Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

24.4.2007 20:20

Katoin tosta ekasta kuvasta missä näkyy toi bensatankki, että jumalauta alumiinitankki???!!! Mitä? Tahtoo sellasen kanssa. Kuka on tehnyt? Mistä saa?

No sitten selvisikin, että se on peltitankki :(

No ei se mitään, hyvin näyttää edistyvän. Ootkos käynyt jo ajelemassa?? Annan ainakin paljon arvoa tällaiselle projektille ja oman työn osuus on myös todella iso tässä projektissa ja hienoa jälkeä syntyy.


Tosta alumiinitankista sen verran vielä, että olen ihan tosissani harkinnut sellaisen teettämistä tohon omaan RGV:heeni. Oma tankki ruostuu tekstin "SUZUKI" alta mikä siinä on ja ei ole kaikista kauneimman näkönen vaikka ei sitä huomaa kun läheltä. Kaikissa kunnon Race vehkeissä on alumiinitankki ja sellaisen haluan itsekkin. Painokin tippu varmaan jonkun kilon. Vakiona alumiinitankki löytyy sellaisista pyöristä kun esim. Kawan ZXR750R ja GSX750RR. Eli erikoismalleista.

Huono puoli on se, että tollaisen teettäminen maksaa 500-700 euroa... No tässä konkurssissa ei moinen enään tuntuisi.

24.4.2007 23:05

Itsellä pysynyt tuo budjettipuoli senverran hanskassa että tuommoset 700e pompsit ei ole ihan "ei tunnu missään" -osastoa. Johtuu vissiin siitä kun omalle työlle ei lasketa hintaa :| Eikä tuossa mitään hipo osia olekkaan. Mutta kertonee jotain projektin pitkittymisestä kun tankkikin on kerinnyt ruostua siinä välissä kun siitä on maalit poistettu :D

Eivaan, tavoite on että tänäkesänä pääsee päristeleen.
Ja yksi ja ainut lenkki tuolla on tullut ajettua kun sain ne renkaat paikoilleen. oli aika vaarallisen oloinen reissu, ei valoja, katteita eikä edes bensatankkia. Tankkina toimi maaliruiskun säiliö :) Ja ei etujarrua. Hyökki jotenkin ihmeellisesti... johtunee vapaavirtaussuodattimista. Käy varmaan laihalla...
Kotilon ihmettelyynkin on mennyt nyt ylimääräistä vapaa-aikaa kun tuli hommattua työ autoksi Nissan 200SX, vaan eipä siitä sen enempiä että pysyy topicci aiheessa.

24.4.2007 23:43

RM kirjoitti:Huono puoli on se, että tollaisen teettäminen maksaa 500-700 euroa... No tässä konkurssissa ei moinen enään tuntuisi.

Joo... Itse kyselin noita Oitraconilta ja alumiininen (joskin suurin malli) Shadowiin olisi maksanut 720 ¤ + maalaus päälle - minusta melkein liikaa vaikka pyörä olisi uusi, saati sitten vanhaan pyörään.

25.4.2007 16:32

Johnnie kirjoitti:
RM kirjoitti:Huono puoli on se, että tollaisen teettäminen maksaa 500-700 euroa... No tässä konkurssissa ei moinen enään tuntuisi.

Joo... Itse kyselin noita Oitraconilta ja alumiininen (joskin suurin malli) Shadowiin olisi maksanut 720 ¤ + maalaus päälle - minusta melkein liikaa vaikka pyörä olisi uusi, saati sitten vanhaan pyörään.


Niin olisiko joku tehnyt tollaisen vai löytyikö jostain valmiina? Niin ja jos kaiken maailman palikoihin on laittanut jo järjettömiä summia kiinni niin 700 euroa haihtuu tässä budjetissa kuin "pieru saharaan" :)

Ja käsityön osuutta ja jälkeä arvostan tässä Hunterin projektissa todella paljon. Pienellä budjetilla on saatu ihan menevän näköinen kokonaisuus. Ja paljon on jaksettu nähdä vaivaa.

Ite en viitti edes sanoa sinne päin lukua mitä tohon omaan on mennyt... Ja sen takia aikaakin kulunut paljon koska tollasten erikoisosien haalinta on ympäri maailmaa hankalaa ja kallista.

26.4.2007 1:19

RM kirjoitti:Niin olisiko joku tehnyt tollaisen vai löytyikö jostain valmiina?

Ilmeisesti joitakin malleja on valmiina, mutta tekevät itsekin ainakin muokkauksia, kenties enemmänkin. En tiedä onnistuuko muihin kuin customeihin, jos tekevät itse niin miksei. Linkki

Kiikarissa on myös joku "seppä" joka voisi tehdä, mutta en tiedä tekeekö alumiinista ja hintakin saattaa olla melkoinen.

12.6.2007 20:17

Tarinoidaampa hieman lisää tänne. Katteet ovat nyt olleet maalarilla jo vähänaikaa, väriksi tulee se tummansininen. Siihen olisi tarkoitus hommata jostain sitten kirkkaan keltaiset Movistar teippaukset. Varmaan itse leikon ja liimailen. Jarrusatulan adapteri on vielä tekemättä, johtuen suuresta materiaalivajeesta... 20mm vahvaa alumiinia tarvitsisi nyt kipeästi väh. 55x170 palan.

Suzukin oma syttyboksi tieten sanoi itsensä irti, joten nyt on kasauksen alla megasquirt levy, jolla olisi tarkoitus ohjata omatekoista CDI yksikköä. CDI yksikkö ohjaa sitten hukkakipinäpuolaa. Megasquirtista löytyy muutamia käyttökelpoisia ominaisuuksia, mm. itse ohjelmoitavat sytytyskartat, vesiruiskun ohjaus sekä "launch control" -toiminto. Sillä saa siis kierrokset rajoitettua optimiin lähdössä.

Kuvia virityksistä tulee joskus... Vähän jänskättää saako niitä härveleitä koskaan toimimaan :|

13.6.2007 17:27

Hienoa ku jokkut jaksaa ottaa itseään niskasta kiinni ja kiilloitella perinpohjaisesti ;)

Tuosta innostuneena vois mennä kiilloittelemaan alumiiniosia tuosta piikkisestä :D

13.6.2007 21:02

kiillottelu taitaa olla mennyttä juttua. Onhan se vieläkin hyvän näköistä mutta ei tahdo intoa riittää.

Vähän hiljaista ollut isompien 2-tahtien palstoilla viimeaikoina?

13.6.2007 22:40

Mjoo, itelle tulee tässä parin viikon päästä tommonen 250cc suiza, tahteja tietenkin vain kaksi tarpeellista. Kattoo jos sille tekis oman topikin. Smotoa yms. tulossa.

Toi mega ois kyl pähee, hyvähomma jos saat toimimaan.

14.6.2007 7:23

MänTä kirjoitti:Vähän hiljaista ollut isompien 2-tahtien palstoilla viimeaikoina?


Nii-i. Huomenna pitäisi hakea pytyt koneistamolta, joten viikonlopun aikana pitäisi saada mopo vihdoin viimein nippuun täksi kesäksi. Marraskuussa aloitettu talvihuolto on "VÄHÄN" venähtänyt...

14.6.2007 16:17

Georg kirjoitti:
MänTä kirjoitti:Vähän hiljaista ollut isompien 2-tahtien palstoilla viimeaikoina?


Nii-i. Huomenna pitäisi hakea pytyt koneistamolta, joten viikonlopun aikana pitäisi saada mopo vihdoin viimein nippuun täksi kesäksi. Marraskuussa aloitettu talvihuolto on "VÄHÄN" venähtänyt...


Kato, että kanavat on pyöristetty sillä läheskään kaikki koneistamot eivät sitä tee.

14.6.2007 22:10

saisko vähän RM sun projektistas kuvia? tai linkin jos en huolimattomuuttani niitä vaan löydä

15.6.2007 8:06

RM kirjoitti:
Georg kirjoitti:
MänTä kirjoitti:Vähän hiljaista ollut isompien 2-tahtien palstoilla viimeaikoina?


Nii-i. Huomenna pitäisi hakea pytyt koneistamolta, joten viikonlopun aikana pitäisi saada mopo vihdoin viimein nippuun täksi kesäksi. Marraskuussa aloitettu talvihuolto on "VÄHÄN" venähtänyt...


Kato, että kanavat on pyöristetty sillä läheskään kaikki koneistamot eivät sitä tee.


Jepjep. Olen käyttänyt samaa koneistamoa jo parit kerrat, joten kokemuksesta voin kertoa, että hyvinkin todennäköisesti itse saa pyöristykset tehdä. Eihän se kummoinen homma ole, mutta jospa tällä kertaa ko. paja yllättäisi.

Viimeksi kun sylinterit siellä käytin, olivat laittaneet pari arkkia santapaperia pyöristysten tekoa varten mukaan. :)

15.6.2007 23:36

Lisää kuvia ilmaantunut alla olevaan osoitteeseen maalauksista ja siitä sytytyksen ohjauksesta.

Pakoaukko kannattaisi pyöristää tieten hieman reilummin mitä muut kanavat jotta se virtaisi ulospäin paremmin. Ja kohdistus pakoputkeen on myös tärkeää.

16.6.2007 0:27

Sanoinkuvaamattoman hieno ja kunnioitettava rg projekti sulla menossa, pakko nostaa hattua!

Kuvatkaan ei jätä kylmäksi. :)