Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

5.2.2006 18:40

on se vesseli. nimittäin minä. eihän gtreiner hollannissa asusta, vaan vanhassa saksan pahasessa. Jokatapauksessa tilaus on nyt virallinen ja maksettu, kamat tulee 1-2viikon sisään.
Mäntien pitäisi olla samat kuin ts125abc mallissa lukuunottamatta männänhelman pituutta, 2mm lyhyempi er männässä. Eli jännä nähä, toivotaan että menee heittämällä kiinni ettei tarvitse koneistaa mitään!

19.2.2006 23:21

Mahtaakohan tämä ylittää uutiskynnyksen, mutta kumminkin. Jännitys tiivistyy! paketti on saapunut suomeen ja huomenna haen paketin, sitten paljastuu että käyvätkö männät rakkineeseen ja mitä eroja todellisuudessa löytyy...

20.2.2006 19:13

Hyviä uutisia!
Männät saapuivat ja hyvältä näyttää.
Ovat muuten identtiset verrattuna TS125ABC malliin paitsi että männät ovat jykevämmät, eli helmat ovat leveämmät(hyvä juttu). Nyt vielä tarkistus moottorin ajoituksiin ja mitoituksiin -> koneistamolle!
Tällä kertaa helmat lyhenee koneistamolla jolloin männät ovat varmasti identtiset.

Etuvanteen pinnat jotka tilasin, ovat suzukin orkkispinnoja, alkuperäisessä paketissa ja alkuperäisen mallisia... lisäksi vielä puolet halvempia kuin stormin paskat pinnat.

suosittelen GTReineria GT:n ystäville..

17.3.2006 10:05

uutisia! hyviä sellaisia.
Intissä pääsin vihdoin asesepän hommiin korjaamolle, missä on kaikki tarvittava, eli sorvi, jyrsin, porakoneet, sahat yms yms.
Käytännössä tämä tarkoittaa että koneistin jyrsimellä männän helmoista tavaraa pois niin että ajoitukset täsmää. Heittoa tuli tosin järkyttävät 0,2mm mäntien kesken :S, noh viimeksi koneistin ammattikoulussa eikä silloin paljoa kiinnostanut.
Aloitin samalla luonnollisesti sylintereiden kanssa. Lasikuulapuhalsin sylinterit ja kanavat, sekä aloin vääntämään pakoputkenmuttereita. Tuleekin kohtuu nerokkaat mutterit jos yhtään suunnitelmat toimii.

17.3.2006 10:34

Armeijastakin jotain hyötyä. Ite olin kans joskus arm.korjaamolla asentajana ja tuli kannettua lomilta helevetin iso twincam kansi laukussa puhallettavaksi.

24.3.2006 12:52

heh :)
Onneksi tarkistin puristussuhteeseen liittyviä laskujani! Havaitsin lievän virheen, meinaan männänkuvun tilavuus oli otetti pois kaksinkertaisena puristustahdin alun tilavuudesta! Tämä 'pikku'moku olisi saanut aikaan 8,4:1 puristussuhteen kun tavoitteena on 7,4...
Uusien laskujen myötä päädyin lisäämään 0,5mm tiivistemateriaalia kannen ja sylinterin väliin. Tällä tulee juurikin tuo 7,4:1 suhde.

Nyt pitäisi vain selvittää että kuinka paljon 0,8mm pahvitiiviste painuu kasaan käytössä? Tarkoitus olisi laittaa 0,8mm pahvi ja 1,25mm kuparitiiviste päällekkäin. Jos ei tuo ratkaisu kestä niin ei auta muu kuin laittaa 1mm + 0,75mm kuparit.

Tulen hakemaan lähiaikoina Helsingin yleiselektroniikasta sähköpiuhaa, sokkeliliittimiä ja mahdollisesti kutistesukkaa/muuta jolla niputtaa johtohäsmäkät.

Otan myös mitat moottorin laakereista ja stefoista, miksi? siksi että pystyn valmistamaan holkkeja joilla saan käyttöön kehittyneempiä stefoja ja suojattuja laakereita jolloin moottorin tiiveys paranisi moninkertaiseksi.

24.3.2006 17:14

Selvittelyä :
-Etolasta saa juuri sopivaa kumiletkua imukauloihin. Toisin sanoen 1mm seinämäisen teräsputken päälle liimailen epoksilla kumiletkun joka on tiivis kaasuttimeen letkukiristimen avustuksella ja kiinteästi imusarjassa kiinni. Itse imusarjan valmistaminen on hyvällä mallilla. Imusarja on tällä hetkellä kahdessa osassa, sen verran tuli heittoa kiinnitysreikiin ja kaasarinreikään että pitää suurentaa kiinnitysreikiä pari milliä ja sovittaa siten kaasarin reikä sylinterin imuaukkoon. Kun sovitukset on kunnossa niin hitsaan imusarjan kaksi osaa yhteen keskeltä(laipat ovat kohtuu kookkaat) ja hioskelen/keventelen ylimääräistä pois imusarjasta. Viilailun jälkeen törkkään kumiletkut kiinni epoksilla, poraan imuputkiin reijät ja kiinnitän nipat. Nippojen avulla pystyn tasapainottamaan sylinterien käynnin helposti, sekä saan kiinnitettyä boost bottlet.

26.3.2006 19:31

letkua löytyikin omasta takaa! faija oli rakennellut fazeriaan ja siitä jäi juuri oikean kokoista jäähdyttimen letkua yli.
Kärrään inttiin mukaan jarrulevyn ja imukaulan osat, saa jarrulaikan ainakin puhallettua ja maalattua jollain värillä ja ehkä sorvattua suoraksi?

EDIT:
kenelläkään hyviä idoita mittarin neulaksi? Tällä hetkellä mielessä pyörii esim punaiseksi maalattu ja hieman päästä teroitettu teräslangan pätkä.
kiinnitys itse mittariin tapahtuisi vaikkapa pikaliimalla.

26.3.2006 20:23

Neulaksi ehdottaisin kaasarin neulaa. Vitsi menee tietty ummikoilta ohi, mutta katsoohan ne muutenkin pyörän huippunopeuden mittarista. :D

31.3.2006 23:08

zone, löytyisi kyllä ylimääräisiä neuloja :) pitää laittaa mietintään :D

1.4.2006 9:35

-Zone- kirjoitti:Neulaksi ehdottaisin kaasarin neulaa. Vitsi menee tietty ummikoilta ohi, mutta katsoohan ne muutenkin pyörän huippunopeuden mittarista. :D

Kertokaapas tälle tietämättömälle, että mikä vitsi tässä sitten piilee? :$

20.4.2006 17:46

Elazi kirjoitti:
-Zone- kirjoitti:Neulaksi ehdottaisin kaasarin neulaa. Vitsi menee tietty ummikoilta ohi, mutta katsoohan ne muutenkin pyörän huippunopeuden mittarista. :D

Kertokaapas tälle tietämättömälle, että mikä vitsi tässä sitten piilee? :$

Autoilija katsoo mittareita, eikä näe mitään ihmeellistä. Motoristi virnistää tokaisten, että pistit tehden kaasarin neuloista. "Ammattislangia siis"

23.4.2006 13:44

mjo'o. Olishan se harrikka tuuninkia.

Suzuki

29.9.2006 20:46

Tallin nurkalla on yhden raadon osat, aika hyvässä kunnossa ???
Voi olla joku vm 73 ???

29.9.2006 21:11

niin? ja? pistä yv:tä jos jotain myyntiehdotuksia :)
Jos aijot hankkia hyvän aihion niin GT:ssä on ainakin kestävä tekniikka. nielee aikapaljon vääriä seoksia yms ilman mukinoita.