Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
28.11.2005 18:47
Lisää edistystä. Olen tosissani alkanut säätämään uusia sähköjä pyörään, paperille.
Tähän kun on hyvin aikaa intissä ja varsinkin yöllä apupäivystäjänä visioida uusia mahdollisuuksia.
Suunnitelmissa olisi tarkoitus tehdä siistit sähköt parillakin keinolla:
-valaa liitinsokkelit apicoista ja muoviliimasta, viimeistely tapahtuu muotin avulla?
-Johtonipun kuljetus ja toteutus letkulla jossa ohuehko seinämä ja tarpeeksi sisähalkaisijaa. Itse johtonipun asennus letkun sisään tapahtuu letku yhdestä sivusta auki leikkaamalla.
29.11.2005 13:04
MänTä kirjoitti: Itse johtonipun asennus letkun sisään tapahtuu letku yhdestä sivusta auki leikkaamalla.
Miksi et vedä johtinippua letkun sisään esimerkiksi rautalangalla? Työnnät langan ensin läpi, sitten toinen pää johtoihin kiinni ja vedät läpi.
2.12.2005 22:51
no käyhän se toki niinkin, mutta onko tuolla sitten niin väliä. Ainakin letkun saa enemmän täyteen leikkaamalla sen sivusta auki. Yritän toki vetää ensin johtonipun läpi mutta tökkiessä en mieti kahta kertaa. Kiitos tietenkin periaatteesta, että autetaan.
Intissä yöpäivystyksessä tein sähkökaaviot valmiiksi. Katselin saatavilla olevat väritykset johdoille, paksuudet, ampeerikestot yms. Sitten piirtelin muutoksineen uudet kaaviot alkuperäisten pohjalta. Listasin myös muutoksiin vaadittavat nippelit ja nappelit, jopa tarvittavat apicoliitin tyypit. Suunnittelin myös liitin sokkelien valmistamisen menetelmiä, onko hyviä ideoita?
4.12.2005 20:41
olen kaikessa hiljaisuudessa tutkaillut mäntämarkkinoita. Kattelin noita mäntiä niin eihän niistä tule kalua, olin hioskellut materiaalia toisesta männästä pois että natsaa orkkismännän painoon ja tästä syystä minulla on nyt kolme eripainoista mäntää. ei näin, ei todellakaan.
Männänmetsästys on viikonlopun aikana täsmentynyt suzukin mallistoon, tarkemmin ts125 mallistoon ja etäisesti rg125 mallistoon. Saas nähä miten äijän käy.
Tomi E lahjoitti hyvään käyttöön gt M mallin alakerran josta voi tulla vielä kalua, kuhan näkee mitä se on syönyt.
17.12.2005 18:08
GTrainer kertoo että ts125er männät ovat samat kuin ts125ABC. Tämähän helpottaa asioita kummasti.
Tämän takia meinaan valikoima kasvaa radikaalisti 40e taiwaneista 75e orkkismäntiin. myös proxeja ja gpm on saatavilla, puhumattakaan wisecoista.
Pistin tutkalle orkkikset kaikkine kuluineen että laatua tulossa todennäköisesti.
17.12.2005 21:36
Hieman offtopicia, mutta milloin Käry-Magazinen seuraava numero julkaistaan?
17.12.2005 22:23
sitten kun siihen saadaan juttua tarpeeksi ja joku taittamaan numero kuntoon
tehkää siis juttua niin kyllä tulee numeroakin..
19.12.2005 17:34
Kokeilin alumiiniosiin plastic paddingia ja kyllähän se asiansa ajaa. Hieroinkin koneella jo jarrukilven ja takarattaan keskiön/kilven(mikä lie).
Iskin paddingia myös ylälohkoon ja kovasti alkaa muoto löytymään. Nuo pitää vielä karhentaa tasaisesti jottei maalista tule eriparia saman kappaleen erialueisiin.
Näillä näkymin kiikutan mittariston osat kaverille jouluna, että värkkää mittaristolle kehikon joka sopii mahdollisen etukatteen alle piiloon.
25.12.2005 21:02
Hieroin sitä paddingia vähän lisää lohkoon, siitä tuli ihan ok. On sen verta hankala paikka ettei meinaa hiomakoneella päästä kimppuun. Hieroin 400 veden kanssa lohkon yhdenmukaiseksi pinnaltaan, en nyt ala hakemaan täydellisyyttä kun ei kukaan tuota moottoria edes katso niin tarkasti(matta musta peittää ihmeen hyvin).
Irroitin takavanteen kehän keskiöstä ja huomenna irroitan etuvanteen kehän. Hiekkapuhallan mokomat, kromit pois!
Pakkeloin paddingilla myös takavanteen keskiötä ja hyvä tuli.
Mallailin hieman rg250 gamman katteita, saas nähä mitä kaikkea niistäkin saadaan aikaan kun aika koittaa.
Lankkasin työkalurullan intin lankilla ja jätin imeytymään. Isken akun laturiin kiinni yön yli ihan vaan talvisäilytyksen vuoksi.
Pesin moottorin lohkon liuottimella ja tarkistin silmämääräisesti 'tulkin' avustuksella tiivistepinnan suoruuden(ei silmällä havaittavaa vääntymää, jes!).
Vielä pitäisi etsiä rikkinäisiä kierteitä moottorin osista ja korjauttaa mokomat jos löytyy.
Huomenissa rahtaan rungon ja erinäisiä osia kaverille, tompalle, jossa myös pitäisi hiekkapuhaltaa runko + vanteen kehät.
25.12.2005 21:54
Niissä katteissa on luultavasti hitonmoinen työmaa, kun niissä oli niitä halkeamia ynnä muita. Ja maali taisi olla jotain paukkupullo maalia, mikä lienee parasta poistaa kokonaan ennen kun yrittää mitään pistää siihen päälle. Tee siitä semmonen "armeija pyörä", eli vedä kaikki katteet ja muut yli maastokuvioisella kankaalla, tai "camo" kankaalla (harmaasävy maastokuvio). Ja runko mustaksi
Siinä alkas olla asennetta.. Kunnon "street fighter"... joskaan ei ihan oikeassa merkityksessään. Vielä jonkun kenttälapion patentoit kylkeen kiinni... ja pakki ja jekkulanka pitää olla kanssa völjyssä tiukkojen paikkojen varalta
25.12.2005 22:04
hauska visio! itsellä kyllä hieman erilaista visiota
28.12.2005 1:17
nyppäsin etupäästä vanteen irti, jarrulevyn irti(tappelua!), renkaan irti(ähinää!) ja aloin pällistelemään pinnoja. EI VITTU. umpi ruosteessa! noin joka kuudes pinna edes inahtaa pinna-avaimella, ruuvarilla turha edes uneksia. Tuohon tulee uudet pinnat niin teen tosimiehen ratkasun ja otan pari pinnaa ehjänä mallikappaleeksi ja loput saa laikkaa.
Huomenna tarkoitus mennä puhaltelemaan niitä osia, aloitin jo eilen mutta logistiikkaongelmat puskee päälle.
29.12.2005 0:35
Nyt on vanteen kehät puhallettu, kuin myös runko, vanteen navat. Etuvanteesta lähti osa pinnoista silleen että puhalsin mutterit puhtaaksi päältä ja sitten isolla ruuvarilla vääntäen minkä pystyi. Puolet joutui kuitenkin pistämään saksilla poikki.
Lohkasin tompalta saamani gt M mallin koneen ja sieltä paljastui erinomaisessa kunnossa oleva alakerta! kampiakselin välyksistä en vielä tiedä mutta stefat voisi vaihtaa kun/jos laitetaan ajoon. Minullahan on std koossa olevat pytyt ja kannet tuohon toisesta myllystä.
Männät vaan pitäisi hankkia kun sen verta rupiset nuo olemassa olevat.(männän päähän hitsattu tavaraa yms.)
30.12.2005 15:42
Muisti pettää. Vanhan mallin sylinterit ovatkin 1mm ylikoossa. Ei tuo kyllä hengenvaarallista ole. Sylinterin poraus on kuitenkin ok kunnossa vaikkakin pykälää löytyy.
Putsasin käsipelillä moottorin melkein kokonaan ja laitoin tuoreet rasvat vaihteistoon/kampiakseliin.
Pitäisi vielä putsailla sivukopat ja pientä muuta hilua niin olisi koko paketti puhdas. Liuottimella ja paineilmalla vielä niin lähtee loputkin paskat mitä ei jynssäämällä kaikista koloista saanut pois.
Pitää katella että mitä tuolle myllylle keksii! jos oikeen innostuu niin voisi hankkia uudet kaasuttimet tuolle koneelle, vaihtaa stefoja ja mäntiä. Tiivisteetkin voisi tilata ihan liikkeestä kun ovat orkkiskamaa.
1.1.2006 22:09
Tulipa sitten innostuttua pyromaniasta. Pistin oikeen kunnon nuotion pystyyn ja tökkäsin orkkisputket sinne. Kromipinnalla ei ole niin väliä kun jo ennestään surkeassa kunnossa.
Nyt olisi tarkoitus poistaa kuivat karstat putkista, hiekkapuhaltaa ja maalata vaikkapa mustaksi.
Ei ole vielä kuulunut Hollannista uutisia, koskien mäntiä, etuvanteen pinnoja ja muuta roinaa.