20.1.2013 22:22
21.1.2013 20:28
21.1.2013 22:10
23.1.2013 20:41
25.1.2013 21:56
26.1.2013 0:13
26.1.2013 20:07
Jonkinmoisella varauksella kannattaa kuitenki nuo jutut ottaa. Mopoissa mulla on muutamaanki otteeseen ollu squish käytännössä 0 (männässä ja kannessa merkkejä osumasta). Tällöinhän peak velocityn pitäs kai olla jotain aika taivaallista... Silti se rotisko pärisi ihan normaalisti.Jymä kirjoitti:Tosin ~30m/s ei välttämättä toimi enää tavallisella bensalla ja 1,1mm squishilla se olisi aika lailla tuota 28-29m/s.
Jaa missä "isossa" monttukoneessa semmoset kilkkeet on Jos niinku oikeesti puhutaan kierrosvehkeistä.Ei olisi linjassa, että pakoputkella, kaasarilla ja läpillä haetaan lisää yläaluetta
Saahan sitä tehtyä kun lastuaa kantta ensin "riittävästi" alaspäin ja sen jälkeen ajaa siihen kokonaan uuden squish alueen. Siitä tuliki mieleen, että kannessa squissi osa on yleensä suoraa pintaa ja männänlaki kaareva (Liekö 3:satkussaki edes vähän?). Aika monesti varsinki mopohommissa näkyy tässä kohtaa semmonen "virhe", että pienivälyksisin kohta ei olekaan sylinterin seinämän vieressä vaan jossain muualla...Alkuperäinen suunnitelma olisi voinut toimia, jos kannesta kaventaisi squishaluetta, mutta sitä ei oikein järkevästi saa tehtyä ilman että puristukset laskevat..
Ehkä. Kyllähän se paljealueellakin oleva seos palaa, mutta vasta vähän myöhemmin. Huonompi hyötysuhde, mutta tehostaa pakopulssia.Mahdollisimman pieni squish olisi ollut hyvä bensankulutuksen optimoimiseksi.
Joo perkele ku en paperille ottanu ylös tilavuutta ku viimeks sen kans touhusin, mutta sen muistan että pienempi se oli.rossipoika laskit siis kantta noin 0,55mm ja siltikin 250sx:ssä oli enemmän puristuksia?
27.1.2013 2:54
27.1.2013 20:11
17.3.2013 15:12
17.3.2013 20:54
17.3.2013 21:53
17.3.2013 22:15
18.3.2013 12:55
18.3.2013 17:40