Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

16.4.2010 14:28

Enneth kirjoitti:Hei sinä kun olet näin paljon mosteria ruuvaillut, niin varmaan tiedät jotain ongelmastani. Oon todella pahoillani että kysyn tässä näin, mutta voin muotoilla myös niin että liittyy tähän sinun pyörään ;) Eli onko sulla tuossa sitä öljynpainevaloa mittaristossa? Itselläni on vm -02 oleva monsteri, kuutioita 620, ja se valo alkoi viime syksyllä pikkuhiljaa palaamaan enemmän ja enemmän. Ensin vain alhaisilla kierroksilla, sitten myös korkeilla. Soitin hailaceen ja he sanoivat että 95% näista tapauksista on tyyppivikaa. Miten sen voisi kokeilla että onko se tosiaan vaan tyyppivika, vai onko siellä oikeasti jokin hajoamassa/hajonnut? Lisään vielä että kylmänä ei siis pala, mutta kun kone lämpeää valo syttyy.

Koneesta tippuu ajon jälkeen aina pari tippaa öljyä, voisiko jokin vuoto aiheuttaa valon syttymisen, vai onko kenties vain anturivika? Onko itselläsi käytännön kokemusta/vinkkejä?

Hienon olet monsterista tehnyt, mukava seurailla!


Kiitoksia!

Enpä osaa oikein mitään sanoa :s Italialaisethan ovat kuuluisia sähköongelmistaan, eli uskoisin ennemmin että vika on niissä kuin öljynpaineessa. Multa saat uuden anturin jos haluat kokeilla? Voin pistää postissa tulemaan, jos toimii niin voit muutaman euron maksaa. Jos ei niin pistä postilla tulemaan takas? Täytyy ensin toki ottaa kuva että on samanlainen.
Sanoivatko ne hailacilta että tuo "tyyppivika" on siis anturi vai? Kai ne olis kieltäny ajamasta jos öljynpaineesta riippuis?
Mistä kohtaa sitä öljyä tippuu? Kiertääkö sullakin kaasareissa öljy kuten mulla 600cc:ssä? Jos konetta ei oo avattu niin tuskin tiivisteiden välistäkään vuotaa. Ainoa mikä tulee mieleen on ne letkulähdöt koneen alla oikealla puolella..

16.4.2010 15:47

Jahne kirjoitti:
Enneth kirjoitti:Hei sinä kun olet näin paljon mosteria ruuvaillut, niin varmaan tiedät jotain ongelmastani. Oon todella pahoillani että kysyn tässä näin, mutta voin muotoilla myös niin että liittyy tähän sinun pyörään ;) Eli onko sulla tuossa sitä öljynpainevaloa mittaristossa? Itselläni on vm -02 oleva monsteri, kuutioita 620, ja se valo alkoi viime syksyllä pikkuhiljaa palaamaan enemmän ja enemmän. Ensin vain alhaisilla kierroksilla, sitten myös korkeilla. Soitin hailaceen ja he sanoivat että 95% näista tapauksista on tyyppivikaa. Miten sen voisi kokeilla että onko se tosiaan vaan tyyppivika, vai onko siellä oikeasti jokin hajoamassa/hajonnut? Lisään vielä että kylmänä ei siis pala, mutta kun kone lämpeää valo syttyy.

Koneesta tippuu ajon jälkeen aina pari tippaa öljyä, voisiko jokin vuoto aiheuttaa valon syttymisen, vai onko kenties vain anturivika? Onko itselläsi käytännön kokemusta/vinkkejä?

Hienon olet monsterista tehnyt, mukava seurailla!


Kiitoksia!

Enpä osaa oikein mitään sanoa :s Italialaisethan ovat kuuluisia sähköongelmistaan, eli uskoisin ennemmin että vika on niissä kuin öljynpaineessa. Multa saat uuden anturin jos haluat kokeilla? Voin pistää postissa tulemaan, jos toimii niin voit muutaman euron maksaa. Jos ei niin pistä postilla tulemaan takas? Täytyy ensin toki ottaa kuva että on samanlainen.
Sanoivatko ne hailacilta että tuo "tyyppivika" on siis anturi vai? Kai ne olis kieltäny ajamasta jos öljynpaineesta riippuis?
Mistä kohtaa sitä öljyä tippuu? Kiertääkö sullakin kaasareissa öljy kuten mulla 600cc:ssä? Jos konetta ei oo avattu niin tuskin tiivisteiden välistäkään vuotaa. Ainoa mikä tulee mieleen on ne letkulähdöt koneen alla oikealla puolella..


Kiitos vastauksesta. Ihan sanantarkaan en muista mitä ne Hailacella sanoivat (puhuin siis viime syksyllä heidän kanssaan), mutta jotain ne sanoi että tavallinen ongelma josta monet ovat valitelleet, ja tosiaan sanoivat että 95% näistä on nimenomaan sähkövikaa (ei siis tyyppivikaa mitä äsken väitin, sori). Sitten vielä huomauttivat että jos on vastikään pessyt sen pyörän niin siellä anturissa saattaa olla vettä. No, eipä ole nyt puoleen vuoteen ollut missään kosteassa, vaan kuivunut talven yli lämpimässä tallissa. En ole myöskään kunnolla saanut katsottua että mistä se öljy tippuu (enkä muista myöskään virtaako öljy kaasarissa), sunnuntaina vasta pääsen tutkailemaan pyörää kunnolla kaverin tallille. Jos sinulla on ylimääräinen anturi siellä jossain nurkissa, niin olisi todella ystävällistä jos pystyt ottamaan siitä kuvan niin pääsen vertailemaan tuohon omaani. Oman ympärillä hieman teippiä ja muuta edellisen omistajan jäljiltä, että saattaa tuollakin korjaantua. Jos näyttää samalta niin hoidetaan se postitus/maksu sitten vaikka YV:llä! Mielelläni maksan jos se tuohon vikaan auttaa. En tosiaan itse pääse ottamaan kuvaa kun vasta sunnuntaina, että helpompi ehkä näin.

Kiitos avusta!

17.4.2010 17:42

Noniin, testilenkit heitetty. TOIMII!!! Hieman suuremmat suuttimet vielä vaihdan. Kolmosella vielä nostaa kaasulla nokkaa, mukavan lyhyet välitykset 8) Sanoisinko että perkeleesti vihasemmin potkii mitä 600cc:llä, ai että! ;)
Pitihän siitä sitte loppua bensa 10km päähän kotoa, samalla alko hirvee tuuli ja vesisade. :paha: Noh, kotiin selvittiin onneks.

Aurinkoisia kelejä sekä parempaa kameraa odotellessa...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

17.4.2010 17:50

On kyllä hemmetin munakkaan näkönen pyörä. Toimii 8)

17.4.2010 17:55

Nätti pyörä, vieläkun keula olisi musta niin hipoisi täydellisyyttä ;)

17.4.2010 18:00

jusutus kirjoitti:On kyllä hemmetin munakkaan näkönen pyörä. Toimii 8)

Täysin samaa mieltä. Yksinkertainen on kaunista :)

17.4.2010 18:18

Tässähän tulee ihan tippa housuun kun tätä katselee. 8) Todella asiallinen pyörä ja hyvä työnjälki. ;)

17.4.2010 18:24

Kiitoksia!

Nyt viitsii vähän pidempääkin stooria kirjotella, ku sormet on vetristyny ajoviiman kangistuksesta. :D
Hauskaa kyllä oli. Aijai, mitenköhän on edes mahdollista, että kaikki ns. hankalat hommat menikin täysin ilman ongelmia. Konekin oli laakeripesien koneistusta vaille lähes kokonaan bolt-on. Jakohihnojen vaihtoon mulla meni n. 15min ja koko hela magneetto meni suoraan moottoriin kiinni. Alkuun oli tulppien johdot väärin päin, jonka seurauksena armoton pamaus startatessa, menas kuulo lähteä kun pyörä oli tallissa sisällä. 8o
Ajaminen vaatii vielä reilusti totuttelua, muutamankin millin liiallinen kaasun kääntö aiheuttaa rykäisyn jonka seurauksena niskaa saa jännittää todenteolla, näin siis pienissä nopeuksissa. Moottorijarru on myös jotain aivan erilaista kuin muissa pyörissä joita oon ajanut. Ajaminen on helposti hirmu nykivää ja rasittavaa varsinkin kaupungissa, varsinkin jos ajaa pyörällä ensimmäisiä kertoja. Muuten tuo on kyllä kevyt käsitellä, vähän isompi ja painavampi kuin uudet kyykkypiikit. Ainoa painava osahan tuossa on moottori..

E: Sen vielä lisään, että äänet on hyvin hillityt jos ajelee hissukseen, sellasta matalaa pauketta. Kaasun ku kääntää pohjaan ni on helvetti irti. Pipercrossit suhisee kuin suihkukone, ja pakoputket työntää kamaa sellasella paineella että heikompia hirvittää. Tai ei pelkästään heikompia, vaan kaikkia :D

17.4.2010 18:52

Noniin, nyt tilasin npm:ltä uudet suuttimet, 142,5 -> 160. Kuussatkussa oli 125 ;) Tuntu hieman laihalla käyvän täyskaasulla.

18.4.2010 10:34

Jahne kirjoitti:Noniin, nyt tilasin npm:ltä uudet suuttimet, 142,5 -> 160. Kuussatkussa oli 125 ;) Tuntu hieman laihalla käyvän täyskaasulla.


En nyt osaa tyhmänä amiksena prosenteilla päteä, mut tosiaan 600->900 muutokseen 125->160 suuttimet kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Onko tuo kone sitten 50% vai 33,3% isompi, en tiedä. :lol:

Mukavan v-mäiseltä kuulostaa ajofiilikset, tempperamenttinen Italialainen todellakin. Takarenkaita saa varautua vaihtamaan kun on voimakas moottorijarru, sen itsekkin oon huomannu et jarrupalat kestää mut rengas ei. :P

Ethän tee synneistä suurinta ja työnnä menemään tuolla jossain Goretexeissä?
Kuva
Tuollainen ja siihen kevlar ajofarkut. 8)

18.4.2010 10:47

Tästähän muovautu erittäin kliini ja siisti monsteri!

Tuo vaimentimien lyhennys kevensi omasta mielestä tuota pyörän yleis-ilmettä ja perää 1535% parempaan suuntaan, entiedä onko mulla vielä traumoja siitä monsterin takavalotelineestäkin :D

Nomutta, erittäin siisti työnjälki ja koko mopo muutenkin! 8)

18.4.2010 11:39

-Makke- kirjoitti:En nyt osaa tyhmänä amiksena prosenteilla päteä... Onko tuo kone sitten 50% vai 33,3% isompi, en tiedä. :lol:
900cc kone on 50% isompi kuin 600cc, toisinpäin ajateltuna 600cc kone on 1/3 pienempi kuin 900cc. ;)

Ja mitä itse pyörään tulee, älyttömän siisti laite! :) Aurinkoisempia kuvia odotellessa, täällä vuoronperään sataa vettä ja paistaa aurinko, eli normaali Suomen kesä :lol:

18.4.2010 16:19

On kyllä perhanan siistiä jälkeä, varsinkin kone näyttää lähikuvassa nannalta! Siinä sitä hinkkaamista sitten riittääkin, kun tuollaisena pidät koko kesän ;)

Nahkatakki ja sopivan retro asuste muutenkin sopii tähän pyörään, kuten jo mainittiinkin!

18.4.2010 20:02

Kiitoksia kehuista! :)

En ole vielä saanut pyörää vakuutukseen, kun ei vakuutusyhtiöstä ole vastattu. Tästä huolimatta on tullut pienempiä teitä pyörittyä n. 100km verran. On se kyllä mahtava peli, ei voi muuta sanoa! Ajamiseenkin on tottunut jo sen verran, että nyt kehtais jopa ottaa ihmisiä kyytiinkin.
Huomisaamusta lähden Lahteen pörräämään. Täytyy käydä katsastusasemalla tekemässä B-kortin teoriat pois alta ja varailla inssi.
Tänään tuli myös vaihdettua öljyt ja suodatin sekä pestyä pyörä. Kyllä nyt kelpaa ajella ;)

Muutaman paremman kuvankin nappasin, ja joo, mulla on just tollanen goretex takki, alotan tiistaina työt ni vois alkaa kattelemaan uutta nahkatakkia, sopii kieltämättä paljon paremmin tyyliin!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

18.4.2010 21:09

Kyllä on hieno pyörä nyt kun on valmis. :P