Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
24.1.2007 22:58
On hyvän kuuloiset äänet tolla videon pyörällä.
26.1.2007 0:33
Pitäsi tehdä kytkin remppaa ennen ajokautta. Onko kokemuksia jousista vast. mitkä kannatais laittaa. Vai pisteäänkö ihan varaosaluettelon mukaiset normaalit jouset jne ?
26.1.2007 7:18
bore69 kirjoitti:Pitäsi tehdä kytkin remppaa ennen ajokautta. Onko kokemuksia jousista vast. mitkä kannatais laittaa. Vai pisteäänkö ihan varaosaluettelon mukaiset normaalit jouset jne ?
Jos on vakiokone, niin silloin pärjää vakiojousilla mainiosti. Virikoneissa ulkomaanelävät käyttävät paljon TZ:n jousia.
Itse laitoin 3 OEM ja 3 EBC:n HD-jousta kun vaihdoin levyt viimeksi. Kytkin ei luista (toistaiseksi) mutta on samalla kevytkäyttöinen.
26.1.2007 20:10
RM kirjoitti:Lutikka kirjoitti:Hehei vaan tännekkin pitkästä aikaa.
Armeijaa jäljellä vielä heinäkuun alkuun, mutta olenpa kerennyt aloittaa pitkäänhimoitsemani rakentelun lomilla. Paketti saarivaltiostakin saapui sopivasti täksi viikonlopuksi...kuvaa galleriassa...
http://www.motot.net/galleria/showgallery.php?cat=700
On muuten aika kevyt toi alakolmio pala noissa RGV:een keulassa
On nimittäin terästä ja painaa ainakin tonnin
RGV:een SP mallissa on toi alakolmio alumiinia. Löytyy yks tollanen kotoa ja kiinni itsellä sitten billetti kolmio.
Voi olla, että joudut hommaamaan jäykemmät jouset tohon keulaan. RD taitaa painaa jonkun kilon RGV:eetä enemmän ja tyyppivikana näissä on se, että keulan jouset venyvät. Ja siten menettävät ominaisuutensa. Voin katsoa sinulle ton jousien pituuden service limitin jos haluat. Siinnä mitataan vaan jousen pituus vapaana. Siis jousi pöydällä. Minulla ollut kummassakin RGV:ssä yli tän service limitin. Ja kannattaa samalla ostaa WP:een tai jonkun muun valmistamat jäykemmät jouset.
Ja jos joudut touhuamaan keulan kanssa niin se pidätinruuvi mikä pitää sitä korkkia siinnä akselissa on TUUMAISELLA kuusiokolo/pidätinruuvilla kiinni. Ite kerran tollasen kanssa tapelleena tiedään....
Kiitokset vinkeistä, ja kyllä mielessä onkin täydellinen remppa tolle keulalle ennenkuin sillä tosissaan aletaan ajamaan. WP:n jouset ovatkin olleet ehkä ensimmäisenä ostoslistalla.
Keveyshän on kyllä aina kiva asia, mutta tällä hetkellä ei ole projektissa ensisijaisena tavoitteena mahdollisimman vähän painava laite. Pikemminkin saada soiva ja hyvin toimiva laite, juuri sellaiseksi kuin mielessäni olen sen ajatellut.
Nyt onkin sitten kova työn alla sopivan takapään etsiminen, taitaa sekin mennä pitkälti RGV-linjalla koska tuntuvat olevan ainoita takahaarukoita jotka sopivat kohtuu helposti ja ilman rungon muokkaamista.
26.1.2007 21:06
Lutikka kirjoitti:Nyt onkin sitten kova työn alla sopivan takapään etsiminen, taitaa sekin mennä pitkälti RGV-linjalla koska tuntuvat olevan ainoita takahaarukoita jotka sopivat kohtuu helposti ja ilman rungon muokkaamista.
FZ600. TZR250. RGV250. FZR400. KR-1/KR-1S. Jne. Onhan noita..
Jos tuon keulan olet briteistä itsellesi hommannut, niin sieltä saat persauksenkin järkevään hintaan. FZ6 persaus pitäisi olla "lähes" bolt on.
27.1.2007 11:17
Tuolla hieno toteutus Aprilia RS250 swingistä:
http://s92.photobucket.com/albums/l31/apriliaman2006/
Ite suosittelisin tota RGV:een "bridged arm" tyypin takahaarukkaa. Ehkä parhaimman näköinen RD:seen. Ja olis samanlaiset vanteet ym.
11.2.2007 17:06
Juuri tulleessa American Chopper-jaksossa OCC:n Paul Jr. kertoi, että RZ350 oli hänen ensimmäinen prätkänsä.
Oli kuulemma ollut Vinnien entinen pyörä, puhuivat siitä keskenään. "Keula nousi pystyyn kolmosella" jne... Lehtijutussa (
Times Online) Paul Jr. kuitenkin kertoo, että RD vaihtui nopeasti Sporaan, höh.
5.3.2007 15:38
Onko kellään kokemusta teholäpistä rd:hen. Eli kannattaako laittaa tilauslistalle?
6.3.2007 8:32
Tomppa78 kirjoitti:Onko kellään kokemusta teholäpistä rd:hen. Eli kannattaako laittaa tilauslistalle?
Ns. teholäpillä ei tehoa juurikaan saa lisää. Etu teräsläppiin verrattuna on se, että läpän rikkoutuessa ei tule moottoririkkoa.
Itselläni on Hy-Tecin kuituläpät, enkä huomannut mitään eroa teräsläppiin. Kaasuun vastaaminen keskikierroksilla parani ehkä aavistuksen, mutta ero on todella pieni.
24.3.2007 19:57
Tänään se sitten lähti liikkeelle hirmuisten savujen saattelemana...
Oli kohtuu kivuton keväthuolto. YPVS:n vika löytyikin hapeetuneesta liittimestä eikä itse ohjausyksiköstä niin kuin pelkäsin ja nopeusmittarin pyörittäjän sain toimimaan pienellä värkkäyksellä.
Ainoa ongelma on, että vasen pytty välillä jostain kumman syystä jättää kierroksia päälle. Ilmeisesti kaasarissa jotain häikkää...Luisti liikkuu kuitenkin normaalisti. Lisäksi aina kun vika ilmenee kaasarin ylivuotoletkusta tiputtaa bensaa ulos. Onko kokemuksia mistä tämmöinen vois johtua?? Liekö koho jumissa, kun viittais vähän tulvimisilmiöön...
28.3.2007 10:09
Semmosta teille viisaille;-) jotta, mistäpä tietää onko jännitteensäädin/tasasuuntaaja viallinen?? Oiretta seuraavaa havaittu: Ajovalo "värisee", kiinitys OK samoin polttimo. Huomaa parhaiten hämärällä valon osuessa opasteisiin...
Kaiketi "tyyppivika" ko osan simahtaminen, on vaan niin "kallis, 105e" ettei turhaan viitsis uusia;-).
Ja oisko kellään kokemusta Iridium tulpista? pelittääkö hyvin?? Etupäässä kaupunkiajossa. Lupaavat ainakin positiivisia asioita mainonnassa.
29.3.2007 13:00
Jeh, oli ihan selkeet ohjeet, KIITTÄÄPI hän!!!
Pääsiäisenä tutkailemaan. Samalla eteen uusi BT 45 alle ynnä jarrupalat, ynnämuuta pientä tuunausta. Ja tietenkin SAUHUT koneest. "AAH mikä ihana döyfä"
.
30.3.2007 13:04
Tuossa oli keskustelua noista läpistä, ja kysyisinkin nyt vaan siitä, että kuuluuko läpät olla täysin kiinni, vai saako ne jäädä vähän raolleen?? Omassa rd:ssä on noita käynnistysvaikeuksia ja en tiedä johtuuko se noista läpistä. Läpät jotka siinä nyt on ovat uudet ja auki ne jää samalla tavalla kun noi vanhatkin.
30.3.2007 13:52
malmari kirjoitti:Tuossa oli keskustelua noista läpistä, ja kysyisinkin nyt vaan siitä, että kuuluuko läpät olla täysin kiinni, vai saako ne jäädä vähän raolleen?? Omassa rd:ssä on noita käynnistysvaikeuksia ja en tiedä johtuuko se noista läpistä. Läpät jotka siinä nyt on ovat uudet ja auki ne jää samalla tavalla kun noi vanhatkin.
Kyllä ne ihan kiinni olisi suotavaa mennä. Minkä merkkiset läpät on kyseessä???