Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

6.4.2010 16:14

Tänään (ja eilen) tuli työstettyä akulle telinettä. Samaan telineeseen tulee syttyosat kiinni. Sain tänään vihdoin hitsailtua hökötyksen kasaan. Seuraavaks pitää polttaa puhtaaksi nuotiossa, lähtee vanhat maalit ja muu törky pois, ni on sit helppo putsailla ja maalata.

8.4.2010 16:18

Akkuteline valmis. Jakohihnatkin pärähti matkahuoltoon, kävin aikani kuluks hakemassa pois. Kiristimiä en viitsinyt vaihtaa pienen ajomäärän takia, mutta hihnat taitaa aika haperot olla jo. Kone tulee huomenna tai maanantaina, saas nähdä. ;)

Ja kuvaa hihnoista. Flennor -merkkiset, saksalaiset. Oli muuten lähes puolet alkuperäisten hinnasta. :)

Kuva

9.4.2010 4:07

Noniin, johan sitä saatiin kilventeline tehtyä, päivä siinä menikin. Samassa on vilkkujen paikat.
Huomenissa suuntaan Lahteen ja ostan loput puuttuvat osat, eli jonkunlaiset minivilkut, öljyt, bensaletkua, suodatin jne pientä. Maanantaina jatkuu taas. Silloin on mahdollisesti konekin tullut pajalta. ;)

9.4.2010 12:28

Toivottavasti kohta pääset ducella liikenteeseen. ;)

9.4.2010 20:12

-_Joonas_- kirjoitti:Toivottavasti kohta pääset ducella liikenteeseen. ;)


Jees, toivottavasti!

Tuli tullista kirje, autoverosta palauttivat 279€! :P
Tuli sitten ostettua Castrol Power1 Racing 4t 10w50 öljyt koneeseen, uudet siistit minivilkut, bensansuodatin, letkut, polttimoita, liittimiä sunmuuta pientä. Milläs hintaa tuota castrolia muuten yleensä myydään. Lahden kärkkäisellä oli 49€/4L, jota pidän ihan kilpailukykyisenä hintana. Kuvia otan jahka kotiin kerkiän.

11.4.2010 16:06

Tuli taas tallissa räpsittyä muutama kuva. Eipä tuo taas oikein etene ennen alkuviikkoa jolloin haen koneen pajalta.

Akkuteline valmiina ja kiinni. Nuo sytkän osat ovat myös tossa samassa kiinni.

Kuva

Koneeseen tulevaa tilpehööriä

Kuva

Bensa- ja alipaineletkut ja suodatin

Kuva

Kilventeline ja uudet vilkut kiinni. Vääristää hassusti vinoon tuon vilkun, täytyy ottaa parempia kuvia kunhan saa pyörän pihalle ;)

Kuva

11.4.2010 20:03

Sähköt takapäälle on nyt tehty. (on se kutistesukka liimalla ihan omiaan noihin ;) ) Akku purkenee ihan omiaan, ilmeisesti vaikkei virrat olis päällä. Ei pitäis olla iso vika, luultavasti omaa hölmöyttä joku piuha maissa.. Alan sitä selvittämään kunhan kone tulee ja saan loput sähköt kiinni.
Semmosta kysyisin, kun nuo puolat ovat uuden telineen myötä rungostansa yhteydessä maihin, vaikuttaako mihinkään? Täytyiskö eristää kuten edellisessä telineessä? (olivat siis muovisessa putsarikotelossa kiinni)

12.4.2010 21:00

Vikaa tuli etsittyä, ilmeisesti oon keksiny koko homman päästäni. :D
Virtojen ollessa pois pyörä ei kuluta tippaakaan virtaa, virrat päällä hieman. Pääreleen lämpiämiseen taitaa nekin mennä. Viimevuonna rupes sama rele oikuttelemaan, tein saman mitä viimevuonnakin eli purin, putsasin kontaktipinnat ja crc:tä perään. Iskin C-Tekin akkuun kiinni, jospa tuo siitä latautuisi. Reilussa kymmenessä voltissa oli jännite, ei ihme että valot toimii "viiveellä" ja vilkkurele suristaa. :) Akku pitäis kuitenkin olla kunnossa, n. vuoden vanha, nestepinnat kohdillaan ja koko talvi on käytetty autoradion pyörittämiseen.
Koneen poskiin tuli myös ostettua "vasaralakkaa". Saas nähä millanen pinta tulee kun ruiskulla sipasee pintaan, ja miten kestää..

13.4.2010 10:36

Noniin, akkuhan siitä on paskana.. :roll: Noh, uutta geeliakkua vaan tilalle ni johan alkaa pelittään. Ei tarvi pelätä että pärskii hapot taas ympäri mopoa. Kumma juttu tuo hapon pärskiminen, latausjännitekin on ihan aisoissa, kierroksillakin. Olisko akku maanantaikappale? C-tekin mp-asennolla kun koittaa ladata ni heti porisee ku vesikattila kuumalla levyllä, ja porina jatkuu useita tunteja vaikka laturin ottaa pois.

Lisään vielä, että akku tyhjenee ihan itsekseen, vaikkei olis kytkettynä mihinkään.

13.4.2010 11:07

Ilmeisesti, tai siis pakosti, akkuhappo päässyt "vanhentumaan" jostain syystä eikä kestä rasitusta.
Ja toi geeliakku on paljon parempi kuin vesiakku, kestää olla eri asennoissakin tarvittaessa.

13.4.2010 15:12

hyötysähkö kirjoitti:Ilmeisesti, tai siis pakosti, akkuhappo päässyt "vanhentumaan" jostain syystä eikä kestä rasitusta.
Ja toi geeliakku on paljon parempi kuin vesiakku, kestää olla eri asennoissakin tarvittaessa.


Jep. Tuli tänään haettua uus suljettu akku. Kyllä muuttu pyörä taas ihan eri peliksi. Sähköt toimii niin napakasti että huhhuh. 8)
Perkeleen perättömät lupaukset. Täytyy varmaan kohta mennä pajalle pällisteleen miksei kone valmistu.. prkl!

15.4.2010 23:42

Hihii, kone tuli tänään päivällä koneistamolta. Täydellistä jälkeä! 200€ otti euroja, jota en pidä ollenkaan pahana hintana. Jakohihnat tuli vaihdettua ja kasailtua pyörää muutenkin. Lähestulkoon sähkötöitä vaille ajokunnossa ;)

Kai sitä vois muutaman huonolaatusen otoksen lykätä tähän väliin. Seuraavat kuvat laitan kunhan saan pyörän pihalle.

Kuva

Kuva

Tuli spraymaaleillakin leikittyä :D saa nähä miten pysyy..

Kuva

Uudet hihnat koneessa :)

Kuva

Kuva

16.4.2010 1:25

Hyvältä näyttää, tätä on kiva kuolailla =) Itse kokeillut pyöriä monkeystä tonniseen ninjaan, isot smotot kivoja mutta vähän karuja hinnoiltaan, mutta tälläinen monsteri tulee vielä joku kaunis päivä mun pihaan, jumalattoman komee vessa =)

16.4.2010 11:03

Ei muuta kun sähköt kuntoon ja pyörä pihalle.

Niin, ja tietysti niitä kuvia kansalle! :P

16.4.2010 12:44

Hei sinä kun olet näin paljon mosteria ruuvaillut, niin varmaan tiedät jotain ongelmastani. Oon todella pahoillani että kysyn tässä näin, mutta voin muotoilla myös niin että liittyy tähän sinun pyörään ;) Eli onko sulla tuossa sitä öljynpainevaloa mittaristossa? Itselläni on vm -02 oleva monsteri, kuutioita 620, ja se valo alkoi viime syksyllä pikkuhiljaa palaamaan enemmän ja enemmän. Ensin vain alhaisilla kierroksilla, sitten myös korkeilla. Soitin hailaceen ja he sanoivat että 95% näista tapauksista on tyyppivikaa. Miten sen voisi kokeilla että onko se tosiaan vaan tyyppivika, vai onko siellä oikeasti jokin hajoamassa/hajonnut? Lisään vielä että kylmänä ei siis pala, mutta kun kone lämpeää valo syttyy.

Koneesta tippuu ajon jälkeen aina pari tippaa öljyä, voisiko jokin vuoto aiheuttaa valon syttymisen, vai onko kenties vain anturivika? Onko itselläsi käytännön kokemusta/vinkkejä?

Hienon olet monsterista tehnyt, mukava seurailla!