Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
15.12.2007 23:04
eikä tuo ole edes vanhojen pyörien ongelma. omassa susukissani, samaa mitä tehtiin vielä tällä vuosituhannella, on juuri sellainen ongelma, että kun tarpeeksi pitkää siivua vetää hytti pystyssä, niin etummainen sylinteri tulee leikkaamaan kiinni/ saamaan pahoja vauroita. seuraavaan moottori päivitykseen tuo "moka" onneksi paikattiin, uudella öljypohjalla, mutta eipä se minuun juurikaan vaikuta, yleisimmät keulimiset kun jäävät alle 50m:han....
28.12.2007 19:02
Tervehdys uudelta keskustelijalta!
Muutama sana:
Yksi kesä on takana kolmepuokilla, RD:n saloihin tutustuminen alkoi jo piikkiaikoina '84 LC:llä...
Moottoripyörät ovat suht koht tuttuja tekniikaltaan, useiden vuosien harjoituksen tuloksena. Viime kesänä muutaman vuoden takainen unelma toteutui kun sain myytyä puoli-ilmaisen projekti viragoni pois:
http://www.mp-foorumi.com/gallery/pictu ... 4f09ad.jpg
http://www.mp-foorumi.com/gallery/?user=MiG85
Kesän jälkeen laitoin mopon lihoiksi ja aloin projektin, jonka tarkoitus on kohentaa pyörän ulkonäköä ja suorituskykyä. Ulkonäkö menee omalla painollaan, mutta suorituskyvyn kanssa on ollut visaisia pulmia ajoittain. (Vakiotekniikkaa vaan tajuu helpommin...)
Koneeseen olen jo asentanut Wisecon Hot Rod kampiakselin +4mm iskulla ja +5mm kiertokangilla. Tarkoitus on vielä asentaa Mikunin tm-35 kaasarit, jonkinlaiset teharit ja laskea kansi 2000-luvulle.
Kuuluu kysymys:
Minkälaisilla suuttimilla olisi hyvä lähteä hakemaan säätöjä kohdilleen? Onko valmistajilla (Mikuni) olemassa jonkinlaiset suositusarvot? Ei varmaankaan...
Ja onko kellään tallessa täysin vakiokuosisen rd:n motin ajoitukset ja kaikki tehareiden tekoon tarvittavat mitat/asteet ja yksityiskohdat?
Pistän kuvia kunhsn ehdin...
28.12.2007 19:07
apua putken rakenteluun saat kyllä jos tarvitsee. Foorumilla on monta pakoputkivelhoa jotka varmasti tietävät yhden jos toisenkin jutun asiasta.
31.12.2007 9:32
Kyllähän nuo suuttimet virivirihipo-moottoreissa ovat aina kysymysmerkkejä. Varsinkin, mikäli käytetään jotakin muuta, kuin vakiokaasareita.
Eipä taida muu autaa, kun nettiä selailla ja kysellä mahdollisesti samoja kaasareita käyttäviltä neuvoja.
Yritys ja erehdys lienee kuitenkin se paras keino. Suuttimet ovat onneksi halpoja, joten repullinen eri kokoja ostoslistalle ja sen jälkeen armotonta kokeilua.
2.1.2008 19:28
Miki_Moon kirjoitti:...Ja onko kellään tallessa täysin vakiokuosisen rd:n motin ajoitukset ja kaikki tehareiden tekoon tarvittavat mitat/asteet ja yksityiskohdat?...
Mittojen osalta ei juuri nyt ole, mutta toteutukseen vinkkinä:
http://users.att.sch.gr/rigas500/Hydroforming.htm
http://www.two-stroke-addicts.freeserve ... ropipe.htm
2.1.2008 21:58
Jeps, tuo hydroform on jo tiedossa, helpottaa kummasti, jos ei viitsi kaivaa levitysaapista eteensä.
Hommat takeltelee pakoaukonsäätimen kanssa, toi on niin lapsellinen systeemi, että ihan senkin takia tekisi mieli sijoittaa ylikoko sylintereihin...
Vinkkejä halvoista (ja hyvistä...) Eli kaksi linkkiä varmaan. :p
Näillä mennään, onko muilla mitään projekteja meneillään?
1.2.2008 19:34
Jos jollakin on oulun lähistöllä kohtuuhintainen kolmepuolikas ylimääräisenä, niin voi tarjota yksityisviestillä.
12.2.2008 11:23
Kohtapuoliin pitäisi savut saada moposta pihalle. Enää pitää putket putsata ja laittaa paikoilleen, että pääsee kokeilemaan, josko alakerran remontti on onnistunut vai ei.
Sitten ei olekaan enää kuin jäähdytysjärjestelmän puulaus, kaasarien synkkaus, muovien heitto paikoilleen ja mopon puunaus.
Ei puutu enaa kuin ajokauden alku.
13.2.2008 1:43
Georg kirjoitti:Ei puutu enaa kuin ajokauden alku.
Ja kuvat galleriasta.
13.2.2008 10:17
Johnnie kirjoitti:Georg kirjoitti:Ei puutu enaa kuin ajokauden alku.
Ja kuvat galleriasta.
Niin puuttuu. Viime kevät meni osia odotellessa, kesä meni muissa hommissa, kuin kurvaillessa ja sitten kun pääsi kurvailemaan, niin motti otti ja porsi. Sitten ritsa onkin ollut lihoina parilla eri paikkakunnalla.
Kunhan saan sen nyt leivottua kasaan, niin lupaan pyhästi, että yritän ottaa siitä edes yhden kuvan.
Mopo ollut kohta 13 vuotta, eikä ainuttakaan valokuvaa..
13.2.2008 20:10
Itekkii aattelin ensi viikolla lähteä kattelemaan miten se RD on talvehtinut. Siitä onkin jo yli 3 kuukautta aikaa kun olen sen sulomuotoja ihaillut...
15.2.2008 22:39
Neljännellä polkaisulla käyntiin, vaikka kaasareita ei ole synkattu, bensanpinnat on tarkistamatta ja bensat on lyöty tankkiin elokuun alussa.
Koneremontti lienee siis onnistunut..
16.2.2008 9:13
Georg kirjoitti:Neljännellä polkaisulla käyntiin, vaikka kaasareita ei ole synkattu, bensanpinnat on tarkistamatta ja bensat on lyöty tankkiin elokuun alussa.
Koneremontti lienee siis onnistunut..
RD on kyllä ihmeellinen peli lähteemään käyntiin. Miullakii lähti konerempan jälkeen ekalla kunnon polkasulla. Ekana vähän pyörittelin konetta painamalla poljinta hiljalleen alas muutaman kerran.
Toivottavasti onnistu remppa. Ajokeleihin ei todellakaan enää kovin pitkä aika kuitenkaan ole.
16.2.2008 10:38
Mitä muuten tälläinen RD 350 viepi sataselta? Itse olen kovin kiinnostunut pyörästä kunhan siihen ikään pääsen.
Ei nuo uudet nelarikikottimet niinkään sytytä..
16.2.2008 13:55
heneld kirjoitti:Mitä muuten tälläinen RD 350 viepi sataselta? Itse olen kovin kiinnostunut pyörästä kunhan siihen ikään pääsen.
Ei nuo uudet nelarikikottimet niinkään sytytä..
Oma vehe vie sen 5-6 litraa. Mutta saahan sen viemään enemmänkin jos haluaa...