Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

31.12.2004 20:36

Viltsur kirjoitti:
gt350 kirjoitti:No ei siinä imupuolen helmassa mitään reikiä tarvita . Jäähtyy se muutenkin aivan tarpeeksi tuoreesta seoksesta. Pakopuolella jaetun pakoaukon kanssa se reikä voi olla joskus tarpeen. Onhan se mäntä sulla nyt varmasti oikein päin ? Vai ymmärsinkö minä tässä jotain väärin ?


En itse näistä kyseisistä pyöristä hirmusesti tiedä, mutta mahdollisimman kylmä on aina paras...


Ei leikkaa varmasti kiinni imupuolelta. Se, että Männällä on nyt sellainen sekoitus tuossa koneessa voi aiheuttaa erityistoimenpiteitä. Mutta joka taupuksessa se imupuolen jäähdytys on turhaa hommaa. Pakopuolella noissa Suzukeissa on ollut noita jaettuja pakoaukkoja, joissa on se ripa keskellä kanavaa saattaa aiheuttaa kuumetessaan ongelmia. Käsittäkseni se ripa siinä sylinteriputkessa on sen takia, ettei männänrenkaat nappaisi leveän aukon reunaan . Tuota TS Suizan pyttyä en ole itse nähnyt, mistä nuo männät ovat kotoisin en ole koskaan nähnyt. Itsellä ei GT:ssä kuitenkaan ole mitään reikiä, sen sijaan mun mikroautossa olevassa RM Suzukin koneessa on pienet reijät männässä pakopuolella ja siinä on tuo jaettu pakoaukko

31.12.2004 21:37

Mulla on ollut gammassa noita ilmajäähy TS-suzukin mäntiä (56-58mm). Ne ovat ihan perusmäntiä alkujaan.
Minä en oikein nyt ymmärrä että missä männän asennossa se vuotaa?

31.12.2004 21:43

GAMMA500 kirjoitti:Mulla on ollut gammassa noita ilmajäähy TS-suzukin mäntiä (56-58mm). Ne ovat ihan perusmäntiä alkujaan.
Minä en oikein nyt ymmärrä että missä männän asennossa se vuotaa?


Kato kato ! Alfa bbs kaveri bongattu täällä . :) Siellä minä omalla nimellä.

31.12.2004 21:50

Anonymous kirjoitti:Kato kato ! Alfa bbs kaveri bongattu täällä . :) Siellä minä omalla nimellä.


Moro! :) Arvaanko oikein jos 75 ja suzuki löytyy sinultakin?

31.12.2004 21:58

GAMMA500 kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Kato kato ! Alfa bbs kaveri bongattu täällä . :) Siellä minä omalla nimellä.


Moro! :) Arvaanko oikein jos 75 ja suzuki löytyy sinultakin?


Juu näin on . Unohtu näköjään äsken kirjautua, kun ei näköjään oikein mulla toimi tuo automatiikka.

31.12.2004 22:10

niin se imuaukko 'vuotaa' siis kokoajan jos noita vanhoja reikiä alkaisi pitämään. Totta tosiaan taiwan männissä ollu mitään semmoisia mutta tuossa orkkiksena ostetussa oli. Männänlaen nuoli osoittaa ihan oikeaan suuntaan :) Niin onhan se toiminut, jotain on kyllä imuhelman tienoilla tapahtunut kun sylinterinseinämä ihan kiillottunut. Sama se minulle, poraan nyt nuo 1mm reijät ja tukin vanhat.

31.12.2004 22:14

MänTä kirjoitti:niin se imuaukko 'vuotaa' siis kokoajan jos noita vanhoja reikiä alkaisi pitämään. Totta tosiaan taiwan männissä ollu mitään semmoisia mutta tuossa orkkiksena ostetussa oli. Männänlaen nuoli osoittaa ihan oikeaan suuntaan :) Niin onhan se toiminut, jotain on kyllä imuhelman tienoilla tapahtunut kun sylinterinseinämä ihan kiillottunut. Sama se minulle, poraan nyt nuo 1mm reijät ja tukin vanhat.


Ovatko molemmat sylinterit identtisiä kanavien sijainniltaan? Ettei olisi sellainen tilanne että sulla on mäntä väärässä sylinterissä?

1.1.2005 1:51

niin tuota nuo männät ovat yksimukisen ts 125 mäntiä. En usko että ovat eriparia mutta hyvä idea, pitääkin tarkistaa. Katsoin nyt sen mukaan että minkä männän tuo uusi orkkis korvaa.

1.1.2005 17:34

no jos se uusi korvaisi juuri sen toisen puolen, saattaisi reikäkin mennä rivan kohdalle?

2.1.2005 18:21

No siis nuohan ovat samoja kaikki, kun kerran yksimukisesta pelistä. Tarkoitin että korvaan huonomman näköisen käytetyn männän uudella, parempi kuntoinen käytetty jää paikalleen.
En ole vielä 'kiireiltäni' katsonut tuota että miten sopivat paikoilleen uusilla reijillä, tuli eilen 24 maratooni ja jotenkin vain painovoima ei antanut periksi ennen kello 04:00 aamulla

2.1.2005 18:32

Minä tarkoitin että onko nuo GT:n pytyt identtiset? Voisiko olla että alkuperäiset ovat erilaiset eripuolilla?

2.1.2005 18:35

jaa juu, niin on tarkistuksessa :) voi kyllä hinkin olla etteivät ole! mutta ei hätää, ne uudet 1mm reijät on porattu tätä ajatellen, männät kiinni ja imukanavasta lyijykynää käytellen. eli EI pitäisi päästä vuotamaan tippakaan jos nyt yhtään onnistuin :) ei parana puhki hioa siitä kohtaa kylläkään missä reijät ovat.

2.1.2005 19:13

Ei ole, eikä kuulu olla GT:ssä reikiä männissä . Ei kummallakaan puolella!
Laita tukkoon vaan, ei koskaan ole ollut ongelmia niiden puuttumisesta :)

2.1.2005 20:05

no juu... en mä niitä pienempiä enään ala tukkimaan :) ovathan nuo taiwanit toimineet aikaisemmin, se on faktaa kyllä.

edit :
Niin sovittelin moottoria kasaan ja huomasin että joutuu hieman viilailemaan lohkoa että sopii liitos siististi kytkinkoppaan. Ei tuo kauhealta hommalta vaikuta mutta lohkon kiillotukseen kokonaisuudessaan vierähtää ilta jos toinenkin kyllä.
olen myös harkinnut jos asentaisi läppäventtiilit tuohon vekottimeen. Mietin käytännön toteutusta ja voisi olla ihan mahdollistakin, jos imuajoituksen asettaisi vielä oikein niin ei pitäisi kauheasti kärsiä kampikammion puristuksienkaan.

4.1.2005 23:20

Mittailin ostamaani jännitteentasaajaa, merkinnät ovat 12v 80w. On kuulemma tarkoitettu tiger aquaan, samassa selkeästi tasasuuntaaja. Sainkin tuulettimen pyörimään kun yhdistelin johtoja oikeilla tavoilla, ainoa kysymysmerkki onkin että mikä käy kun voltit nousevat yli 14,4?
Putsasin myös ylemmän lohkon tiivistepinnat, kampikammion ja laakeriurat 1200 paperilla varovasti hioen. Pitää vielä toistaa käsittely alemmalle lohkolle niin varmana on tiivis liitos.
Järjestelin samalla suzukin osia järkevämmin ettei pääse hukkumaan, onhan talvea vielä jäljellä :) Kunhan saisi rahoitusta niin alkaisi tapahtumaan.