Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

24.10.2004 17:17

Pitänee ajella tuolla 2 puokilla kun ei vielä siihenkään kortti riitä :P Ei sitäkään osaa ajaa kunnolla vielä. Aika paljon isomman tuntonen muuten on tuo mitä se piikkinen gamma, paljo leveämpi ja vakaampi :)

31.10.2004 0:53

Juuh, on tullut viimeaikoina noita sähköjä päällystettyä semmosella nylon punos sukalla. Puolet johtosarjasta on valmis sekä toisen kahvan johdot ja virtalukonjohto. On ihan erilailla taipusaa mitä se orggis päällyste eli teippi. Saa paljo mukavemmin aseteltua sen sinne eikä ole semmosta rautakankea kun normaalisti, ei mene johdot heti poikki jos vähän taivuttelee. Edellisessä mopossa jäi ne johdot harmittamaan kun teipit avautuu ja muutenki vähä patentin näköset. Kallistahan tuo punospäällyste vaan on... 6,90 metri. Ja sitä on menee varmaan 5-7 metriä. No jospa ne kestäs paremmin kun pistää ne hyvin sinne.

31.10.2004 18:15

hunter jos olet pelimies niin ostat kutistesukkaa(varmaankin tuo samaa kamaa?) ja niistä pätkistä vaikka päällystelet. Minä olen getun kanssa moista harrastanut ja hyvältä vaikuttaa.

31.10.2004 21:56

Punoksen päät pistän liimakutistesukalla. Kyllä se nylon punos on paljon taipuisempaa ja koolimman näköstäki :)

31.10.2004 22:20

no joo :) minä turvaudun helppoon ratkaisuun eli biltemaan astelemiseen :D laiskuus vaivaa.

4.11.2004 21:08

On tuossa ollut pientä projektia tuon perskatteen kanssa, saa nähdä onnistuuko se. Mutta tällainen siitä pitäisi tulla.
Eli aion tehdä tuon silleen että teen 2 muottia. Tuosta ensimmäisestä teipatusta solemiittimuotista valetaan lasikuituinen muotti, mistä otetaan vasta lopullinen kate. Valan tuon ympäriinsä lasikuidulla ja halkaisen sen keskeltä pitkippäin ja valan katteen kahteen osaan. Sitten yhdistän palaset lasikuidulla toisiinsa kiinni. Saapa nähdä tuleeko onnistumaan. Mutta aika luottavaisin mielin olen jo sillä tuo vahaus konsti toimii suorastaan helvetin hyvin.

4.11.2004 21:28

hyvä homma se, alkaa ihan itseä innostamaan josko tekisi ketkuun pienen etukatteen lampuille + mittareille

7.11.2004 18:59

Perskate värkkäys edistyy; muotit valmiina. Nyt pitäs teipata ja vahata ne vielä sisältä. Sitten taas valamaan. Muutama ilmakupla jäi mutta ne lienee korjattavissa.

muotit1
muotit2
muotit3

Meni hermot siinä lasikuidun käryssä kun piti tuoda ne värkit aina kuivaamaan johonkin pesuhuoneeseen. Tein vanhasta kaapista semmosen "uunin" että voi autotallissa kovetella nuot, tyhjensin sen kokonaan ja laitoin auton sisätilalämmittimen puhaltamaan lämmintä ilmaa. Kätevää kun siinä on vielä semmonen termostaatti että se pitää lämpötilan oikeana. Sitten kamat kaappiin eikä haise koko helvetin talo tuolle hartsille. Äärimmäisen vittumainen löyhkä lähtee noista, varsinkin kun sitä ei saa kovin helpolla tuuletettua poiskaan.

Siksi moinen kaappi koska autotalli on kylmä, ja hartsi ei kovetu kylmässä. Tarvii semmosen +15°C vähintään että jotain tapahtuu.

7.11.2004 20:37

Kattelin vähä noita takalyhtyjä ja alusta asti on ollut mielessä tämmönen:
http://www.tunescoot.de/styling/blinker/aeroxklargross.jpg <- tosta tietenkin tuo heijastin leikata helvettiin tai asentaa niin ettei se tule näkyville

ja vilkuiksi tällaset:
http://www.tunescoot.de/styling/blinker/tropfenblinkergross.jpg

ja kahvoiksi vois ottaa tollaset alumiininväriset:
http://www.tunescoot.de/styling/griffe/konikgross.jpg

Jos joku suunnittelee kimppatilausta niin ilmotelkaa tänne, täältä löytyy innokas osallistuja :)

15.11.2004 0:29

vilkaseppa yksityisviestis, mulla tärkeetä asiaa!

19.11.2004 18:42

Huh, kyselin osien hintoja ja on aika järkyttävää luokkaa:
kokonainen kytkinkahva 40e
termostaatti 40e
ohjauslaakerit 65e
jne...

Jos noista pitäs puolet maksaa niin vois ihan ilosella naamalla mennä hakemaan. Osat tuntuu olevan 2 kertaa piikkisen hintaset vaikka on justiinsa samanlaisia. Ja tuossa noita näkyy olevan vielä pahimmassa tapauksessa kaksin määrin! :| Kahvasta ehkä nipin napin vois tuon 40 ekiä maksaa mutta esim tuo termari on aika järkyttävän hintanen minusta. Autotarvike liikkeestä irtoo varmaan vitosella samanlainen.

20.11.2004 23:23

Mietiskelin tässä että mitä se gamma tarkoitta noissa malleissa,kun on esim 250cc rgv ja 250cc rgv gamma

21.11.2004 0:41

RG oli semmonen "pappamopo", vähä jonku solikan tai supersportin näkönen. Sitte kun perään lykättiin gamma, siitä tuli tämmönen kyykkymalli niinku tässä. Sitte se rgv gamma on niitä uudempia siistin näkösiä vehkeitä vaikka onkin 90 luvulta. Pelkästä rgv:stä en ole kuullutkaan... liekkö tarkoitettu gammaa silläkin.

21.11.2004 0:48

rgv on tietääkseni v-2 koneella? no jokatapauksessa mallit piti saada erotettua toisistaan mutta kuitenkin yhdistettyä toisiinsa nimen perusteella. En halua leijua mutta kaikki alkoi t20 super sixistä, sitten tuli t250, gt250, rg250, rg250 gamma, sitten rgv250. ja onko sitten tullut rgv250 gammakin?

25.11.2004 10:51

Jeps, pientä edistystä havaittavissa taas projektin suhteen. Sain kolmion kiillotettua valmiiksi ja termostaattikin tuli korjattua. Se oli vaan keittänyt joskus niin pahasti että se oli hypännyt "yli", nyt keitin sen hellalla ja toimi niinkun pitikin vaikka vesi oli 100 asteista.

Tässä kuvia kolmiosta, salama kyllä vähentää tuota kiiltoisuutta ja peilausta. Vertasin iskarin liukuputkeen eikä tuo kyllä paljoa kromia häpeile (vielä). Ruuvien kolot pitää vielä putsata. Toivottavasti kiilto pysyy kun nakkaa vahat pintaan.
kolmio
kolmio2
2. kuvassa näkyy muuten sitä punossukkaa tuossa johtojen päällä millä vuoraan ne sähköt ympäriinsä. Molemmat kahvat, virtalukko ja puolet johtosarjasta on jo päällystetty tuolla.

Nyt pitäs puunailla ne jalkatappien kolmiot, homma on jo käynnistynyt.