Nonniin, tuli taas vähän tehtyä. Sen verran että putsailin turhia pois ketjuista, rasvasin kunnolla taas kun tuota kilometriä tullut ja kevään pölyt. Mittasin kulutusta tänään ja näytti 5l/100km, epäilen että 3piikkiä pienempi takana tiputtaisi tuota aika mukavasti kun tuostakin 5l/100 ajosta oli noin kolmasosa moottoritie ajoa siinä 95-100km/h ja 5,5trpm.
Vaihdoin uutta tavaraa laatikkoonkin kun kummiskin yksi petilaakeri saa sieltä voitelunsa. Huomasin että pohjaproppu oli ilmeisesti vuotanut tipan pari päivässä ja sen näköistä jälki moottorin pohjassa. Vaihdoin 20mm elementin 40mm tilalle ja öljysin castrolin filsuspraylla. Tuo menee oikein mukavasti paikalleen ja kiristysklipsit pääsevät toimintaan, huomasin että tankin kiinnityspultti on tipahtanut matkan varrelle vaikka kiristin sen abaut 5nm
oudointa tuossa se että pultti tulee ulos YLÖSPÄIN, erikoista sanoisin. Säätelin tyhjäkäyntiä ja nyt se on siinä 1500rpm ja käy siedettävän tasaisesti semmoisen 5min säätelyn jälkeen.
Sainpahan kunnon ventin tyhmyyksissäni ketjuja putsatessa. Tapahtumaketjuhan oli se että pyörä keskitallalla, paperipala kädessä ja liutin ketjuja paperin päällä(siis käsi ja paperi ketjun alapinnalla), rengas haukkaa hieman maata ja jumittaa, lisää voimaa, rengas saa vauhtia ja samaan aikaan paperi haukkaa ketjuun kiinni ja nykäsee pikkurillin rattaan ja ketjun väliin. Tuossa sen näkee taas että kaiken voi tehdä väärin vaikka tietää miten tehdä oikein. Kiristin taas pakoputkien mutterit, kyllä täristää näköjään.
Pitää töissä vääntää kunnon kiinnitysklipsi tuohon putsariin, siis semmoinen joka on yksiosainen ja sen sujauttaa heti paikalleen eikä niinkuin nyt että molemmin puolin omat klipsit jotka varmaan minun tuurilla tippuu matkan varrelle. Nopeusmittari muuten pikkasen pissii, sanoisin että 5% heitto 100km/h kohilla. Eli suht siedettävä heitto vielä kun vertaa kevarin analogiseen mittariin. Liimailin digimittarin anturia lisää kun se perkele oli väärällä etäisyydellä magneetista kun nopeusmittarinpyörittäjä muutti vähän vanteen sijaintia akselilla. Tai jotain semmoista, nyt toimii kummiskin taas normaalisti ja kiinni pysyy.
Laittelin sitä takajarrukatkasijaakin vähän paremmin kiinni ja säädin hieman, nyt jarruvalo ei syty aivan heti vaan kun jarrutehoa alkaa olemaan olemassa, tuo sen takia kun jousi katkasijaan on vasta hankinnassa eikä nuo tämänhetkiset jutut oikein jousta kunnolla(siis nippusiteet
).
Pitäisi viikonloppuna sitten poistaa se toinen männänrengas ja ottaa mittoja pariin härpättimeen, siis ampeerimittarille ja katkasijoille jokin pieni kotelon tapainen ja tuommoisia pikkujuttuja. Niin ja se ilmanputsarin kiinnitysklipsi. Eipä tässä nyt muuta tule mieleen. Ihan hyvin tuo pyörä nyt asiansa ajaa mutta ei todellakaan täydellinen, jos tässä kesän kuluessa into pysyy yhtään samana niin varmaan loman pitkään reissuun mennessä aika hyvä paketti.