Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

26.2.2015 19:27

Pysyykö noissa pinnavanteissa miten hyvin ilma ilman sisuskumia?

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

26.2.2015 22:34

Samaa kyllä mietin että miten ajattelit ilman pitää tuolla...

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

27.2.2015 1:17

Joo siis eihän tuo ole vasta ku osa tota tubeless-projua! :D Sanomattakin selvää ettei pinnavanteista saa tubelessejä pelkällä venttiilin vaihdolla. Aikasemmin vissiin olin jo suunnitellut tännekkin miten toi homma toimii, mut varmuuden vuoks sanon uudestaan!

Eli siis teräsharjalla raaputellaan eka toi vanteen keskiosa karheeks, jonka jälkeen liat ja rasva pois. Ton jälkeen jokainen nippa käydään vanteen sisäpuolelta läpi jollain silikonin tapaisella tiivistemassalla, ja sit vedetään vielä tasanen kerros samaa tiivistemassaa koko vanteen ympärille sisäpuolelta. Eli siis käytännössä vitusti silikonimassaa sen sisäkumia suojaavan nauhan tilalle :D

En sit tiedä käytännössä miten toi toimii, mut teoriassa toimii. Sit kun kumin saa paikalleen niin ilmanpaine painaa massat vaan tiukemmin vannetta vasten jolloin paketti tiivistää itsensä

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

27.2.2015 10:03

Jotenkin noin sen tulisi toimimaan...Näin lukenut muilta foorumeilta.
Tuossa juttua jos enkku taipuu
http://supermotojunkie.com/showthread.php?5090-Tubeless-for-under-10-00!!!!

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

13.3.2015 20:46

Taas edistytty! Tubelessmodi takavanteelle valmis, katotaan pysyykö ilmat. Ainakaan pihinää ei kuulunut mitä nyt nopeesti katoin. 0.05 baria oli pudonnut ilmanpaine 20 minuutin aikana mutta olettaisin että tuo kuuluu asiaan kun kumi "asettuu" paikalleen. Ja olihan paineet laitettu lämpimässä varastossa, jonka jälkeen vanne vietiin ulos, lämpötilaero ~20 astetta.

Ensiksi tosiaan teräsharjalla rapsuttelin isoimmat pintaruosteet ja liat vanteista ja kävin nippojen alueet läpi rasvanpoistoaineella, jotta silikoni tarttuisi mahdollisimman hyvin. RK-massalla kävin kaikki nipat läpi ja tein nätin kakun jokaisen nipan päälle, parin tunnin päästä vetäsin jesaria muutaman kierroksen ympärille, ihan vaan suojaamaan ja jakamaan painetta laajemmalle alueelle. Venttiilin kohdalle tietenkin asentaja-tyyliin tylsällä moralla nirhasin reiän. Kuva otettu ennen teippaamista.

Kuva


Seuraavaks sitten piti uudet ketjut lyhentää, ne menikin mopoajoista rutiinilla, rälläkällä hiottiin tappi sileäksi ja leikattiin ulompi linkki poikki, ja sen jälkeen vaan m6 pulttia teroittamaan lyömätapiksi ja vasaralla muutama napakka isku, peli oli selvä 8)
...Harmi vaan että tein perinteisesti, otin yhden linkin liikaa poikki. Ketjut menee kiinni, mutta on kireämpi kuin, noh, enpä sanokkaan ;) Hätä ei ole tämännäköinen, jostain tuolta varaston perältä löytyy 13 piikkinen eturatas jonka laitan alkuun kiinni. Luulisi että abauttia tuhannen kilometrin päästä on ketjut venyneet sen verran että mahtuu 14 piikkinen hamppi eteen.

Kuva


Sitten vielä vaihtasin etumaskiin tarrat, alkuperäinen valkoinen tarra jossa pieni Husqvarna-teksi vaihtui Motostylemx:än tarraan. Näyttää kuvissa likaiselle, johtuu varmaankin siitä että se on :lol: Tohon eteen kaipaisi vielä jotain tarraa, husqvarna? Pitäisköhän tohon laittaa tummennuskalvoa? Syökö paljon valotehoa?

Kuva


Mitäs muuta...? Töihin pääsee taas kuukauden päästä, silloin pitäisi pyörä olla ajossa ja harkkaluvat taskussa. Palkkarahoilla pistän sitten tilaukseen nuo alumiiniset karjaraudat, ja mahdollisesti muuta tingeltangelia. Kierretankoa kävin myös hakemassa että saa skeittipyörät jossain vaiheessa kaatumatapeiksi. Kiinasta myös tulossa pikkupikkupakettia, siitä lisää myöhemmin!

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

17.3.2015 20:56

Tämmönen tilannepäivitys, neljä päivää takarengas ollut ilman sisäkumia ja paineet pysyy. On keulittu ja sudittu testimielessä. Voin suositella varauksetta, ainakin toistaseks!
Loppuviikosta pystyy taas värkkäämään, nyt vielä viimeisiä kirjotuksia varten opiskelua...

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

17.3.2015 21:07

Vois omiin vanteisiinkin kokeilla.
Laiskana tietenkin ostan uudet niin ei tarte putsata. :lol:

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

6.4.2015 13:24

Itellä oli tummennus ja valotehon puolesta oli siinä vaiheessa sama ku 3e taskulamppu

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

6.4.2015 20:03

Jooh, ehkä noi tummennukset jätetään sit tekemättä, käyttistähän tästä ollaan tekemässä eikä mitään katseidenkääntäjää! :lol:

Ei ole edistytty juuri mitenkään, vanteita ei ole jaksanut hinkata. Palkkahommiin kun pääsee niin olis vielä toi lämpökäärejuttu, peili(t), kaatumasuojat ja ne karjaraudat laitettavana. Koko putkisto pitäs kanssa käydä vielä ajan kanssa läpi ja laittaa kiiltoa pintaan. kiinasta tilatut bmx-tapit tulivat myös, niistä piti tehdä kyyditettävälle jalkatapit mutta en tiedä, eivät näytä omaan silmään niiiin hyvälle kuin kuvissa, saattaa jäädä vielä tekemättä.

Päivittelen joskus kun saa jotain isompaa aikaseks.

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

4.5.2015 20:48

Hups! Taas menny kuukaus melkeen päivittelemättä, katotaas mitä on tullu tehtyä!

Viime postaukseen eka muutama huomautus/muutos. Kiinan tapit oli ihan surkeat, liika lyhyet ja ei oikein saa kiinni järkevästi. Heitetään kaapin perälle odottamaan projektia x.

Putkistoa vähäsen putsailin mutta totesin että hapettuu kuitennii kesän myötä, miksi vaivautua. Puunasin vaan puhtaaksi ja tiivistelin. Lämpökääreetkin tuli heitettyä tuohon kohtaan mihin pari kertaa olen jalkani polttanut.
Samalla tuli fiksattua tuo pieni harmillinen ongelma, nimittäin uudet katteet ovat hiukka eri muotoiset taivutuksiltaan. Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että oikeanpuoleinen takakate otti äänenvaimentimeen kiinni. Onneksi tuo kerettiin fixata ennen mitään hirveämpiä kauneusvaurioita, pikkasen vaan katteen alareuna rypyllä ja vaimennin täytyy hinkata uudestaan puhtaaksi. Ruman lämpökilven kiinnikkeeseen pätkä reikäpeltiä kaksinkerroin, lämpökäärettä pieni pätkä päälle ja rautalangalla varmistus. Ei kaunis, mutta eipä ole kuskikaan!

Kuva
Kuva

Eipä tuo tuolta mihnään näy, joten väliäkö hällä!


Tarkkasilmäisimmät ehkä huomasivat vanteen keskiön vaihtaneen väriä, seuraavaksi niistä juttua. Kasailin pyörän muutama viikko takaperin alustavasti kasaan ja katselin että jotain se kaipaa, ja alkoi kaduttaa samalla se etten jaksanut maalauttaa vanteita talvella. Motonetin kautta kotia ja pullo plastidippiä mukaan, eihän se voisi tuosta alkuperäisen harmaasta juuri rumemmaksi muuttua...? Tulos oli yllättävän hyvä, ja loput dipit vetelin syylärin letkuihin. Pysyy paikallaan jos pysyy. Etuvanteen kiilloitus on vielä vaiheessa. :s

Kuva Kuva


Myös kortin osalta on tapahtunut, teoriakoe pitäisi loppuviikosta/viikonloppuna tehdä ja pyörä on eturengasta vaille ajokuntoinen (löytyy uusi misukka, alle vaan), pallovilkut joka nurkassa ja toiminnassa, sekä valot yms. Alakauttaset peilit tuntuvat olevan joka paikasta loppu...

Loppukevennyksenä heitetään tähän kuva harkkakolmiosta jonka isäukko mulle askarteli, vanerista... :lol: Taidan leikellä muoviämpäristä tässä joku päivä itse uuden, kenties myös hieman pienemmän. Ajatushan se on silti tärkein? ;)

Kuva

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

4.5.2015 21:21

Täh, ajetaanko näillä harkkaluvilla nykyään :lol: ? Ei siinä, hieno kolmio. Eikö sielläpäin ole biltemaa, sieltä saa alakauttasia peilejä ;)

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

4.5.2015 22:15

Opetusluvat, täytynee käydä muutama tunti pyörähtämässä ihan vaan että saa jotain kokemusta noilla isoilla teillä ajamisesta ennen kun käy inssin plöräyttämässä. Paikallisessa biltemassa oli vaan tangon päätyihin tulevia peilejä, ne ois särkiä kun ekan kerran pyörä käy kylellään.

Tämmöstä piti jo joku aika sitten kysyä, swingi, tarroilla vai ilman? Tuleeko jo liikaa tarrahärpäkettä, pitäskö vaan vetästä nopeesti kiillotusaineella ja trasselilla pienenpieni kiilto pintaan?

Kuva
Kuva

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

4.5.2015 22:34

ne tangonpää peilit saa irti niistä tangon päihin tulevista palikoista. itelläki ne bilteman tangonpääpeilit jotka vaan ruuvattu irti ja laitettu tankoon normisti kiinni :D

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

4.5.2015 22:39

Joo biltema myy niitä tangonpää peili nimellä mutta niistä saa ne keskiöt irti ihan kerran avaamalla, jollonka sopivat myös tankoon ;)

nätti husq 8)

Re: Husqvarna TE510 goes supermoto

4.5.2015 23:58

Komppaan ylläolevia. Tsekkaa mun galleriasta millaset ne tangonpäätypeilit on mun kotarissa ja husassa :)