13.3.2008 17:01
Georg kirjoitti:...Näyttäisi olevan vielä mallia "näitä-et-saa-mistään-osta-uusi-pumppu-meiltä-isolla-rahalla"
Eli korjaus taitaa olla tekemätön paikka.
13.3.2008 21:27
-Zone- kirjoitti:En oikein edes ymmärrä, miksi korjauskäsikirjoissa ei noiden pumppujen kunnostamisesta ole mitään.
14.3.2008 7:23
14.3.2008 14:38
Georg kirjoitti:...Yksi RD-harrastaja muisteli, että joku Vespan tiiviste olisi sopiva...
14.3.2008 14:42
-Zone- kirjoitti:Georg kirjoitti:...Yksi RD-harrastaja muisteli, että joku Vespan tiiviste olisi sopiva...
Mä vähän epäilen sopivuutta. Ainakin pumpun suhteen. Ne vähät kuvat mitä Vespan pumpusta löysin on aika erilaisen pumpun. Se kunnostamani pumppu oli Yamaha AT2 pumppu. Siinä stefa oli vielä kunnossa. Rakenne oli kyllä ihan sama mitä näissä uudemmissa.
Kovettunut se stefa jo oli, mutta ihme kyllä piti nesteet sisällä. Siitä pumpusta oli takaiskuventtiilin jousi syöpynyt lähes olemattomiin ja kuulakin oli melkoisen ruostunut tapaus. Ilmeisesti pieni vesimäärä oli muhinut pumpussa vuosikaudet.
14.3.2008 14:48
Georg kirjoitti:...Hitto kun ei noihin pumppuihin ole korjaussarjoja olemassa.
14.3.2008 14:54
-Zone- kirjoitti:Georg kirjoitti:...Hitto kun ei noihin pumppuihin ole korjaussarjoja olemassa.
Oletko muutes koittanut etsiä saako Bansheen pumppuihin korjaussarjaa ? Sen mänkijän konehan on miltein sama mitä 350Rd-lc:n. Pumppukin luultavasti ihan samaa mallia. Voisin kuvitella että noihin voisi jopa saadakkin korjaussarjaa ja ehkä jopa tehokkaampituottoisia pumppujakin. Ainakin noita cheetah sylinterisarjoja saa melkoisen suureen kokoon saakka. Luulisi että tehokkaampia pumppujakin joku valmistaisi.
14.3.2008 15:19
14.3.2008 16:44
14.3.2008 17:14
-Zone- kirjoitti:No niin. Juuri kun kerkesi sanomaan, että korjaussarjoja ei näytä olevan, niin..
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0031041186
14.3.2008 17:43
14.3.2008 20:17
14.3.2008 22:33
14.3.2008 22:48
Georg kirjoitti:Perskeles.
Pukkasi pientä ärsyttävää vikaa, mikä ei ajamista haittaa tms. mutta on ikävä. Minittäin öljypumppu vuotaa hieman 2t öljyä pumpun rungon ja sen liikkuvan akselin (pumppuakseli?) välistä. Vuorokaudessa tippuu muutama tippa, eli vuoto ei ole paha, eikä vaikuttane pumpun toimintaan millään lailla, mutta öljy valuu paisarin päälle ja sotkeentuu putki ikävästi.
Onko kukaan purkanut RD:n ö-pumppua koskaan? Onko siellä vaihdettava tiiviste?
Uusi pumppu kustantaa pari saturaista, joten ei kiinnosta heti uutta ostaa. Mulla on kaksi käytettyä pumppua ja molemmissa sama vika.
Valaiskaa minua, oi tietäjät.
15.3.2008 9:56
Tomppa78 kirjoitti:Georg kirjoitti:Perskeles.
Pukkasi pientä ärsyttävää vikaa, mikä ei ajamista haittaa tms. mutta on ikävä. Minittäin öljypumppu vuotaa hieman 2t öljyä pumpun rungon ja sen liikkuvan akselin (pumppuakseli?) välistä. Vuorokaudessa tippuu muutama tippa, eli vuoto ei ole paha, eikä vaikuttane pumpun toimintaan millään lailla, mutta öljy valuu paisarin päälle ja sotkeentuu putki ikävästi.
Onko kukaan purkanut RD:n ö-pumppua koskaan? Onko siellä vaihdettava tiiviste?
Uusi pumppu kustantaa pari saturaista, joten ei kiinnosta heti uutta ostaa. Mulla on kaksi käytettyä pumppua ja molemmissa sama vika.
Valaiskaa minua, oi tietäjät.
Ite purin viime keväänä RD:n öljypumpun juuri saman vian takia. Sopivat hilut löytyi laakerikaupasta tai Kuopion Kumista en muista tarkemmin enää rakennetta, mutta yksinkertainen oli ja vuoto loppui siihen.