Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

28.12.2004 18:55

sitäpä juuri :) harkitsin kyllä hetken aikaa mutta sitten katsoin hintaeroja ja järkilaskeutui päähän takaisin. Kyllä se kirmaa ihan tarpeeks jo nykyisin valmistuvilla viilauksilla.

28.12.2004 23:02

Sain 1200 vaiheenkin lopetettua kytkinkopassa. Sitten lumputtelin hieman tuota kopan nassua ja hienohan siitä tulee. Siis lohkon hinkkailua vielä jäljellä ja pientä hienosäätöä. Sitten pääsee kasailemaan konetta :P

29.12.2004 0:08

Sori Mäntä et sotken tän sun projekti topicin, mutta itekin oon tänään tuskaillut ton kytkinkopan kaa. Olis pitänyt uskoa isojen poikien puheita maailmalta ja ostaa tollanen billetti kytkinkoppa, mutta taas piti säästää muutama sata dollaria ja nyt joutuu ottaa rautasahan käteen. Ton kytkinkopan pilkkominen sopivaksi viekin iteltä muutaman illan ja pari käyntiä alumiinihitsarilla...

29.12.2004 0:25

:) mitäs olet tuskaillut? itsellä ei ollut kuin pieniä vaivoja tiivistepinnan olakkeiden kanssa. Niitä sai viilailla oikein urakalla mutta ei siinä mennyt kuin joku 3h rivakkaa viilailua. Että ei mitään suurempaa? Se perushinkuttelu kyllä otti pattiin ja huolella.

29.12.2004 4:11

Joo semmosia ne kultasepän hommat on :P Aluks vituttaa, sitte kun hommassa etenee niin ei vituta niin pahasti, ja lopuksi on suu messingillä :D

29.12.2004 18:20

:) kyllä! olenkin aikaisemmin vähän pienempiä mötiköitä tehnyt jotta pääsee lopputulokseen nopeammin, vaikka hinkuttelin jo muut koneen kopat niin silti vain pääsi tuo iso kytkinkoppa masentamaan pohjatöiden aikana. Nyt kelpaa kun loppuhinkutteluun meni noin 1/20 siitä mitä pohjiin :)

29.12.2004 23:11

on se kurjaa kotimekaanikon elämä :( aloin korjailemaan satulan runkoa rälläköimällä ruostunutta osaa pois ja hienostihan se sieltä tuli pois. Sitten aloin peltisaksilla leikkelemään sopivaa palaa paikaksi 0,8mm rosterikourusta. No sekin meni vielä ihan ok vaikka ihan paskat sakset. Mutta sitten kun aloin räkimään tuota kiinni niin eihän siitä mitään tule. Kaivoinkin vähän jykevämpää metallia esille ja tommonen susimittarikotelo löytyi, siinä kait 1mm rosteria ja rälläköinkin jo palaa kylkeen, saas nähä miten suhtautuu :) Kun ei edes penkkihiomakonetta ole niin alkaa vähän masentamaan näin pajaolosuhteisiin tottunutta. Pitäisi kuvia varmaan ottaa tuosta touhusta että saa vähän ennen jälkeen näytettyä.

30.12.2004 0:34

Osta kunnon sakset? :P Niin minäkin joskus tein ja kyllähän noista on "iloa" ollut. 60mk sijoitus aikanaan ei ollut edes paha kun ajattelee mitä kaikkea tullut leikeltyä. Ja hitsauskone kotona on jo enemmän luksusta, arvaappa onko perseestä olla kiikuttamassa romujaan aina johonkin kaverille/työpaikalle/tutulle? :D

Etkai yritä hitsata rosteria ja tavallista läkkipeltiä sekaisin? Ruostuu armottomasti sauman kohdalta, mutta sen varmaan tiedätkin joten mitäs minä oikeen tässä viisastelen :P

30.12.2004 1:04

:) juu ei siinä niin väliä, samalla tavalla se vakiokin ruostuu, tämä ei ruostu enää uudestaan noista samoista kohdista. tuu hakemaan multa muuntaja, on puikkojakin ;)

30.12.2004 17:22

Tuli taas vähän hitsailtua sitä satulaa, sain jopa yhden biisun lisää kiinni :) kyllä tämä tästä kun nyt pääsin jyvälle leikistä. Suurin homma tulee varmaan kun laittelen pelkääjänremmin kiinnityspulttia uuteen peltiin, ensinnäkin että aika samalle kohtaa ja että kestää?
Raahasin myös pakoputket sopivaan paikkaan ja polttolampulla vähän polttelin, ei tuolla tule hommasta mitään! Pitäisi pistää roikkumaan johonkin ja tunkea retkikeitin alle lämmittelemään :)

30.12.2004 21:59

pieni takaisku, laitoin kampuran ja hilppeet kiinni ja kasaan. Katsoin että meneekö imuhelman jäähdytysreijät oikein ja kappas vituillaan. Itse poraamani reikä tarvikemäntään on muuten hyvä mutta piirun liian iso(joku 2mm pora -> 1,5mm olis ollu jees) mutta suzukin alkuperäisosana ostetun männän reikähän se vasta vituillaan olikin! melkein kokonaan jäähdytysrivan alueelta pois, eli aika tehokkaasti vuotaisi paineita kampikammiosta imupuolelle. Mitä teen? poraan 1mm reijät alle ja hitsaan tigillä vanhat umpeen.

31.12.2004 2:40

Ai siis imuhelmassa oleva reikä on niin ylhäällä, että kampikammiosta vuotaa paineet imukaulaan alakuolokohdassa? Huh, aika perustavaa laatua oleva virhe :o

31.12.2004 3:05

Kyllähän se aika ikävä olisi käytössä :) en tiedä millainen väliripa ts moottoreissa oli mutta selvästikkin toispuoleinen ja paksumpi kuin gt malleissa. Sitä kyllä ihmettelen että orkkiksessa päin pyllyä mutta oma poraama lähes oikein. Ei hätä ole tämän näköinen, porasin jo alut uusille 1mm reijille ja pitää testata että näkyykö vielä reikiä vääristä paikoista :) sitten töihin päästyä hitsailen nuo vanhat reijät pois.

31.12.2004 19:49

No ei siinä imupuolen helmassa mitään reikiä tarvita . Jäähtyy se muutenkin aivan tarpeeksi tuoreesta seoksesta. Pakopuolella jaetun pakoaukon kanssa se reikä voi olla joskus tarpeen. Onhan se mäntä sulla nyt varmasti oikein päin ? Vai ymmärsinkö minä tässä jotain väärin ?

31.12.2004 20:15

gt350 kirjoitti:No ei siinä imupuolen helmassa mitään reikiä tarvita . Jäähtyy se muutenkin aivan tarpeeksi tuoreesta seoksesta. Pakopuolella jaetun pakoaukon kanssa se reikä voi olla joskus tarpeen. Onhan se mäntä sulla nyt varmasti oikein päin ? Vai ymmärsinkö minä tässä jotain väärin ?


En itse näistä kyseisistä pyöristä hirmusesti tiedä, mutta mahdollisimman kylmä on aina paras...