Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

14.8.2007 20:26

MänTä kirjoitti:helppoja vikoja sielläpäin :)


No onneks oli (ja ennenkaikkea halpa) :D Mutta ei tuonkaan löytyminen niin simppeliä ollu ku siin oli semmonen kumipäällysteinen liitin niin ei sitä näkyny ku piti kokeilla ne läpi (kaverihan ei suostunut lainaamaa virtamittaria).

14.8.2007 20:44

omassa sussussa oli sytytysongelmaa oikealla pytyllä työmatkoilla. Söi vähän miestä kun oikea pytty pätkii välillä pois pelistä ja välillä toimii oikeen hyvin. Loppujen lopuksi viaksi paljastui moninapaliitin syttypuolien ääressä joka ei johtanut sähköä. Kerkesin uusimaan jo muistaakseni sytkäpuolatkin jossain vaiheessa(en muista oliko ennen vai jälkeen).

Nyt on tulossa uusista moninapaliittimistä, piuhasta, kutistesukasta ja tinasta johtosarjat :P Eipähän vattuile! ja jos vattuilee niin pystyy korjaamaan heti, helpolla ja halvalla. Kunnolla kun johtosarjan tekee niin kustantaa jotain 50-60e tarvikkeet max.

Ei ollu tulpat ..

14.8.2007 22:23

Vaihoin tulpat ja rd kävi noin 30 s. ja sammu..
eikä lähteny heti uudestaan käyntiin..
sammuu tollalailla tai sitte yhtäkkiä kesken ajon..
outoa !!!

Re: Ei ollu tulpat ..

15.8.2007 9:14

jammurd kirjoitti:Vaihoin tulpat ja rd kävi noin 30 s. ja sammu..
eikä lähteny heti uudestaan käyntiin..
sammuu tollalailla tai sitte yhtäkkiä kesken ajon..
outoa !!!


Voihan siinä olla jonkinlainen tukos vaikkapa löpö hanassa ongelmia sullakin joten koklaa sitä PR1 asentoa. Tulisi mieleen että jos löpö viasta on kyse niin että siellä olisi se kohokammiollinen ainetta ja loppuisi siihenö. Tai ettei jostain syystä tulppaa kastelisi.

Ehkä päätelty miten sattuu mutta edes jotain ideoita :D Kun ei oikein kovemmin oo kokemusta noista sytty vioista...

Re: Ei ollu tulpat ..

15.8.2007 21:17

jammurd kirjoitti:Vaihoin tulpat ja rd kävi noin 30 s. ja sammu..
eikä lähteny heti uudestaan käyntiin..
sammuu tollalailla tai sitte yhtäkkiä kesken ajon..
outoa !!!


Jos se vika ei bensapuolelta löydy, niin se voi olla toi cdi-boxi, sehän tekee juuri tuollalailla ennen lopullista hajoamista. Hyytyy kesken ajon, vähän aikaa odottelee, ja taas tulittaa.

cdi-boxi

16.8.2007 21:33

Mistä sais ostettua ja paljonko n.maksaa ???
koitan kyll ensin putsata kaasarit mut
viikonloppu kuluu ylitöissä ...

17.8.2007 14:46

En tuosta CDI-boksin viasta valitettavasti tiedä, onneksi omassa mopossa syttyvian aiheuttaja oli allekirjoittanut, virtalukon modauksillaan. Korjattu onneksi viimein ja taas näyttäisi pyörä kehityskelpoiselta kun kone käy ja mallikkaasti.

Lähes tuoreita kuvia:
http://i202.photobucket.com/albums/aa266/lutikka_rd/PICT2618.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa266/lutikka_rd/PICT2614.jpg

[bytheway]Powerfilsut on ihan saatanasta, ei ollu vissiin mikään uutinen[/bytheway]

19.8.2007 22:02

Tänään se tapahtui. RD sai neitsyyden takaisin. Näen varmaan ensimmäisen ja viimeisen kerran oman pyöräni matkamittarissa lukeman 0 km. Kuva tästä merkkitapahtumasta galleriassa. :)

Nyt vois laittaa myyntiin uutena ja ajamattomana... ;)

20.8.2007 7:57

Samzon kirjoitti:Tänään se tapahtui. RD sai neitsyyden takaisin. Näen varmaan ensimmäisen ja viimeisen kerran oman pyöräni matkamittarissa lukeman 0 km. Kuva tästä merkkitapahtumasta galleriassa. :)

Nyt vois laittaa myyntiin uutena ja ajamattomana... ;)


Pirskatti. Omani ei tänä kesänä tuota saavuttanut. Vajaa 5tkm olisi matkaa, mutta alakerran ropleemat taisivat lopettaa ajokauden pahasti kesken..

20.8.2007 11:44

Georg kirjoitti:Pirskatti. Omani ei tänä kesänä tuota saavuttanut. Vajaa 5tkm olisi matkaa, mutta alakerran ropleemat taisivat lopettaa ajokauden pahasti kesken..


No pitää ajatella positiivisesti, että eihän tässä enää kunnon ajokautta paljon ole kuitenkaan jäljellä. Kohta on taas piiiiitkä talvi aikaa rassata mopo kevätkuntoon.

Ensi viikonloppuna olis vielä tarkotus tehdä syysreissu ja lähteä kaverin kanssa käymään Motoparkissa katsomassa SM-RR:ää. Matkaa tulee n. 150 km / suunta. Mukava matka vielä RD:lläkin ajettavaksi. Toivottavasti tekniikka kestää.:)

20.8.2007 13:30

Samzon kirjoitti:
Georg kirjoitti:Pirskatti. Omani ei tänä kesänä tuota saavuttanut. Vajaa 5tkm olisi matkaa, mutta alakerran ropleemat taisivat lopettaa ajokauden pahasti kesken..


No pitää ajatella positiivisesti, että eihän tässä enää kunnon ajokautta paljon ole kuitenkaan jäljellä. Kohta on taas piiiiitkä talvi aikaa rassata mopo kevätkuntoon.

Ensi viikonloppuna olis vielä tarkotus tehdä syysreissu ja lähteä kaverin kanssa käymään Motoparkissa katsomassa SM-RR:ää. Matkaa tulee n. 150 km / suunta. Mukava matka vielä RD:lläkin ajettavaksi. Toivottavasti tekniikka kestää.:)


Positiivisuus on per*stä. :)

Täytyisi etsiä jostakin ehjä kampiakseli ensin, notta saa ritsan kuntoon. Piti lähteä itsekin ensi viikonloppuna matopurkkiin katsomaan mopokisoja, mutta haaveeksi jäi. Kele!

20.8.2007 14:32

Samzon kirjoitti:No pitää ajatella positiivisesti, että eihän tässä enää kunnon ajokautta paljon ole kuitenkaan jäljellä.

Ei kuulosta ollenkaan positiiviselta ajattelulta! ;) Ajokausihan on vasta vähän yli puolessa välissä (jos samanlainen syksy tulee kuin viime vuonna, eli tällä kertaa en todellakaan lopeta syyskuun lopussa kuten täällä päin aiempina vuosina joutui tekemään)! Harva se päivä pitää vähintään 200 km saada mittariin eli tuhansia, tuhansia kilometrejä tiedossa...

Kohta on taas piiiiitkä talvi aikaa rassata mopo kevätkuntoon.

...mutta viimeistään tässä vaiheessa loppuu itseltäkin positiivinen ajattelu, koska ei tietenkään ole tulevanakaan talvena paikkaa missä mopoa laitella. Eli keväällä näkee sitten mopon pitkän tauon jälkeen, tässä vaiheessa onkin sitten jo kova ikävä.

17.9.2007 21:52

Jep aikasemmin on ollu puhetta noista loppukierrosten tehohäviöstä ja vian löytymisestä mutta ei ne tehot siitä oikeestaa minnekkää noussu vaikka sen pikku vian korjasinkin.

Mutta tämmösen huomasin että yläkierroksilla kone savuttaa hirveästi. Esim vapaalla ei mitään tai jos tasaisesti pitää vaikka 8500 rpm mutta odotappas kun tulee vastusta koneelle (raju kiihdytys, kumin poltto tai huudatus isolla vaihteella) niin kyllä rupee savua tulemaan ja reilusti.

Huomasin tämän juuri kumia polttaessa ensimmäisen kerran kun ei noissa kahdessa muussa oikein taakse tullut katseltua :D Mikä voisi olla? Liikaa 2-t öljyä (ja mistähän se säädetään)? Toki seoskin voisi olla turhan rikkaalla isolla kaasulla... Vai onko proo pojilla parempia ideoita?

Anteeksi oma aloiteettomuus mutta ei huvita tuolla kylmässä ulkoilmassa hirveesti turhaa työtä tehdä =)

18.9.2007 9:02

Risord kirjoitti:Jep aikasemmin on ollu puhetta noista loppukierrosten tehohäviöstä ja vian löytymisestä mutta ei ne tehot siitä oikeestaa minnekkää noussu vaikka sen pikku vian korjasinkin.

Mutta tämmösen huomasin että yläkierroksilla kone savuttaa hirveästi. Esim vapaalla ei mitään tai jos tasaisesti pitää vaikka 8500 rpm mutta odotappas kun tulee vastusta koneelle (raju kiihdytys, kumin poltto tai huudatus isolla vaihteella) niin kyllä rupee savua tulemaan ja reilusti.

Huomasin tämän juuri kumia polttaessa ensimmäisen kerran kun ei noissa kahdessa muussa oikein taakse tullut katseltua :D Mikä voisi olla? Liikaa 2-t öljyä (ja mistähän se säädetään)? Toki seoskin voisi olla turhan rikkaalla isolla kaasulla... Vai onko proo pojilla parempia ideoita?

Anteeksi oma aloiteettomuus mutta ei huvita tuolla kylmässä ulkoilmassa hirveesti turhaa työtä tehdä =)


Tsekkaa öljypumpun säätö. Pumpun tuotto kannattaa myös mitata sekä tyhjäkäynnillä että maksimikaasulla.

Öljypumppu löytyy moottorin oikealta puolelta muovisen peitekopan takaa.

18.9.2007 17:22

niin ja onhan öljynä oikeaa tavaraa? jos liian ohkaista öljyä niin tuppaa valumaan turhan paljon pumpun läpi. Suurilla annostuksilla voi sitten jopa savuttaa.
Itse en olisi niin huolestunut savutuksesta, vaan sen puutteesta :D

Itse savutuksen syy voi olla kaksitahoinen. Eli pumppu syöttää liikaa tavaraa ajossa ja ylimääräinen näkyy savuna. Pienemmällä menolla öljy valuu pakoputkeen palamattomana ja sieltähän tuppaa törkyiset savut kun putkeen lyö lieskaa tai alkukäyrä lämpenee tarpeeksi.