17.8.2014 20:35
Yufenau kirjoitti:JAWA Traktor 250cc; pakko laitaa linkki tästä mielettömästä virityksestä:
https://www.youtube.com/watch?v=-eiCXhmcTu8
21.8.2014 9:43
21.8.2014 14:47
.sakari. kirjoitti:Mitä öljyä sinne muuten kannattaa laittaa?
21.8.2014 17:06
21.8.2014 21:54
.sakari. kirjoitti:Ok, kiitos tiedosta.
Tarviiko siinä olla mitään kytkimen lisäainetta?
1.9.2014 22:31
5.9.2014 12:29
.sakari. kirjoitti:Nyt on ollu öljyt lämpösenä moneen kertaan.
Muuten menee ihan hyvin mutta matkavauhti pitää ottaa kolmosella ja
sitte pistää nelonen jolla ei enää juurikaan kiihdy, jos tulee ylämäki ni pakko laittaa
pienempää. Onko normaalia? Kokeiltu 90 ja 100 pääsuuttimella.
13.10.2014 20:48
14.10.2014 12:41
specialisti kirjoitti:Kaikille jotka pitävät kaikkia 2t-pyöriä epäluotettavina/heikkona voin sanoa suoraan, että ovat pahasti väärässä.
14.10.2014 21:58
-Zone- kirjoitti:Totta. Jawat on olleet aina suhteellisen matalaviritteisiä kuutiotilavuuteen nähden ja jostain kumman syystä tämäkin mielletään usein tekniikan heikkouden merkiksi vaikka asia on juuri päinvastoin.
17.10.2014 2:11
19.10.2014 2:23
Yufenau kirjoitti:Hoola!
Specialistin kanssa tehtiin temppu kun minun Chopperin takakumin vaihdon yhteydessä keksittiin kokeilla miten alkuperäisen 16" rattaan tilalle käy 18" joka on jäänyt Specialistilta "yli".
Kävihän se sinne eikä aihistanut.
Olikos Heinäkuun alkua kun tämä piruuttamme tehtiin ja kokemukset ovat:
1) kaikki vaihteet ovat jännästi ainakin yksi päällä pitemmät juurikin sopivasti niin että kolmonen on kepeä vaihdettava pikku ylämäkeen On The Road ja muutkin, erityisesti kakkonen on mukavasti pitempi kaupungissa.
2) pyörä jää enemmän nojolleen sivustatuen kanssa joten pitää katsella enenmän ja eri tavalla mihin laittaa.
3) jotenkin nelonen on sopiva "ylivaihde" tasaisella ja vähän jyrkempään ylämäkeen luontevasti laulattaa kplmosella 4000 RPM pintaan siinä 80 km/h nurkilla todellista nopeutta -ihan niinkuin tehtynä suomailaisille teille!
4) nopeusmittari heittää niin että vähän päälle 90 km/h = 100 km/h ja 45 km/h on karvan päälle 50 km/h jne
5) ajogeometria ei ei juuri poikkea alkuperäisestä, ehkä eikä lähde niin ajatuksen voimalla mutkaan kuin ennen
6) Specialisti väänsi koeajon ja allekirjoittanee ylläolevan. JAWAn hyvä alavääntö sallii tämmöisenkin vempuilun. Mikä ihme käsitys on että 2T on aina kierroskone? Esimerkillisesti väänsi alhaalta myös muinainen Wartburg Tourist Personkraftwagen aus WEB IFA Kombinat in Eisenach
Ostin Jawatallista jo kesällä ranskalaista ELF "Offroad" 2-stroke öljyä. Ikäänkuin kulkisi liukkaamin, heh. Viimeksi oli Bilteman Synthetic... eipä hätää senkään kanssa.
Tämä kesänä tuli väänettyä 4000 km ja mittarissa 31 000 km ja samat sanat kuin Specialistilla että meno senkuin paranee.
Toisioketju vaidettu kerran (venäytin ketjut liian kireällä) yhdet etujarrupalat, etujarruvalokytkin vaihdettu... joo ja jarrunesteet ja vaihteistoöljyt (GULF 80/90W laatu josta mainitsin aiemmin) joka toinen vuosi.
Chopperin/Stylen ajettavuus on mielyttävää ja kun oppii ettei huudata eikä vedätä ja ymmärtää että vääntää jo >2000 RPM ja kun on siro käsitellä kaupan parkkiksella ja ladata tankki- ja sivulaukut niin eipä ole Volvo juuri pihasta liikkunut.
Ai niin, meinasi unohtua: Etuiskarin öljyt vaihettu EKA kertaa minun aikanani koska Specialsitilla oli ATF öljyä sopivasti. Toimii muuten hyvin.
Olisi pitänyt laittaa vanhaa öljyä talteen ja kuumentaa vanhassa kattilassa ja katsoa kuinka kondensoitunut vesi kiehuu.
Olen tehnyt niin että jos on purkiin jäänyt jarrunestettä pariksi vuodeksi niin olen em tavalla kuumentanut > 100 C ihan varmuuden vuoksi.
Nyt laitoin seisontaan, itku meinaa tulla
19.10.2014 10:22
Yufenau kirjoitti:Hoola!
1.5.2015 20:42
14.5.2015 15:12