Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
4.8.2006 17:54
Mulla myös kierrokset 100km/h noin 5500 ja mittari pitää paikkansa melko tarkasti ainakin 80km/h vauhdissa, mutta mitään tärinää tai puutumista ei ole ollut kuin kaasukädessä. Matkaa kertyy lähes joka päivä 100 km.
4.8.2006 23:30
Mietin vaan tota Samzonin mainitsemaa tärinää ja kyseisessä laitteessahan on akseliremontti tehty. Eli oisko mahdollista, et kampiakselissa on remontin jäljiltä liikaa heittoa?
5.8.2006 5:08
Sama kävi kyllä mielessä, että olisiko tasapaino kärsinyt remontin yhteydessä ja tärinä aiheutuisi siitä. Ikävä juttu kun remontti kesti niin kauan niin ei oikeen edes muista miten kova tärinä oli enne sitä. (Purin pyörän jo viime syksynä ja kasasin kaksi viikkoa sitten.) Ja en ajanut pyörällä kovinkaan kauan ennen remontin alkua.
Ongelmaksi remontissa muodostuivat sylinterien saanti. Omat olivat porattu viimeiseen kokoon ja ja olivat huonossa kunnossa ja syl. putkia ei ollut edes belgiassa tehtaalla. Piti odotella yli puoli vuotta jospa ne olisivat niitä käyneet valamaan, mutta eipä tapahtunut mitään, kunnes ruotsista Spinning Wheelistä löytyi vihdoin alkuperäiskoossa olevat sylinterit. Sitten riemu repesi...
5.8.2006 12:44
Kirvestä ei kannata heittää kaivoon vaikka olisikin viimenen ylikoko menossa. Nimittäin valurauta sylinterinkin pystyy pinnoittamaan Nicasilillä. Tässä hieman keskustelua erään firman kanssa mikä noita tekee:
1. Can you plate cast iron cylinders?
Answer: Yes we can plate NiCaSil® on you cast iron cylinders. Passible we can bring the cylinders back to the original size.
2. I am going to give engine/cylinders stage 3 tune. Can cast iron cylinder
ports modify after plating? Or should i get my cylinders modified before plating?
Answer:Both is possible, but we advice you to port it before plating. This because the plating is very strong and difficult to work on.
3. If i have piston seizure with plated cast iron cylinder and cylinder gets
damage can it be fixed/plated second time?
Aswer: Yes, we can put a new layer in the cylinder after het get a seizure. It is not possible to repair a cast iron cylinder if the damage in the cylinder is so deep we can not fill it up with coating.
Eli he pystyvät muutaman sadasosa millin täyttämään sylinterejä pinnoittamalla. Samalla sylinteristä tulee vähäkitkaisempi mikä taas lisää tehoa ja ei tarvitse olla kokoajan porauttamassa. Hintaa tulee joku about 250 euroa per sylinteri.
5.8.2006 23:51
hmm. Tuolla hinnalla tosin saa jo uutta sylinteriä tilalle.
Pitää laittaa korvan taakse jos suzukista joskus kilahtaa nuo mukit.
6.8.2006 14:07
Tuli kyllä tosiaan halvemmaksi ostaa nuo sylinterit ruottista. 300¤ pari + 30¤ rahti ja oli alkuperäsessä koossa, eli porausvaraa reilusti. Uudet putket olis maksanu sitten 160¤/kpl jos niitä olis vaan saanu + tietty työt, eli ei ihan ilmasta tuo putkituskaan...
8.8.2006 23:37
Nyt ois sitten tuo galleriassa oleva mustakin löytänyt uuden kodin. Toivottavasti pitävät hyvää huolta "klassikosta". Niin ja miksi sen myin: No kun piti saada vaimolle vihdoin ja viimein se "kustomi"
. Jouduin kylläkin vaihtamaan merkkiä, mutta ihan hyvä peli löydettiin. Honda CMX 250C Rebel. Vuosimallia -97, ajettu n. 17000. Pitää laitella kuvaa kun saa viikonloppuna vähän kiilloteltua kromeja. (Outoa puuhaa kun RD oli melko kromivapaa laite.)
9.8.2006 1:09
Onko varmat kilometrit? Varmasti hyvä peli, itselläkin kovasti mielessä pyöri tuossa muutama viikko sitten. Meinasitko vielä LC2:nkin myydä???
Minunkin pitää laitella lähiaikoina uutta kuvaa ja uutta juttua...
9.8.2006 1:25
Johnnie kirjoitti:Onko varmat kilometrit? Varmasti hyvä peli, itselläkin kovasti mielessä pyöri tuossa muutama viikko sitten. Meinasitko vielä LC2:nkin myydä???
Minunkin pitää laitella lähiaikoina uutta kuvaa ja uutta juttua...
Kilometreistähän ei oikein koskaan voi olla varma, mutta tämä ei ole saksantuontia vaan suomipyörä. Soitin edelliselle omistajalle joka kertoi omistaneensa sen 4 viimeistä vuotta. Kehui kyllä ihan hyväksi peliksi. Liekö sitten kauppias varoittanut että soitan
. No joka tapauksessa ihan kelpo peliltä tohon nurkkapyöritykseen vaikuttaa. Onhan siinä kyllä eroa RD:hen, joka on sentään moottoripyörä
. Sullako on myös 600 Shadow ? Sellasen haluis kyllä itekin. LC2 oli myynnis sen takia että olisi ostajilla valinnan varaa
. Siitä en kyllä hennois luopua, kun on laitettu kyllä viimesen päälle (maalattu orginaali väreillä -> teipit uusiks ->lakka päälle).
9.8.2006 13:15
bore69 kirjoitti:Kilometreistähän ei oikein koskaan voi olla varma,
Näinhän se tietysti prätkien kohdalla usein tuppaa olemaan valitettavasti. Autojen puolella tilanne on kyllä paljon parempi, esim. itsellä on -89 kärryssäkin korjaamon leima jokaikisen 5 tkm välein ja katsastuskonttorillekin kilometrit tallentuvat kerran vuodessa (paitsi ns. yksityisillä ilmeisesti ei). Ensinmainitun pystyisi kyllä toteuttamaan prätkienkin kohdalla, mutta taitaa kovin harvinaista olla...
Varjosta juttua jahka tulen kirjoitustuulelle.
12.8.2006 0:01
RX-rengasketjut tuli laitatettua ja kyllähän ne entiset taisivat aika loppu ollakin... Näillä pitäisikin sitten päästä useampi kymppitonni kun voitelun muistaa.
http://www.rk-excel.co.jp/english/tech/distinctive.gif
Laittoivat pajallakin ihan perinteisellä "2miestä & vasara & pistepuikko" -menetelmällä niitin kiinni. Mestari itse tuli vielä tekemään lyönnit.
13.8.2006 21:21
Kylläpäs ovat muuten erilaisia ajaa nuo mallit, nyt kun itsellä on kokemusta molemmista. F2 on parempi pitkää matkaa ja LC2 on parempi pikkupyörityksessä (esim. kaupunki). Ja moottorit ovat kyllä täysin eri "puusta". LC2 on sellainen pehmeä kun taas F2 vaikuttaa aika kulmikkaalta.
Satasen vauhdissa LC2 menee 4500 kierroksella, kun F2 otti siinä vauhdissa 5500 kierrosta. Liekö sitten LC2:ssa mittarivirhettä. F2:sen mittari heitti satasessa vain 2 km/h.
15.8.2006 0:46
Vähän taukoa vastailuissa, kun näin kesälomalla ei ehdi juuri netissä pyörimään.
Matka-ajosta joku kyseli aikaisemmin ja itse olen vetäissyt päivän mittaan "helposti" 500km, mutta mulla ottaa persauksen päälle moinen ihan helkutisti. Noin 300km menee päivän mittaan, mutta siitä eteenpäin alkaa tuntua haitarissa ikävältä.
Viime viikonloppuna tuli käytyä Punkaharjulla veteraanirallissa ja päivän kilometrit 480km. Eli mopolla kyllä vetää helposti, mutta äijältä loppuu ajokunto kesken.
Hirvittää ajatella ensi viikonloppua, kun kolmen päivän aikana pitäisi vetää yli tuhannen kilometriä ruuhkaisia Keski-Suomen teitä ympäri. Voipi olla takalisto hellänä sen jälkeen.
Mulla on kierrokset 100km/h vauhdissa aikalailla tasan 5000rpm, joten porukalla lienee vähän erilailla ratastettuja vekottimia, kun kierrokset heittelee välillä 4500-5500rpm. Vakiovälit (ainakin F2-mallissa) muistini mukaan 17-39.
15.8.2006 0:56
Kalajokireissu taitaa olla pisin jonka tein. Sinne seittämän sadan tietämille meni päivämatka parhaillaan, viikonlopussa tuli parisen tonnia lukemiksi.
15.8.2006 1:04
Georg kirjoitti:Mulla on kierrokset 100km/h vauhdissa aikalailla tasan 5000rpm, joten porukalla lienee vähän erilailla ratastettuja vekottimia,
Joo tosiaan kuten jo mainitsinkin niin minulla myös tasan 5000 ja lisätään nyt se että vakioratastuksella.