Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
3.7.2006 14:22
Yamaha Fani kirjoitti:Mitä mieltä ootte Yamaha Aerox Race Replice skodest? Mun mielestä aika nätti peli...ajattelin ostaa tos, ku mopo ikää tuun.....lol=)
Miten vitussa liittyy moottoripyöriin, mee ny helvetti sinne mopopuolelle kyselee! Onko nämä nykyajan mopojantterit ihan sokeita, laittavat Omat pyörät-alueelle kysymyksiä jostain helvetin skodeista??
6.7.2006 21:18
oisko jollain tietoo et miten toi kuristus on tehty siit kahvast ku pyörä on kuristettu 25kw onko joku poistanu sen ite tai siirtäny sitä et kaasu aukee enemmän. jos joku on tietonen asiasta ni vois kertoo et onnistuuko se ja miten ja kuinka helposti.
7.7.2006 2:46
kanuuna13 kirjoitti:oisko jollain tietoo et miten toi kuristus on tehty siit kahvast ku pyörä on kuristettu 25kw onko joku poistanu sen ite tai siirtäny sitä et kaasu aukee enemmän. jos joku on tietonen asiasta ni vois kertoo et onnistuuko se ja miten ja kuinka helposti.
en ole varma mutta luulisin että sama systeemi kuin kawa 636 pieni ruuvi joka estää kaasuläppien aukeamista ja saa helposti pois riittää että irrottaa tankin ja sitten ruuvaa sen ruuvin veke.
19.5.2007 11:59
Päivitelläänpä tätä taas pitkästä aikaa.
Viime kesänä tuli hiukan vajaa 10tkm eli ei pyörää seisomaan ostettu. Ajokausikin loppu kortin menetykseen.
Nyt tuli vaihdettua molemmat renkaat uusiin Pirellin Diablo Stradoihin. Eturengasta asennellessa tuli huomattua, että jarrupalat ainakin eteen tarvis laittaa tilaukseen. Vaikka tuskin siinä konkurssia tekis jos vaihtais taakse uudet kanssa, mutta pitää ensin tarkistaa onko edes tarvetta.
Etuvilkut nykysin sijotettuna parkkien paikalle ja katteiden koloihin tulee Hotbodiesin katevilkut.
Vaihdenäyttö on tullu myös hommattua. Sen asennus on siinä vaiheessa, että pitäs johdot kolvailla.
Ducktailiakin on ehditty hieman väsäileen, mutta se on vasta "muotin muotti" -vaiheessa. Eikä sekään vielä ihan valmis. Takajalkatapit irrottelin jo, eli pyörä tehdään yksinajeluun.
Sivukatteet maalataan kiiltävällä mustalla, kun tuo mattapinta ei itteeni niin hirveästi miellytä.
Kuvia lisäilen enemmän jahka saan sivukatteet kiinni.
EDIT: Eihän sitä kaikkea heti muista. PowerCommanderi on myös hankittu. Penkitystä tiedossa jossain vaiheessa kesää.
26.10.2008 18:10
Päivitelläänpä pitkästä aikaa.
Aikaa, rahaa, hermoja sun muuta on kulunut viime kerrasta paljon, mutta onpa pyöräkin "hieman" eri näköinen kun ennen.
Pyörä siis koki melkoisen uudistuksen ulkoasuunsa johtuen Forssassa järstettävästä Bike Exposta. Sinne kun tuli tuo luvattua, niin pitihän sille jotain tehdäkkin. Ja niin sitä sitten tehtiinki, melkoisesti.
Kiirehän siinä sitten kuitenkin meinas tulla, vaikka hyvissä ajoin aloitti. Se kun on vaan niin että jos aikaa on tarpeeksi, niin työnteko ei ole tehokasta. Mutta odottakaapa kun tulee kiire, silloinhan sitä ollaan pyörän vieressä 24/7 ja joskus enemmänkin jotta saataisiin valmista aikaiseksi.
Pyörä valmistu samana päivänä kun se piti viedä Forssaan näytille, eli ihan riittävän aikaisin. Heti kun pyörä oli valmis ja pakettiautossa, ehti omistajakin jopa vähän siistiytyä ennen lähtöä. Hieno reissu se olikin. Uusia ihmisiä tavattiin ja nähtiin kaikkea hienoa.
Pyörän muutoksia voi itse kukin katsella galleriasta. Rungon kiilottaminen olikin melkoinen urakka. R6:sen runko kun ei todellakaan ole siitä sileimmästä päästä, vaan tehtaalla on jo pinta tehty melkoisen röpelöiseksi. Se kuluttikin melkoisesti hermoja ja sormenpäitä kun sitä sieläksi hioin.
Maalauksen suoritin itse. Hyvin tuo mielestäni onnistui. Kaikki katteet ja vanteet tuosta tuli maalattua. Katteet Mipan Phönix värillä ja vanteet kiiltävällä mustalla. Vanteisiin tuli laitettua valkoiset teipit vähän ilmettä tuomaan.
Kaikkea pientä muutakin on tullut siihen tehtyä ja todellakaan kaikkea en ajatellutkaan edes kirjottaa. Kun ei edes muista kaikkea.
Palautetta olis kiva saada, mitä mieltä muut ovat muutkosesta. Tähän mennessä onkin tullut melkoisesti positiivista palautetta. Itsekkin täytyy olla tyytyväinen, kun siihen pyrittiin että kaikki tehdään itse, mitä itse vain on tehtävissä. Kädenjälki siis on omaa ja sitä onkin erityisen hienoa katsella.
26.10.2008 20:35
Kivan näkönen pyörä. Omasta mielestä teippejä kaipaisi, mutta harvemmin niitä kukaan raaskii erikoismaalipinnan päälle lätkiä.
Rungon kiillottaminen olisi ollut itsellenikin vaihtoehtona talviurakaksi, mutta jatkuva jynssääminen ei oikein inspiroi ja viimisen päälle vahattuna pitäminen ei oikein sovi omaan luonteeseen...
Mitäs ensi kaudeksi tulossa?
26.10.2008 20:40
Kyllon 10x hienompi kuin tuo vakio, joka ekoista kuvista näkyy... Vähän enemmän ja tarkempia kuvia ku olis vielä niin pääsis paremmin kärryille mitä tehty. :-)
Nytkun on näyttävästi rykkönenkin saapunut talliin, niin mitäs aiot tuolle kuussatkulle tehä? Myyntiin? Hyvän hinnan kyllä tuut saamaa, varmaan viedää nopeesti käsistä!
27.10.2008 15:05
Hyvän näkönen kutonen!
Turha lähteä peittämään tarroilla hienoa väriä. YRC:n tarra riittää
. Ehtisipä saada omankin kutosen ajoon kesään mennessä
.
31.10.2008 20:19
Kyseinen pyörähän on jo nettimotossa myynnissä.
Enskaudelle päivitellään tuota Rykköstä hieman rata-ajoa silmällä pitäen, eli näyttelyvehjettä siitä ei nyt tule. Vielä.
Hieman kyllä himottas hankkia vielä joku pyörä ja koittaa sitä fighterin rakentamista. Näkispä taas minkälaisen kyhäelmän sais aikaan kiroilemalla reilusti, kuten kävi R6:sen kanssakin
1.5.2009 14:36
Voikohan R6 mahdollisesti kuristaa juuri samalla tavalla kuin 636 kawan?
Himottaisi niin paljon enemmän halvat vakuutukset ja se ettei aina pitäisi sanoa poliisille,
että ei ole rek.otetta mukana.
Soittelin maahantuojalle, allraittii ja kävin yamaha centterissä kysymässä kureja, mutta ei löytyny.
Mikäli joltain löytyy niin voisin ostaa tai edes lainata katsastuksen ajaksi
Ottakkee yhteyttä
vuorinenjussi@yahoo.comp. 050-5148640