Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
14.10.2012 18:07
on ohitettu mutta hyvä ku sanoit !! jalan kytkin on otettu pois ja yhistetty johot jolloinka jalan pitäs olla"yläasennossa" mutta antaa virtaa puollalle vaikka johot ei ole yhessäkää eli ei sekään oo
14.10.2012 18:13
Kuuluuko startatessa minkään näköstä "napsetta" että kipinä sinkoilis jostain tulpanjohosta. Voisko tosiaan olla tulpanhatussa se vika?
Jos ei pelitä niin ei kait siinä muu auta kun vaihtaa staattorilta asti kaikki paska. Mutta kummalta kuulostaa jos kipinä on kerran jo ilmaantunu.
14.10.2012 23:09
joo eipä siinä kyllä pahemmi kuulu napsetta paitsi mitä ny venttiilit vähä napsuttaa
ensiökäämi vaihettu ja poksi että eipä tuossa ennää oo ku impulssikäämi ja puola
kokeilin akku laturilla auton puolan ja pw80 puolan nii antovat kipinän mutta dr puola ei antanu kipinää , ja toisio puolen arvo on 20 kiloohm vaikka pitäs olla vähintään 25-35 ja tuo impulssi käämin vastus on 200 ohmia vaikka pitäs olla 230 vähintään
18.10.2012 18:47
ei se tuo yleismittarikaan kestä tämmöstä sausukin sähkövikkaa kun joutuu mittamaan nii paljo että johot jo kahesti katkennu
kyllä vähä venyny ku piti saaha enintään kk valmiiks nii menny jo kolme
18.10.2012 18:50
Eli ei vieläkään kipinää? Ei kait siinä kohta muu auta kun ostaa virtavehkeet uusiks. Jotka on tunnetusti helkkarin halpoja
18.10.2012 19:39
niiinno onko siitä sitten muuta hyötyä ku rahanmeno, tuli just äsken mitattua impulssikäämin maksimi jännite joka oli pienellä polkasulla 5v eli kyllä se on riittävä
eli sitte ku järellä aattelee nii vian pitäs olla johoissa puolakaan ei pysty rikki olemaan ku sitä on kokeiltu peeveen pw80 ja saabin puolalla ja ne ei antanu kipunaa
paitsi sillon anto kerran oma puola ku pimmeessä polkasin
???
edit ja ihmettelin ku sanotaan tämmöstä kurapyörävoorumilla:
"käämistä lähtee n. 25 volttia vaihtovirtastaa joka liipaisee boksia antamaan kipunaa.... "
18.10.2012 20:56
No siis eihän tässä voi olla muuta kun että virta ei kulje enää puolan jälkeen. Tai sitten se ei vaan riitä se impulssikäämin tuottama virtamäärä. Voisin mitata 125cc lifanin myllystä jos se onnistuu perus yleismittarilla??
E: Ja oothan kokeillu uusilla tulpanjohoilla+hatulla?
E2: Voisko olla että kävi jotain kun otit lastua vauhtipyörästä? Esim. lipasukäämin tunnistin systeemi irtos tmv? Sillonhan sulla katos kipinä?
19.10.2012 9:09
Joo ois kyllä hyvä jos kehtaisit mitat mittarilla paljonko tulee jännitettä suurinpiirteen pistät vaan yleismittarin asennon vaihtovirtapuolelle siihen 200v
uudet tulpan johot laitettu ja kokeiltu ottaa johosta kiinni ja toislela käellä lohkosta että varmasti maadottaa eikä oo mitään tuntunu
kipinä oli hävinny ennen vauhtipyöränsorvausta ja en oo ottanu siitä liipasu nyppylästä pois yhtään että ei voi vaikuttaa se
ainut mitä tein ennen käyntiin laittoa ku laitoin sen korotus palan nii löin vasaralla ja ruuvimeisselillä auki sitä mangeetonkopan keskelä olevaa pulttia että siinäk sitte hajos se impulssikäämi
19.10.2012 17:07
Kävin mittaamassa niin pienellä polkasulla, siis painoin vain polkimen alas niin näytti 30V ja sitten käynnissä näytti 80-200V+. Sit se lipasukäämi näytti jotain 2.5V muistaakseni. Toivottavasti noista jotain apua olis.
19.10.2012 18:38
kiitos mittauksista kyllä se ei mankissa sitten anna sen enempää jännitettä näköjään
sano tänään moottoripyörämekaanikko että nuo kiinankäämit eijoo ihan parhaita
eli ei anna varmaankaan tarpeeks virtaa tuo ensiökäämi vaikka on uusi, jännitettä
antaa mutta virta ei saata riitttää siihen että jaksaa kipinän tehä , vaikka sitten en kyllä älyä miten se kerran anto kipinän ihan normaali polkasulla
19.10.2012 19:06
Kuulostas kyllä kosketusvialta tuo. Ootko kattonu että niissä käämeissä on kunnolla ne johdot juotettu kiinni? Jos se kerran on sen kipinän antanu niin se tarkottais kaiken järjen mukaan että itse osat toimii mutta niiden välillä on huono kosketus? Mutta voisin lyödä vetoa että vika löytyy magneetosta tai johdoista. Ei muuta kun yleismittarilla testaamaa kulkeeko virta kun johtoja taittelee.
19.10.2012 20:50
Aijaha sulla on iha projekti topicci myös täällä, oon ihaillu enne tuolta gallerian puolelta
Sitteku saat tän valmiiks nii tulet kyllä kuopion kylillä käymään ja näytät mihin se tohtori pystyy
20.10.2012 0:28
Ei kai sun auta ku alkaa uusimaan kaikkia johtoja, aloittaen puolalta. Varmaan vaan joku katkos jossain johdon sisällä. Tai huono liitos. Ootko kipinää testatessa testannu maadottaa sen tulpan eri paikkoihin kuin vain pytynkanteen?
20.10.2012 18:44
Joo kyllä vois olla järkee nuita johotoja vielä katella äsken kokkeiltiin ottaa kiinni johoista että antaako sätkyä ei tuntunu paljo virtaaolevan ku otin puolalle tulevista johoista kiini ja laitoin toisenkäjen runkoon ja otin puolan kummistakin johoista kiini eikä tuntunu mitään
ja mittarilla mittasin puolalalle tulevasta johosta nii antojännitetä joku 70v muistaakseni sano mekaanikko että 200v vois tulla melkeenpä pittää ny johtoja tutkia ja hutkia vielä johot juotin kyllä kiinni aika hyvin mutta muistaakseni sen käämin kaks johtoo oli ohuemmat ku alkuperäset nii siinä vois ollla yks syy miks ei virta riitä kiinan poijat vähä vääränpaksustalankaa pistäny
sano se korjaajaki että vaihtanu jotain kiinankäämejä kelkkoihin nii on pör'htäny kerran ( vähä niiku minulla) ja sitten ei mitään , alkuperäsillä käämeillä saanu pelittää
joo voisha tuota tulla käämää kuopiossa ku sais pörräämään mutta taitaa mennä kesänpuolelle
pittää madaltaa lissää tuota nii hyvä ajjaa jääravalla ja piikkirenkulat vielä
21.10.2012 0:09
Poljekko sä varmasti sitä tarpeeks kovin kun testaat kipunaa (vai onk siin startti?) Mun tzr ei ainakaan kovin pienellä polkasulla kipunaa tee. Taistelinkin sen kanssa pitkään sen takia yhessä vaiheessa. Magneetossakaan ei ollu kaikki ihan ohjearvojen sisällä, mutta toimii silti.
Googlella löytyi tuollasia tietoja. Tarttee vähän sanakirjaa käyttää, mutta en tiä oliko sulla noit arvot jo tiedossa.
http://de.wikipedia.org/wiki/Suzuki_DR_ ... che_Anlage