Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
27.10.2007 22:07
voisin kuvitella, että porauksen riittää kun 20-30tkm välein uusii männät. Voi myös porauttaa jos huomattavaa kulumaa. Tärkeintä kuitenkin mäntien uusiminen ettei männänrenkaat kilkkaa kiinni.
Alakerran remontista onkin pahempi sanoa! Siihen vaikuttanee todella paljon ajotyyli, mutta jokin 40tkm väli olisi aika varman päälle. Voisin kuvitella että yamahan maahantuojalta saa vielä osia, voi vaan olla etteivät ole halpoja. Mieti sitten, että mitä maksaa kun keskellä kesää räjähtää koko kone päreiksi, sitten vain pyttykauppaan...
27.10.2007 23:52
Wostroce kirjoitti:Joo, elikkä naapuriliikkeessä olisi myynnissä tällainen RD 350 vuosimallia -87, ajettu pyöreät 50tonttua. Hinta ei ole paha ja todella kiinnostais tällanen erikoinen pyörä...
Tässä olisi muutes luettavaakin, mikäli vanhat testit kiinnostavat. Sisältää juttua: TZR250, RGV250, RD350, RD500 ja RG 500.
http://www.mediafire.com/?fjcztmedgr1
28.10.2007 18:57
Wostroce kirjoitti:Onko kallis tai vaikea huoltaa? Osat on varmaan ainakin vaikeasti saatavilla.
Osia saa hyvin, Yamahan oma varaosamyynti pelaa ja muutamassa päivässä tulevat harvinaisemmatkin osat Belgiasta ilman lisäkuluja. Alkuperäistenkin osien hinnat (ainakin muutaman osan kokemuksella) yllättivät edullisuudellaan, verrattuna esim. nykyiseen Hondaani jonka öljytikkukin maksaa kolme-neljä kertaa enemmän. Kulutusosia löytyy tarvikemyyjienkin valikoimista melko hyvin (ainakin Stormilta). YPVS-systeemistä ja nestejäähystä huolimatta sanoisin, että huoltaminen on myös helppoa. Osat ovat hyvin esillä ja pyörässä on keskiseisontatuki.
29.10.2007 7:54
Huoloväli on pitkä kaksitahtiseksi, johtuen matalahkosta viritysasteesta. Männät parinkympin välein, porautus tarvittaessa. Halpismäntiä kannattaa vältää; ovat persauksesta. Alkuperäiset ja PROXin tuotokset ovat hyvä valinta.
Alakerta aikalailla kestävää laatua. Vaihdeaski kestää isältä pojalle, kytkin kuitenkin heikohko. Pienellä kikkailulla ja massalevyjen vaihdolla kuitenkin mennee ~50tkm.
Kampiakseli luovutti mullakin 95tkm kohdalla. Toisen veivin alapään laakeri väljäksi ja hirmu kolina. Kampiakseli on siinä mielessä paskamainen, koska keskilimput ovat yhtä puuta, eli jos jompikumpi keskimmäisistä laakereista niiaa, niin kampiakseli menee kokonaan uusiksi. Päätylimput/ulommat laakerit/veivit on vaihdettavissa. Uuden kampiakselipaketin listahinta jotakuinkin 1200¤ eli ihanan halpaa..
PV:n luistit kuluvat ja karstoittuvat helposti, joten niitä saa olla veivaamassa periaatteessa vuoden tai kahden välein. Helppo homma sinänsä ja samalla saa tarkistettua sylintereiden/mäntien kunnon. Itse olen talvihuollon aikana aina puhdistanut ja tsekannut luistit.
Summa summarum: Helppo pyörä huoltaa, eikä ole kovin kallistakaan, jos ei täystuhoa ole tapahtunut.
29.10.2007 19:26
siis miten ne kampiakselin limput on yhtä puuta? Kyllä varmaan ainakin r-koneistuksessa onnistuu vaihtaa laakerit ja stefat keskellekin, onnistui hyvin suzukiinikin.
30.10.2007 8:54
MänTä kirjoitti:siis miten ne kampiakselin limput on yhtä puuta? Kyllä varmaan ainakin r-koneistuksessa onnistuu vaihtaa laakerit ja stefat keskellekin, onnistui hyvin suzukiinikin.
Ne keskilimput+laakerit+labyrinttitiiviste on yhtä pakettia ja osia ei saa erikseen. Eikä Yamaha ole tarkoittanut sitä pakettia purettavaksi. Sen purkaminen onnistuu kyllä kovalla väkivallalla, mutta ei kestä kasassa enää sen jälkeen. Hitsaamalla pysyy, mutta vaatii aikalailla tietämystä noin tehdä..
Yamaha myi joskus kampiakselin korjaussarjoissa noita kokonaisia keskilimppupaketteja, mutta nykyään on NLA. Eli äärimmäisen ikävä korjattava, jos ne keskimmäiset laakerit kilahtaa.
30.10.2007 10:09
Georg kirjoitti:Yamaha myi joskus kampiakselin korjaussarjoissa noita kokonaisia keskilimppupaketteja
Jostainhan niitä kuitenkin vieläkin saa, koska juuri tuollaisen jouduin itsekkin ostamaan että sain akselin kuntoon.
Itse vein kampiakselin huoltamolle, koska prässiä en omista, niin ilmoittivat sieltä, että tämmönen keskilimppupaketti pitäs ostaa, kun ei saa mitään näistä erikseen, eli oli varmaankin juuri tuo Yammun tekemä paketti. Tämä tapahtui kaksi vuotta sitten.
30.10.2007 10:19
Samzon kirjoitti:Georg kirjoitti:Yamaha myi joskus kampiakselin korjaussarjoissa noita kokonaisia keskilimppupaketteja
Jostainhan niitä kuitenkin vieläkin saa, koska juuri tuollaisen jouduin itsekkin ostamaan että sain akselin kuntoon.
Itse vein kampiakselin huoltamolle, koska prässiä en omista, niin ilmoittivat sieltä, että tämmönen keskilimppupaketti pitäs ostaa, kun ei saa mitään näistä erikseen, eli oli varmaankin juuri tuo Yammun tekemä paketti. Tämä tapahtui kaksi vuotta sitten.
Muistaakseni viime talvena kysyin juurikin tuota keskipakettia, mutta silloin saatavuus oli NLA. Voipihan tuo olla tietysti tehdastilaustavaraa ja saa vielä. Tarvikeosana löytynee joltain valmistajalta.
En ole selvitellyt nyt vähään aikaan, joten mulla voi olla väärää ja/tai vanhaa tietoa.
30.10.2007 15:18
Eikös Yamaha bansheen (eli siis monkijä) alakerran osatkin ole suurimmaksi osaksi samoja RD:n kanssa ? Tämän pitäisi ainakin rakentajansa mukaan olla bansheesta:
http://img520.imageshack.us/img520/3384 ... 350vi2.jpg
Varsin saman oloinen siis RD:n kanssa ja noita bansheen big bore kittejähän on asennettu RD:n koneisiin. (
myös niitä suurimpia cheetah kittejä, joissa on pidempiskuinen kampiakselikin)
Lainaus toiselta foorumilta koskien juuri tätä kuvan konetta
"
Kone oli drag pyörässä. Rakentaja kiitteli kehuista, mutta sanoi samalla että vapari oli nopeampi. 2-tahtisen ahtaminen on kyllä mahdollista, mutta tosi monimutkaista. Toikin kone oli tehokkaampi penkissä mutta hitaampi radalla. Siis vapariin verrattuna. Ja ongelmia moninverroin. "
30.10.2007 15:24
Bansheen kone on hyvin pitkälti sama, mitä RD:ssä. Vaihteiston välitykset ovat erilaiset, mutta muutoin lähes identtinen kone.
Eli bansheen (lähes kaikki) viriosat käyvät suoraan RD:hen.
30.10.2007 15:29
Joo näemmä.
" The YPVS 350 Road bike engine and the Banshee 350 Quad engine are basicly the same. The main difference is that the Banshee doesn't have Powervalves. From the interchangeability view the Banshee has stub fitting exhausts and the YPVS has flanges. This just requires modification to your fittings or we can supply exhausts for your YPVS with Banshee stub fitting. "
Lähde:
http://www.stanstephens.com/ypvs350.htm
Eli osien saatavuus koneen osalta ei sikäli ole ihan niin huono, mitä voisi pyörien ikää ajatellen olettaa.
30.10.2007 18:05
-Zone- kirjoitti:Eli osien saatavuus koneen osalta ei sikäli ole ihan niin huono, mitä voisi pyörien ikää ajatellen olettaa.
Ulkomaaneläviltä, lähinnä briteiltä ja jenkeiltä, löytyy melkein mitä tahansa maan ja taivaan väliltä.
Lisäksi käytettyjä osia on britteinsaaret pullollaan.
30.10.2007 23:23
Georg kirjoitti:Tarvikeosana löytynee joltain valmistajalta.
Joo en tiedä onko sama osa mistä puhutte, mutta ainakin joku kampiakselin limppuun viittaava oli erikseen mainittu Stormin kuvastossa 2005 ja muistaakseni 2006 (ilmeisesti PROX). Tämän vuoden kuvastosta en enää löytänyt.
31.10.2007 7:48
Johnnie kirjoitti:Georg kirjoitti:Tarvikeosana löytynee joltain valmistajalta.
Joo en tiedä onko sama osa mistä puhutte, mutta ainakin joku kampiakselin limppuun viittaava oli erikseen mainittu Stormin kuvastossa 2005 ja muistaakseni 2006 (ilmeisesti PROX). Tämän vuoden kuvastosta en enää löytänyt.
Stormin kataloogissa oli ainakin ulommat limput+veivit+tapit. Keskilimppuja en muista samassa yhteydessä nähneeni.
8.11.2007 16:54
Sanokaas paljon maksaa halvimmat uudet männät mitkä tähän saa? Ei tarvii tarkalleen tietää mutta ei mitään "no ei kovin paljoo" vastauksia
Ja sitten onko mäntäsarjassa 1 vai 2 mäntää.