Morjesta vaan ja päivitellään kun on alkanut vihdoin jotain tapahtua
Silloin alkurempanjälkeen kun pyörä otettiin ajoon niin muuta ei olekkaan pyörälle tehty kuin ajettu
Toki besaa on tarvinnut jokunen Jerry hakea ja koneöljyjäkin päivitelty mutta muuten ei mitään ihmeellistä ja tunteja kerennyt kertymään 40-50 !
Muutamapäivä takaperin pyörä laitettiin lepäämään hetkeksi ja senverta konettakin avasin että tiedän mitä kaikkea menee uusintaa.
Näky oli kuitenkin viimeviIkolla tämä
Sitten tosiaan purkuhommiin
Kone pöydälle
Kansinäkymää
Pitäisko kovempaa ajaa jatkossa?
ihan ohut kerros karstaa pinnassa muttei mitään vakavaa
Edellinen omistaja rullaili samalla männällä 7vuotta ja minä siihen päälle ainakin tuon 40h ja näky on tämä
Kaikki oli kyllä niiin isoa verrattuna piikkiseen
Tunnistaako joku mikä mäntä? :O ihan mielenkiinnolla kysäsen..
Sylinteri oli täydellisessä kunnossa eikä onneksi putkitettu tai mitään, sitäkään kun ei voi ikinä tietää
Koneeseen ei tarvetta uusia muutakuin mäntä neulalaakeri luonnollisesti ja kaikki yläkerran tiivisteet. Pakoaukonsäätimeen tutustuessa huomasin että vähän toimii ja ei toimi joten sen täydellinen putsaus ja öljyäminen oli tehtävä ja nyt kyllä toimii ja on senkin sielunelämä kaikinpuolin tuttu
Fiksu oli kyllä japanilainen toteutus siitä
Jos kaikki menee niinkuin pitää niin seuraavan männänvaihdon yhteydessä sitten isompaa remppaa niin ei mennä riskillä.
Uudeksi männäksi tulee Wössner ja pitää tilailla myös 2t & koneöljyä sekä ilmanputsaria, tulppaa, putken o-renkaat ym vastaavaa pientä hilpettä.
Tuntimittari löyti Ebaysta tiensä kotiin ja tulee kiinni jatkossa!
Putki saanut pari uutta lommoa ja tulen varmaan sen suoristamaan tässä jossainvaiheessa tai kokonaan uus putki. Kiven sain myös mangeetonkopasta läpi, Korjaus hoitui kuitenkin minuutin pähkäilyn jälkeen näin
Muutamalla hassulla kympillä uudenkin saisi mutta hyvin on toiminut noinkin, sehän se tärkein on. Kemiallisella metallilla siis ropleema hoidettu
Ja lisätään vielä että isomman rempan yhteydessä tuun myös mahdollisesti lohkoja kohdistamaan pyttyyn koska aika suuri porras jää lohkojen ja pytyn väliin joka sinällään kummastuttaa. Tosin menee kuitenkin onneksi sillain että lohkot ovat sisähalkaisijaltaan pienemmät vrt pyttyyn. Onko tästä haittaa / käytännön hyötyä jos ne kohdistaa yhtenäiseksi pytyn kanssa?
Kommentteja saa laittaa jos on jotain sanottavaa ja tosiaan toi mäntäasia kiinnostaa, Helmoista voisin ite veikata ProXia ja valumäntä myöskin on..
Isommat postailut jatkuu kun reilu viikon työreissulta palaan ja osat toivottavasti oottaa postissa!