Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
5.5.2015 7:29
Mun mielestä ainakii sopis tarrat svingii.
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
12.5.2015 20:57
Swingissä ei vieläkään tarroja, tulee jos on tullakseen. Käsisuojat, kypärä ja lasit täytys kanssa tilailla jossain vaiheessa. Biltemasta hain tangonpäätypeilit ja heitin ylimääräset kilkattimet helevettiin, tollei oon tosi tyytyväinen. Kiitokset ma$$i ja Stål vinkistä! Öljyt ja suodatin vaihdettu. Takarenkaskin vaihdettu jo kahdesti. Kumma kun ei noi metzelerit kestä mun ajoa...
Ainut mitä nyt enää mielenpäällä, on flekti. Yks mopoderbin flekti tulossa, pitäis olla mitoiltaan syyläriin aika passeli. Toista samanlaista myös kyselin täältä mototin kautta mutta herra päätti hiljentyä kesken kaupanteon... Ideana siis kytkimellä toimiva flekti kumpaankin syyläriin, saa kikkailtaessa ja kaupunkiruuhkissa sitten näppästä päälle. Nyt meinaan keittää aivan jatkuvasti. Palaillaan astialle myöhemmin flektisysteemin rakentelun merkeissä!
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
12.5.2015 21:02
Eipä mittää . Kannattaa sitte totutella niihi peileihi ku ovat ns "laajakuvakulma" peilit. Ovat vähän kaarevat jollonka etäisyydet on erilaiset ku oikeasti ja miten peruspeili näyttää. Itsekkin huomasin ku katoin että autoja viel semi kaukana ja kurkkasin olan yli ni nehä olikin aikas lähellä .Mutta äkkiä eka ajokerta niihin tottu ja osas katsoa etäisyydet oikeen.
Ei siinä. Tosi siisti husq ja ihme renkaita ku tollee kuluvat kesken kaiken
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
17.5.2015 21:59
Yks pitkä siivu vauhtiburnista noin 50km/h vauhdilla. Olinkin jo hetken aikaa miettinyt tekosyytä hankkia uusi jarrulevy, nyt se ei enää ole tekosyy. Ilmeisesti hapettunut/kuivahtanut kiinni liukutappeihinsa tuo etujarrusatula minkä syystä laahannut vielä ton burniksen jälkeen, levyssä nimittäin on jo alkavia värimuunnoksia Oli kiva kuunnella halkeamien poksahtelua kun levy jäähty ilta-auringossa. Tunnelma oli lähes käsin kosketeltavissa.
Jarrunesteet löytyy kotoa jo valmiiksi, uudet palat eteen ja taakse on jo toista viikkoa tulollaan. Lisäks hain mätänetistä kuparitahnaa, herkistelen etujarrun kaikki liikkuvat osat kerralla.
#snapchattuning
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
19.5.2015 11:20
Jos meinaa yhtään laahailla jarrulle, niin kannattaa sijottaa samalla vähän siihen jarrunesteeseen. Perus motonetin/bilteman tms. se halvin neste yleensä kiehahtaa paljon herkemmin kun ns. "oikea" jarruneste.
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
9.6.2015 13:01
Uusi levy postista haettavissa, flekti kanssa vaiheessa! Kuvia ja tilannepäivitystä parin päivän sisällä
Jatketaan matematiikalla. olen ajanut mopolla noin 3.5 vuotta. Se on 42 kuukautta. Melkein 1300 päivää. Tänä aikana minut on pysäytetty kahdesti. Viime heinäkuussa, ja tänään. VITTU TÄNÄÄN, KUN INSSI JA A2 KORTTI OLISIVAT OLLEET HUOMENNA TASKUSSA!
Kaikki mopon viat ja "karkuun pyrkiminen" yhteen summattuna toivat 150€ pikavoiton ja 6-12 viikkoa ajokieltoa. Anomus on laitettu menemään, toivotaan että selvitään 6 viikon viivästyksellä.
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
9.6.2015 16:04
Sori nyt on pakko
Siis et sitten jaksanut odottaa sen 2pvä
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
9.6.2015 17:01
Kortitta ajo tuo vuoden suorituskiellon? Ainakin viimeksi kun tarkistin
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
9.6.2015 20:02
mopolla pojat, mopolla.
Ja tosiaan eivät edes testanneet, myönsin suoraan että kulkee 60. Ei siis veroja ja kortitta ajoa. Ajokielto napsahti liiallisista mopon puutteista jotka johtivat liikenteen vaarantamiseen. Tosin kello oli puoli yksi maanantaiyönä. Mikä liikenne?
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
9.6.2015 21:26
Aaa, mä jo luulin että oli tuolla isolla pyörällä..
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä puutteita, valot, jarrujen toiminta??
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
10.6.2015 14:54
Takajarru pois pelistä, valot pimeenä, peili puuttui, puutteellinen äänenvaimennus, kuri pois putkesta, nastarenkaat...
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
10.6.2015 16:04
No just Mutta ei siinä mitään ja ihmetten miksi piti saada se katsastus moottoripyöriin, no kyllä sielläkin on niitä ihme vehkeitä.
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
12.6.2015 12:55
Ilmotetaan nyt tännekkin vielä että ajokielto peruttu. Ajokieltoja käsittelevä poliisi oli ilmeisesti ex mp-poliisi, ainakin toimiston sisustuksesta päätellen. Ymmärsi ettei takajarru ole jarrutuksessa kovinkaan isossa roolissa, ja paikka ja aika huomioon ottaen en osoittanut vakavaa piittaamattomuutta liikenneturvallisuutta kohtaan. All fine.
Inssin tosin ehdin perua, ja seuraavat vapaat ajat ovat juhannuksen jälkeen. On tämäkin silti huomattavasti parempi kuin heinä-elo vaihde.
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
5.7.2015 23:24
Päivitystä! Inssi kustu kerran, tiistaina 7.7 uudestaan. Tällä kertaa täytyy muistaa ryhmittyminen yksisuuntaisella...
Miitissä tullut taas riehuttua, muuten pyörä on ollut aika pitkälti seisonnassa. Pieniä muutoksia ulkonäköön ja tekniikkaan on tullut vielä, en niistä ole jaksanut yksitellen kertoa, nyt vähän isompaa päivitystä.
Ensimmäinen vika ilmeni tänään kun miitin jäljiltä löin pyörän käyntiin. Yläkerrasta venttiilikoneiston suunnalta kuului ikävää rohinaa. Puolipuristin pohjaan ja kiksillä pyörittelemään rauhallisesti konetta. HUH, pyörii siististi ilman häiriöääniä. Käynnistin uudestaan ja sama rahina taas. Hetken pähkäilyn jälkeen pyöräytin vesipumpun kopan auki ja kappaskappas, mitä sieltä löytyikään! Kaikki muu oleellinen PAITSI siipirattaan lukitusmutteri. Ratas oli noussut sitten puolikuun muotoisella akselilla ylös päin ja hinkannut vesipumpun koppaan.
No eihän siinä, hetken kirosin hussea ja löystyviä muttereita, sitten nappasin uuden mutterin ja kiristin vanhan siipirattaan paikalleen ruuvilukitteen kera. Täytyy katsoa miten wörkkii ja tarvittaessa tilata uusi ratas. Vanhan mutterin kohtalo on täysi mysteeri. Konetta en ala purkamaan tuon takia, luulen että vesikanavat ovat sen verran tilavat ettei m6 mutteri tuki mitään, todennäköisesti tuo mutteri on vaan tipahtanut kanavia pitkit sylinterin vesitilan pohjalle. Muistakaa tää kun tulen itkemään kuinka pyörä lämpöleikkasi.
Mitäs muuta...?
Jarruihin on uudet palat, ja 320mm etulevy odottaa adapteria jo kolmatta viikkoa maahantuojalta. Tällä hetkellä etujarrulevynä enskoista napattu vakiolevy.
Etujarrun päälle vaihdettiin uusi sirompi sm-hussen lokari, johon lyötiin tarrasarjaan kuuluvat tarrat. Paljon paremman näköinen kuin vanha lapio.
Vakioäänenvaimennin sai väistyä akran tieltä. Kaverilta sain kotarin akran halvalla, täytyihän se poistaa. Istuvuudesta sen verran, että ei ole mitään mitä ei saisi sopimaan rälläkällä ja isolla talttapäämeisselillä. Alkuperäisiä kiinnityspantoja ei ollut eivätkä ne varmaan olisi olleetkaan sopivat. Pellistä taittelin kiinnityspannan ja istuvuus varmistettiin lämpökääreellä. Toimiva ratkaisu, ja omaan silmään miellyttävän näköinen. Ei liian siisti, sopivalla tavalla härski. Kuvia tulee sitten kun saan otettua, tässä lähipäivinä
PS: Eikös tämä ollut moottori pyörä puoli? Kjeh Kjeh
Re: Husqvarna TE510 goes supermoto
6.7.2015 3:33
aika helposti tuli hylsy jos et muita virheitä tehny itellä ei ainakaa inssi kussu vaikka ryhmittäydyin väärin yksisuuntasella