Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

16.2.2008 22:38

heneld kirjoitti:Mitä muuten tälläinen RD 350 viepi sataselta? Itse olen kovin kiinnostunut pyörästä kunhan siihen ikään pääsen. ;) Ei nuo uudet nelarikikottimet niinkään sytytä..


Sanoisin, että keskikulutus on 6-12 litraa sadalle. Normiajossa itsellä vie keskimäärin 6,5l/100km.

Sinkki kireällä räppäilyssä väljä kone vie helposti toistakymmentä litraa gasoa samalle matkalle.

18.2.2008 6:27

heneld kirjoitti:Mitä muuten tälläinen RD 350 viepi sataselta?

Heneld, on hyvä lukea viestiketju läpi, ennen kuin kysyy. Mutta vastaan nyt tämän kerran uudestaan, kun muutkin vastasivat.
Johnnie kirjoitti:F2 malli, -87. Kulutukseni koko viime kesältä oli tarkalleen 4,70 l/100 km.

TM:n testissä aikoinaan saatiin testin keskikulutukseksi 5,77 l/100 km, tosin mainittiin että hanaa pistämällä nousee reilusti (muistaakseni mainittiin 12 l/100 km korkeimmillaan).

5.3.2008 18:41

heneld kirjoitti:Itse olen kovin kiinnostunut pyörästä kunhan siihen ikään pääsen. ;) Ei nuo uudet nelarikikottimet niinkään sytytä..


Älä tee sitä! Selviät talvesta paksumman hiuspeitteen kera, voit mennä talliin keväällä ja lyödä sen nelarikikottimen napista käymään ja lähteä baanalle...

Ei tarvitse kiukutella viritysaapisten ristiriitojen kanssa, ihmetellä miksei britit osaa englantia, ihmetellä miksei jenkit tiedä koko perkeleen Suomesta hevon vittuakaan ja sen takia halua lähettää osia härmälään.

Kuitenkin kaikkia alkaa kiihottamaan noi Bansheen sylinterit, kammet, sun muut kilkeet mahtavine tehonlisäyksineen, niin pääsee helpommalla kun ei osta ko. mopoa.

Mutta toisaalta... Onhan se perkeleen palkitsevaa kun on kuukausitolkulla lyönyt rahaa sekä aikaa, jopa itseään vanhempaan alumiini/silumiinikasaan ja tulee se aika, kun saa ottaa ensisavut irti talven yli pöydällä olleesta motista... Oi että, ihan itkettää.

Ilo varmasti laantuu viimeistään siinä vaiheessa, kun jonkin käsittämättömän seos/öljy/ilma/pakoputki, tms. "seizure-ilmiön" keskeyttämänä lykit mopoasi keskellä kauneinta suvikelia. Oikeasti, kaikkea ei vain voi tietää ja ennakoida...

Sitten kun on saanut uudet männät kauppiaalta, sylinterit koneistamolta, kannen eBaysta, viriopastukset herran ties mistä, niin onkin jo aika laittaa pyörä seisomaan. Näin marraskuussa...

Sitten voikin alkaa metsästämään isompia pyttyjä, kun ne kuitenkin kiihottavat syvällä munaskuissa:
"Ens kesänä sitten väännetään!" (Ja maaninen hymy kasvoilla)

:)
Tuossa noita mietteitä, mitä tässä nyt on kertynyt harrastamisen mittaan...

Enkä muuten helvetissäkään myy pois!
Eihän tästä ikinä saa omiaan pois, en ole vielä tarkkaa arviota heittänyt, mutta kolmen tonnin puolin tai toisin mennään. (Ei sisällä pyörän hankikustannusta ;-) )

Pistän kuvia kunhan ehdin...

EDIT: Ja kaikki ylläoleva vahvalla "pilke silmäkulmassa" hymiöllä!

5.3.2008 21:32

Heh! :) Kaikkein helpoimmalla pääsee, kun ostaa mahdollisimman alkuperäisen yksilön, eikä edes harkitse sen virittämistä. Jos ei RD 350 tehot riitä niin jo on kumma. Ei noin vanhojen kikottimien virittämisessä ole järjen häivää. 2t kestää isältä pojanpojalle jos vaan muutamiin pikkijuttuihin kiinnittää huomiota.

5.3.2008 21:43

paitsi cagiva.

5.3.2008 22:24

MänTä kirjoitti:paitsi cagiva.


Jep. Italialaisilla on "hieman" poikkeava tyyli tehdä kulkineita. Kestävyydellä ei ole heille mitään merkitystä. Kokemusta on(no okei ei mp:stä). Italoiden suunnittelutapa on täysin esim. sakemannien/japsien vastakohta. Tehdään mahdollisimman tehokas ja aistikkaan näköinen laite, mikä on teknisesti raakile. Kohta tulee varmaan italofanit silmille, mutta mielipiteensä kullakin.

5.3.2008 22:33

specialisti kirjoitti:
MänTä kirjoitti:paitsi cagiva.


Jep. Italialaisilla on "hieman" poikkeava tyyli tehdä kulkineita. Kestävyydellä ei ole heille mitään merkitystä. Kokemusta on(no okei ei mp:stä). Italoiden suunnittelutapa on täysin esim. sakemannien/japsien vastakohta. Tehdään mahdollisimman tehokas ja aistikkaan näköinen laite, mikä on teknisesti raakile. Kohta tulee varmaan italofanit silmille, mutta mielipiteensä kullakin.
En ole Italian fani, mutta ei minulla mitään haukuttavaa ole 125cc cagivan tekniikkaa kohtaa.. Taitaa olla enemmän käyttäjässä/edellisistä käyttäjistä kiinni? Kyseisille laitteille on kenkää/kilometrejä annettu riittävästi ilman mitään ongelmaa mistä voisi cagivaa syyttää, eli makunsa kullakin.

5.3.2008 23:26

Noo tuota, mitä nyt yleisesti italialaisista tuotteista voisin sanoa, niin kyllä ne on aina hienoja ulospäin mutta toimivuus ja kestävyys on aivan toinen asia.

6.3.2008 7:36

specialisti kirjoitti:Heh! :) Kaikkein helpoimmalla pääsee, kun ostaa mahdollisimman alkuperäisen yksilön, eikä edes harkitse sen virittämistä. Jos ei RD 350 tehot riitä niin jo on kumma. Ei noin vanhojen kikottimien virittämisessä ole järjen häivää. 2t kestää isältä pojanpojalle jos vaan muutamiin pikkijuttuihin kiinnittää huomiota.


Tässä täytyy kyllä allekirjoittaa specialistin mietelmä. Minullakin oli erittäin luotettava ja toimiva RD....

Luotettavuus ja toimivuus alkoivat kärsiä siinä vaiheessa, kun ryhdyin korjaamaan pyörää, vaikkei se ollut rikki. Lopputuloksena minulla on kaksi viimeisintä talvea ollut moottori tallin pöydällä.

Toivottavasti ensi kesä menisi murheitta. Ainakin euroja on laitettu osiin nyt niin paljon,että samalla rahalla olisi ostanut samanlaisen pyörän tuon nykyisen kaveriksi... :)

7.3.2008 19:54

Samoin allekirjoitan minäkin. Siistikuntoinen vakioasuinen ja en halunnut vanhaa pilata millään muutoksilla. Eikä todellakaan tullut kiihotusta mistään viriosista, päin vastoin, piti vaihtaa kesympään peliin koko pyörä. Tosin ikävähän sitä nyt on... :(

7.3.2008 22:07

Jep 2t luonnetta ei korvaa mikään nelari vääntöhirviö. :P Itekkin vaihdoin 450cc nelarin 125cc 2t:iin eikä kaduta pätkääkään. 450cc nelarissa oli puolet parempi suorituskyky, mutta oli ennenkaikkea TYLSÄ. Lisäksi en tykkää nelarin voimakkaasta moottorijarrusta. Parasta 2t:ssa on kuitenkin ne äänet. Tulee huvikseen muuteltua kaasun asentoa ja oikein kuunneltua niitä sulosointuja. :) Ring-ding-ding... :P

10.3.2008 9:59

Johnnie kirjoitti:Tosin ikävähän sitä nyt on... :(


Ei näitä ritsoja kannata myydä, jos hyvän yksilön on löytänyt. Rahallista arvoa noilla ei enää juurikaan ole. Nostalgia-arvo sen sijaan kasvaa vuosi vuodelta.

Muistaako joku, kun Suomessa päristeltiin RD-cup joka kausi?

10.3.2008 10:47

Georg kirjoitti:Ei näitä ritsoja kannata myydä, jos hyvän yksilön on löytänyt. Rahallista arvoa noilla ei enää juurikaan ole. Nostalgia-arvo sen sijaan kasvaa vuosi vuodelta.


Tämä pätee näihin loppupään RD:hin, mutta ilmajäähyt ja alkupään LC:t on jo arvossaan. Ei montaa vuotta mene, kun uudempienkin hinnat nousee. Yleisesti ottaen on kuitenkin vanhat 2t-pyörät ikäisiään nelareita halvempia. 2-tahtia on paljon vaikeempi myydä, kun ihmisillä on niin paljon ennakkoluuloja sitä kohtaan. Ai niin kun 2-t:hän "aina leikkaa". ;)

10.3.2008 17:41

Eipä 80-luvun jammuilla, suzukeilla ym. 2t pyörillä ole vielä oikeastaan minkäänlaista arvoa. Näitä ei ainakaan vielä miksikään sijoituskohteiksi voi kutsua, mutta kun vuosia kuluu...

Sitä ihmettelen miksi ihmiset vierastavat 2-tahteja.
Niistä saadan irti yleensä parempi teho, paljon helpompia huoltaa/korjata ja kyllä ne keståå mielestäni tosi hyvin jos kaikki kunnossa eikä vedä täysiä jatkuvasti/revittele. Minulla ei ole yksikään 2t vielä leiponut ei edes mopo. Huonoja puolia tietysti huolehtiminen öljystä ja jonkun mielestä käry, itse kyllä tykkään siitä.

10.3.2008 19:59

kiitos kiitos.