultit on livästikkin sanottuna nylppääntyneet. Ne kun saisi auki niin oi sitä autuutta ;D Itellä nuo ypvs akselit on hirveimmästä päästä joten mitäköhän käytettynä maksaavat ja onko väljyksestä mitenkä haittaa?

"kuopion kumi"? Siis löytyykö kuopiosta muitakin RD:n omistajia =)


Itse vaihdoin aikanaan noiden ristipääruuvien tilalle suosiolla kuusiokoloruuvit. Iskumeisselillä saa aika pahasti nyölääntyneet vielä irti, mutat poraamalla lähtee, jos ei muu auta.

Pakoluisteja ei tahdo löytyä käytettynä muutoin, kuin sylinterien mukana. Ja yleensä käytettyjen kunto on aikalailla arpapeliä. Itse etsin pari kuukautta käytettyjä ja sitten meni hermo, kun ei löytynyt edes briteistä kelvollisia ja tilasin uudet kikkareet.

Hinta ei ole miellyttävä, mutta ainakaan ei enää valskaa..

2.4.2008 10:14

Juha S kirjoitti:
Samzon kirjoitti:
Juha S kirjoitti:eipä pitkälle mennyt :)


Ei menny tosiaan pitkälle. Varmaan kesällä näkee vielä liikenteessä tuotakin yksilöä.:) Sillon ainakin räpylä nousee niiiiin korkealle.:) Oli kyllä parista päivästä kiinni ettei RD olis lähtenyt matkaamaan pohjanmaan lakeuksille...


mielummin tänne päättymättömään korpeen :). enpä tuota livenä nähny ku kerran woodoon edessä, saas nähä että onko nyt laite enemmän ajossa (jos uusi omistaja on edelleen natsisiwassa töissä :)?)

Joo. SS-Marketin listoilla toistaiseksi.
RD:ssä pientä laittoa ennen kauden alkua. Vapaan merkkivalon kytkimen kannasta tai vetarin stefasta vuotaa öljyä, mutta se on helppo korjata. Pakoputkeen uudet jouset ja tiivistää samalla putken liitokset. Kaasareiden puhdistus ja jotain pientä niin sitten se onkin ajoa vaille valmis :)

2.4.2008 11:00

HaamuTeemu kirjoitti:
Juha S kirjoitti:
Samzon kirjoitti:
Juha S kirjoitti:eipä pitkälle mennyt :)


Ei menny tosiaan pitkälle. Varmaan kesällä näkee vielä liikenteessä tuotakin yksilöä.:) Sillon ainakin räpylä nousee niiiiin korkealle.:) Oli kyllä parista päivästä kiinni ettei RD olis lähtenyt matkaamaan pohjanmaan lakeuksille...


mielummin tänne päättymättömään korpeen :). enpä tuota livenä nähny ku kerran woodoon edessä, saas nähä että onko nyt laite enemmän ajossa (jos uusi omistaja on edelleen natsisiwassa töissä :)?)

Joo. SS-Marketin listoilla toistaiseksi.
RD:ssä pientä laittoa ennen kauden alkua. Vapaan merkkivalon kytkimen kannasta tai vetarin stefasta vuotaa öljyä, mutta se on helppo korjata. Pakoputkeen uudet jouset ja tiivistää samalla putken liitokset. Kaasareiden puhdistus ja jotain pientä niin sitten se onkin ajoa vaille valmis :)


Se magneeton puoleinen öljyvuoto aika useasti tulee vaihdeakselin juuresta. Sen stefan vaihto onnistuu ilman kummempia purkutoimenpiteitä, mutta usein vaihdeakseliin on kulunut ura juuri siihen stefan kohdalle ja stefan vaihto ei juuri auta.

2.4.2008 16:50

Välillä tonne stefan alle voi sorvata 2-4mm "lätyn" alle jolla siirtää sen paikkaa hieman. Jos ei muutakaan keinoa ole käytettävissä. Siis ei missään kampiakselilla vaan tällaisissa paikoissa missä ei ole mitään rasitusta.

2.4.2008 21:57

Vuoto oli siinä vapaantunnistimen tiivisteessä. Ihan tavallinen O-rengas.. löytyy varmaan hydrauliikkaliikkeestä suoraan hyllystä. Vetoakselin stefa oli hyvässä kunnossa, eikä vuotoa ollut.

Semmoisen huomasin öljyä laskiessa pois, että se oli aikamoista litkua. Haistelin sitä ja bensahan siinä haisi. Mistä lie sinne päässyt. Muilla ollut vastaavaa?

2.4.2008 22:10

Kampiakselin stefojen kauttahan se menee.