Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

15.8.2006 12:37

Samzonille kymysyksiä:

Miten nuo Arrowin putket toimii 1WT:ssä? Onko keskikierroksilla miten ankea ajettava? Mites istuvuus, eli pitikö kikkailla liiemmin, vai oliko helppo saada putket asettumaan paikoilleen.

Btw. Sulla on kauhukahva väärin päin ainakin noissa gallerian kuvissa. :)

15.8.2006 12:58

Pyrässä oli Arrowit kiinni jo ostaessani ja joku edellistä omistajista oli myynyt alkuperäiset putket pois, joten itselläni ei ole vertailukohtaa vakioputkiin. Pyörässäni on myöskin alkuperäinen ilmansuodatin korvattu kahdella kartiomallisella vapaavirtaussuodattimella. Omasta mielestäni toimii hyvin heti 2500-3000 kierroksen yläpuolella, mutta olisi kyllä mukava verrata joskus vakio rensseleihin...

Istuvuus muuhun pyörään on kuitenkin mielestäni melko huono. Pyörästä on ilmeisesti poistettu keskiseisontatuki putkien takia (ainakaan pohjassa oleville kiinnityspaikoille ei enää saisi mitenkään mahtumaan keskiseisontatukea) ja maavara on luultavasti pienempi kuin vakioputkilla (viistävät melko lähellä maata). Ja pahin juttu mielestäni on, että putket rajoittavat hiukan jarrupolkimen liikerataa joten sen säätö pitää olla melko yläasennossa. Oikeaoppisesta ajoasennosta, jalka polkimen päällä, ei voi kuin haaveilla. Mutta ei putkia itsessään ole muokattu mitenkään. Sopivat kyllä alkuperäisille kiinnityksille.

Kahva kun käy molemmin päin niin meni tällä kertaa näköjään näinpäin paikoilleen...;)

15.8.2006 15:50

Georg kirjoitti:Btw. Sulla on kauhukahva väärin päin ainakin noissa gallerian kuvissa. :)


Hassu sattuma, mitenkäs muistelen että eräällä toisellakin näin oli tuossa joskus aiempina vuosina... ;)

Olisiko sinullakin Georg laittaa joku kuva galleriaan? Oli muistaakseni sen verran hienon näköinen että kelpaisi katsella.

LC Club

16.8.2006 22:02

Olettehan tutustuneet jo http://www.lcclub.co.uk/dvd.htm. Eiköhän osteta kimpassa ja tehdä muutama "varmuuskopio" ;)

Mutta asiaan: Tässä on hieno RD http://www.lcclub.co.uk/images/bmf7.jpg. Vielä kun ottais ton kamalan lamppuvirityksen pois ja laittais vaikka perus LC:n pyöreä lyhdyn pelkästään niin sitten ois komee.

Re: LC Club

17.8.2006 11:37

bore69 kirjoitti:Tässä on hieno RD


On muuten tyylikkäästi tehty. Varsinkin toi yksi puolinen takahaarukka näyttää todella hyvältä.

En uskalla kuvitellakkaan työtuntien määrää...:P

Re: LC Club

17.8.2006 16:03

bore69 kirjoitti:Mutta asiaan: Tässä on hieno RD http://www.lcclub.co.uk/images/bmf7.jpg. Vielä kun ottais ton kamalan lamppuvirityksen pois ja laittais vaikka perus LC:n pyöreä lyhdyn pelkästään niin sitten ois komee.

Ettei mahtais olla jostai vanhasta Aprilian piikistä lainattu takavanne ja svingi.

17.8.2006 16:04

Johnnie kirjoitti:
Georg kirjoitti:Btw. Sulla on kauhukahva väärin päin ainakin noissa gallerian kuvissa. :)


Hassu sattuma, mitenkäs muistelen että eräällä toisellakin näin oli tuossa joskus aiempina vuosina... ;)

Olisiko sinullakin Georg laittaa joku kuva galleriaan? Oli muistaakseni sen verran hienon näköinen että kelpaisi katsella.


EEEEEiiii. Minullahan ei kauhukahva ole koskaan ollut väärin päin. :)

Hehe. On minullakin kertaalleen lipsahtanut kahvan kanssa, kun kiireessä kasasin mopoa kesän rientoja varten.

Tällä hetkellä ei mulla kuvia ole moposta yhtään, mutta täytyy patistella emäntää napsimaan kuvia mopedista, että saa tuonne galleriaan lykätä. Hiukan kumma homma, että mulla niitä fotoja ei ole, vaikka mopo on ollut jo toistakymmentä vuotta tallissa.

Jos joku on Jykylään tulossa rallia katsomaan, niin siellä voi bongata mun ritsan livenä ralliparkissa, tahi tien päällä, kun taas kertaalleen olen kurvailemassa DVD-levyjä kansainväliselle TV-kuvausporukalle. Kuriirihommissa siis. Kohta pitäisi kurvata breafing-tilaisuuteen.

21.8.2006 20:34

huomasin tuossa että rd:n takaiskari on aika loppu kun saa parkissa painamalla pohjaan ja jousen kireyden säätö jumissa,eikä vaimennustakaan tunnu paljon olevan(umpinainen paketti,ei voi huoltaa).onkohan kellään kokemusta,kävisikö jonkun toisen yamahan iskari suoraan/pienellä modifioinnilla kiinni?jos purkaamoista yrittäisin jotain löytää..rdlccrazyn sivulla näytti olevan jotain,mutta sieltä tilatakseen vissiin pitää harrastaa englanninkielisiä puhelin keskusteluja??olettekos löytänyt muita eurooppalaisia tarvike/varaosa kauppoja tai sivustoja rd350:een?(wemoto:n löysin)

22.8.2006 7:30

leppape1 kirjoitti:huomasin tuossa että rd:n takaiskari on aika loppu kun saa parkissa painamalla pohjaan ja jousen kireyden säätö jumissa,eikä vaimennustakaan tunnu paljon olevan(umpinainen paketti,ei voi huoltaa).onkohan kellään kokemusta,kävisikö jonkun toisen yamahan iskari suoraan/pienellä modifioinnilla kiinni?jos purkaamoista yrittäisin jotain löytää..rdlccrazyn sivulla näytti olevan jotain,mutta sieltä tilatakseen vissiin pitää harrastaa englanninkielisiä puhelin keskusteluja??olettekos löytänyt muita eurooppalaisia tarvike/varaosa kauppoja tai sivustoja rd350:een?(wemoto:n löysin)


Tarvikeiskaria saa Suomesta ainakin Hagonin valmistamana, mutta hinta on aika paha mun mielestä.

CBR600F4 iskari pitäisi olla erittäin helppo sovitella RD:n runkoon ja jonkun verran on tehty modauksia, joissa on ThunderCatin iskari, mutta siinä joutuu ainakin sovitesorvailuja tekemään.

RDLCCRAZY, elikin Norbon pajan kanssa riittää sähköpostiliikenne. En minä ainakaan ole koskaan joutunut soittamaan. Notta mailia vaan liikenteeseen.

Louikselta varmaankin löyty katalookista joitain sopivia iskareita. Sieltähän porukka ainakin pari vuotta sitten tilaili oikein kilvan kanssa kamppeita Suomenniemelle.

22.8.2006 16:30

Georg kirjoitti:Louikselta varmaankin löyty katalookista joitain sopivia iskareita. Sieltähän porukka ainakin pari vuotta sitten tilaili oikein kilvan kanssa kamppeita Suomenniemelle.

siis http://www.louis.de ei ole näköjään englannin kielistä osastoa..ei tuo saksa oikein taitu.(jos ois koulussa saanut ruotsin tilalle saksan,niin..)
Viimeksi muokannut leppape1 päivämäärä 22.8.2006 22:11, muokattu yhteensä 1 kerran

22.8.2006 20:32

Pistin vähän omaa galleriaa ajantasalle.

22.8.2006 20:59

Tänään löytyi pärrästä uusia ulottuvuuksia, kun nostin kierrokset varovasti ykkösvaihteella 6-7 tuhaanteen ja sitten hana auki. Mopohan lähti keulimaan!:D Rengas irtos maasta ja melkein yllätti kuskin. Onneksi ei ympäri menoon sentään potku riittänyt.:D Nyt alkaa siis hillitön keulimisen harjoittelu...:P

22.8.2006 21:02

Vie heti ajokortti poliisille. Ei noin saa tehdä.

23.8.2006 6:34

Aikanaan, kun RD tuli markkinoille, koeajajia meni nurin jokaisessa koeajossa, koska kukaan ei olettanut pienen 350cc mopon olevan tehokas.

Hauska peli keulimiseen. Itse en tosin osaa juuri nokittaa. Kytkimellä vähän nyppäisemällä nostaa tassua helposti.

23.8.2006 20:22

RD:hen sopii myös mm. RGV250 takahaarukka renkaineen. Tietenkin pientä sovittamista tarvitaan. Olen nähnyt myös Aprilia RS250:nen haarukan vanteineen sovitetun. Tollasen koko takavanne, haarukka, takajarru, linkut, iskari yhdistelmän saisi Suomeen varmaan jollain 200-300 eurolla. Tossa kuva:

http://i46.photobucket.com/albums/f101/ ... CI0283.jpg

Ja jos joku tälläisiä osia tarvitsee voin myös auttaa niitä hankkimaan. Niin ja myös RGV:een USD keula näyttää sovivan RD:hen ym...