Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
22.12.2005 8:22
Briteissä (ja muuallakin) varsin suosittu RGV:n swingi ja keula RD350 rungossa ei ole varsinaisen tarpeellinen muutos, vaikkakin renkaitten hommaaminen on helpompaa 17" vannekoon takia. Lähinnä on kyse kosmeettisesta muutoksesta, mutta vaatii perän osalta aika paljon työtä ja erikoismitoitettujen osien käyttöä.
Keulan osalta vaihto on hyvin simppeli, sillä laakerikoot ovat samat, kuin RD:ssä.
RD-foorumin kautta saa hyvinkin paljon tietoa, mitä kaikkea tarvitsee tehdä.
22.12.2005 11:01
Joo, tuolta RD-foorumilta olenkin jo katsellut ja kysellyt apuja. Todella hyviä ohjeita on, ja
täältä löytyy jopa suoraan mittoja tarvittaville osille.
Senkin tiedän ettei tuolla muutoksella juuri ajo-ominaisuuksien puolesta ole mullistavia vaikutuksia, mutta niinpä vaan nuo kuvat valmiista pyöristä ovat kovin himoittavia.
Eipä tässä juuri muu hommaa hidasta, kuin oma epäilys ja pelko. Yhtään kun ei tiedä kuinka paljon rahaa tulisi palamaan ja aikaa kulumaan.
Pitänee nyt vain pitää pää kylmänä, purkaa tuo vessa nippeleihin ja pohtia pitkään.
24.2.2006 18:57
Onko mitään uutta tällä (RD-) rintamalla kenelläkään?
Voitko Lutikka (tai joku muu) varmistaa, onko molemmissa taustapeilessä se varren taivutuksen kulma samanlainen? Eli ovatko molemmat peilit samanlaisia, peilikuvana.
16.3.2006 20:59
Varren taivutus on ainakin noissa minun pyörän orggispeileissä samanlainen.
Pyörä lähtee nyt keväämmällä auki, tsekkaan sylinterit, mahdollinen porautus ja uudet männät ja roippeet. Laakerointia, tiivistelyä, perushuoltoa vanhemmalle pyörälle.
YVPS oli muuten koko ajan auki tuossa, siellä kun on se muovikiekko, se oli rikki. Puuttui toinen kiinnike vaijerille. Uusi kiekko on odottamassa vaihtoa. Tehtaan orggispaketissa suoraan hyllystä.
Samaten on alkuperäinen ilmansuodatin powerfiltterien tilalle.
Muuten, miten tuon kanssa pitäisi menetellä. Mihin asentoon pitäisi yvps jättää kun laittaa akun takaisin kiinni, ettei servo laukea?
17.3.2006 11:50
Ohops, eipä ole tullut tätäkään foorumia pitkään aikaan luettua. Juu, peilit ovat taivutukseltaan samanlaiset minullakin.
Ei ole nyt paljoa kerennyt RD:n eteen tekemään, yo-kirjoitukset kun painavat vielä parisen viikkoa päälle. Jotain pieniä juttuja olen kerennyt laittamaan, mm. uutta maalia vanteille ja katteita korjaillut, ne kun tahtoivat vielä alkaa tärinästä halkeilemaan ensimmäis(t)en korjauksen jälkeen. Ei tule tänä keväänä ainakaan mitään spesiaalia osaa, takaiskariakin tutkittuani on se vielä kelvattava ainakin siihen asti kun kahisevaa taas tulee. Jonkin verran sieltä on sisältöä lähtenyt, mutta yllättävän hyvin se vielä pelaa.
Heti kun kirjoitukset loppuvat, syöksyn kauppaan ostamaan osia jotta kerkeää vielä nauttimaan tästäkin kesästä prätkäilyn merkeissä, nimittäin voi olla niin että ilmavoimat kutsuvat 10.7.
...
17.3.2006 21:10
Otan osaa.. :D Itsellä olis kesällä pääsykokeisiin lukua, nyt tosin jo opiskelut kärsii kun tuijottaa vaan sitä pihan ainoaa sulaa asfalttilänttiä...
20.3.2006 8:04
SirKaarlo kirjoitti:Muuten, miten tuon kanssa pitäisi menetellä. Mihin asentoon pitäisi yvps jättää kun laittaa akun takaisin kiinni, ettei servo laukea?
Säädä PV:n luistit Haynesin ohjeen mukaan, niin ei ole ongelmia.
Huomattavasti tarkempi, joskin hieman työläämpi säätökeino on irrottaa putket ja pakoaukkojen kautta kurkkaamalla säätää luistit oikeaan kohtaan.
25.3.2006 17:24
Omistin ja laitoin kuntoon kanssa -85 mallisen 350Rd:n.
Kuvat löytyy galleriastani. Vieläköhän mahtaa liikkua jossain päin suomea ?
30.3.2006 16:05
http://video.google.com/videoplay?docid ... 50&pl=true
Vähän kuumetta nostattamaan. :) Tuo loppu vaan ei oikein ilahduttanut. :D
31.3.2006 9:09
Juu, kuolasin tuota viisisatasta koko eilisillan. Pirun komeesti se ulvoo.
7.4.2006 13:46
Alkaa vihdoin meikäläiselläkin valmistua pyörä, kunhan vain nuo ajokelitkin alkaisivat myös.
Melkein kaikkea on huollettu, kaasareissa on isompaa suutinta ja ainakin tuntuisi käyvän ihan hyvin, mutta ajossahan sen sitten näkee että miten lopulta pelittää.
Vielä uudet jarruletkut, katteisiin maalipinta ja tarroitus sekä hieman sirompien vilkkujen asennus, niin sitten taas kurvaillaan. Kunhan vain tuo tälläkin hetkellä satava lumi lähtisi jo menemään!
7.4.2006 14:11
Minulla homma pissii, kun opiskelen eri paikassa kuin mopon sijoitus...
Niin, btw. galleriassa muutama sumea kuva lisää.
7.4.2006 21:04
Itse pääsen pyörän luo ajokauden alkaessa 1.5. tai varmaankin pari päivää ennen.
Mitään suurempaa ei ole tarkoitus tehdä, toukokuun aikana pitänee vaihtaa pakoaukon tiivisteet ja samalla voisi tehdä putkille karstanpoiston & maalauksen. Niin ja peilin varsi pitää oikaista kun nyt varmistui että se on päässyt vääntymään, kiitos varmistuksesta.
Mahdollisesti myös renkaanvaihto tulee kyseeseen hieman myöhemmin, takarenkaassa on reilut 2 milliä mutta taitavat olla jo sen verran vanhat että pito ei ole paras mahdollinen. Lisäksi eturengas falskaa hieman.
Joka paikassa parhaaksi renkaaksi RD 350:lle on ylistetty Bridgestonen BT45:sta vakiokoossa, joten sehän se hyvä varmaan olisi. Nykyiset renkaat, Continental TKV11/12, ovat myös saaneet muutaman positiivisen kommentin jossain RD-foorumilla, olisivat hieman halvemmat kuin Briggarit. Vielä edullisempi vaihtoehto tässä kokoluokassa olisi Michelin A39/M39, siitä ei tunnu olevan kokemusta kellään. Onkin kyllä T-luokan rengas tosin.
8.4.2006 21:09
Itse juuri hankin viime syksynä eteen uuden BT-45:n ja viikko sitten hain taaksekin uuden samaa mallia. Takana on vakiokoko 110/80-18, mutta eteen ei löytynyt tuota ysikymppistä, joten siinä on satamillinen.
Edellisen omistajan oli ilmeisesti ollut pakko tunkea taakse jopa 130-millinen, ja se olikin kulunut aivan älyttömään muotoon. Ketjusuojaankin on pitänyt tehdä aukko, jotta moinen hirmurengas mahtuu pyörimään. Sisällä oli jopa sisäkumikin, jota syvästi ihmettelen, "tubeless" kun lukee sekä vanteessa että kumissa...
Ehkä eniten kuitenkin ihmetyttää mikä järki tuossa on ollut, noin kapealla vanteella kun ei se 130 edes näytä juurikaan isommmalta kuin 110.