Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

7.3.2008 20:31

No joo, saas nähä millaisella "kaunokaisella" kalajoelle rantaudutaan. Voi olla vielä vähän raakile kun sinne tullaan.

7.3.2008 22:40

Kuva

Kuva

9.3.2008 9:34

No mikä tahansa maalipinta on parempi kun joku nahka. Sitä paitsi luulen että ruostuttaa tankkia aivan helkutisti tuommonen nahka. Meinaan pääsee muhimaan aika mukavasti kosteus.

9.3.2008 21:59

Voihan se olla niinkin. Tosin kun alla on kunnon akryylimaalit, happopohjat ja 2-k kirkaslakka niin ei ihan heti ruostu puhki(ulkopuolelta).

Nahassa olisi omaa sotapyörämeininkiä, lisäksi kun iskee taskut kylkeen niin onhan se kätevää! Joku pehmuste munaskuille on tulossa joka tapauksessa. Olihan vanhan ajan sportti pyörissä pehmusteet reisille ja munille.

25.3.2008 22:19

Kuva

25.3.2008 22:26

Tulipa tuosta nahasta mieleen, että eilen näin american carshowssa rakennetus fighter pyörän jonka katteet ja tankki oli päällystetty mattapintaisella punasella ja valkosella nahalla. Oli aika hienon näköinen vaikka ei uskois että nahka sopii maalin tilalle :)

26.3.2008 17:26

yleensäkin nahka on hieno päällyste. Jotkut kehtaavat väittää, ettei Nahkasohva ole Sohva. Painukoot ikeaan sitten :)

Itse arvostan suuresti hyvin valmistettua nahkatuotetta, esim laukkua tms. Kaikenmaailman muovikaukalot ovat vaan niin kliinisiä ja halvan oloisia. Siinä missä vaitteri pompperitsit tykkää hiilikuidusta, arvostan minä kromia ja nahkaa. Pitäisiköhän ostaa Hd?

9.4.2008 20:30

Nyt olisi mittariston päälilevyn reijät porailtu. Pitäisi leikellä itse päälilevy tuosta isommasta käikäleestä irti jotenkin. Olisi hyvä väkertää myös se pohjalevy johon liimailen moninapaliitinrungot kiinni. Vielä on vähän auki, että millainen toteutus tuohon mittariston kuoreen keksitään. Tuleeko lasikuitua vaiko peltiä jotenkin.

Asensin töötin pyörään kiinni, hienosti pelittää. Ruuvailin samalla syttypuolat paikalleen ja kytkin liittimet.

Lorautin vihdoinkin öljyä laatikkoon. Päässyt vähän unohtumaan. Pitäisi käydä vielä vähän pyöräyttämässä laatikkoa, mutta ongelma on siinä kun yläkerta pyörii samalla. Ei viitsisi turhaan kuivana pyöritellä yläpäätä.

Laitoin keskiseisontatuen uuden jousen paikalleen. Pelaa.

Jne.

Pari kuvaa galleriassa Suzuki albumeissa.

9.4.2008 22:27

Eikat sitä yläpäätä tarvi kuivana pyörittää. Laitat öljyä tulpanreijistä tippakannulla sisään... :)

10.4.2008 6:02

Etkö ole käyttänyt yläkerran kasaamisessa öljyä? Jos kone on kasattu kuivana, niin tekee kuten specialisti tuossa kirjoitti.

10.4.2008 20:56

Käytinhän minä reilusti öljyä kasatessa. Siitä on vaan vähän aikaa ja varmaan valunut jo ölkät jonnekin poispäin. Täytyy varmaan suorittaa joko tuo tippakannu kikka tai sitten suihkia wd40 sen verran pakoaukosta että riittää :) Tässä kun on vielä avarat pakoröörit paikallaan(eli ei ollenkaan).

PS: Pohjimmainen syy on se laiskuus.

26.4.2008 23:19

Ruiskin silikoniöljyä kumiosiin jos pysyisivät vielä hengissä kesään asti. On kyllä laadukasta kumimateriaalia käytetty, kun ei ole vielä edes halkeillut. "Vähän" eri laatua kuin jawassa :)

Laitoin myös tuorevoiteluun syöttöletkun kiinni, kirkasta pvc letkua niin näkee öljyn kulkemisen. Täytin samalla kertaa sitten tuorevoitelusäiliönkin 2-t mineraalilla ja 2-t puolisynteettisellä. Mineraalia oli vain tilkka pohjalle.

Irroitin takafillarin ja aloin pähkäilemään niitä iskareiden alakiinnikkeitä. Täytyy varmaan huomenna ottaa asiaksi alkaa niitä väkertämään vaikkapa poraamalla reikiä levyihin ja ehkä jopa rälläköidä palasia irti? Olisi hieno saada takaiskarit kuntoon niin voisi taas projekti vähän edistyä.

27.4.2008 2:42

Vaikkei pyörä olekaan ihan omaan makuuni, tällaista topiccia on aina ilo seurailla kun kaikki tehty selostetaan ja tehdään huolella, kuvien kera. :)

Jahka joskus saan näppini TLR:ään kiinni niin jokainen pultin kiertäminenkin menee päiväkirjaan.

4.5.2008 20:03

Tänään alkoi tekemättömyys ketuttaa. Otin siis rälläkästä ja hitsipillistä hyvät otteet ja aloin töihin kaksin käsin.

Kuva

Kuva

Nuo pulttiviritykset ovat väin väliaikaisia. Viimeistelen kiinnikkeet niin tulee kestävämpi ja paremman näköinen tuenta.

Ongelmahan oli aikaisemmin kun laitoin renkaat kiinni, että perä on liian ylhäällä. Sivuseisontatuella ei tehnyt yhtään mitään, eikä keskiseisontatukikaan oikeen ottanut maahan kiinni kunnolla. Nyt aloitin hommat valmistamalla tuommoiset reikäraudat 8mm plootusta ja aloin kokeilemaan, minne ne kiinnitykset pitää laittaa, että homma pelaa. Nuo iskarit kun ovat aika jäykätkin kaiken lisäksi. Viimeiset reijät olivat ihan ok kohdalla, kun perä alkoi jo liikkumaan päällä pomppiessa. Ekalla yrittämällä perä oli kuin yhtä puuta. Huomasin etteivät yläkiinnitykset ole ihan linjassa keskenään, ja jouduin ne tekemään uusiksi vähän edemmäs. Nyt tuntuu toimivan aikas hyvin. Yläkiinnitykset tein viimeksi hitsaamalla tapin suoraan runkoon, nyt porasin reijän läpi ja laitoin korialuslaatat tukemaan pultteja. Noista alakiinnikkeistä pitää rälläköidä ylimääräiset pois ja alkaa sekoittelemaan maalia. Ajattelin pihalla maalata jos hyvät kelit jatkuu, ei tarvitse käyttää puolta päivää tallin raivaamiseen ja suojaamiseen.

Maalailin pikkunippeleitä aika kasan. Pultteja, etuvalon kiinnikkeet, jarruletkun kiinnikkeet jne sälää. Tuon maalauksen jouduin suorittamaan, kun ei nuo köyhän miehen sinkitykset kestä tarpeeksi hyvin itsessään. Pohjamaaliksi tuo sinkki kyllä käy hyvin.

Jos vaikka saisi jarrut toimintakuntoon huomenna. Olisi todella hienoa saada ensi viikolla pyörä siihen pisteeseen, että varovaista koekäynnistelyä ilman pakoputkia voi suorittaa. Epäilen kuitenkin syvästi, että niin paljon motivaatiota löytyy, kun pitäisi muuttaa kämppään viikonloppuna.

Pitäkää peukkuja, ettei mene koko homma vituiksi.

Kuva

4.5.2008 20:08

Tuli mieleen, että koska kyseessä on purettavat iskarit, niin yksi mahdollisuus olisi ollut avata ne ja laittaa männän alle (varren puolelle) holkit väliin. Tämä olisi lyhentänyt iskarien maksimipituutta. Jousen esijännitys tietty kasvaa, mutta jousta lyhentämällä saa taas sitä kontroloitua.