Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
8.5.2013 16:53
Nimenomaan, sanoisin myös että halvempi tanko menee katki siinä missä kalliimpi vääntyy. Itse kun aikoinaan ajoin kotarilla viittäkymppiä auton kylkeen (
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 8338_n.jpg), niin Pro Taper tanko vääntyi mennessään auton kuskin ikkunasta läpi ja auton kuski sai pienehkön ruhjeen otsaansa. Katki mennyt tanko olisi todennäköisesti tehnyt paljon pahempaa damagea auton kuskille.
Ja muutama vuosi sitten täällä motot.netissä oli joitain käyttäjiä joilta oli erään halpismerkin tangot menneet katki sekä laskiessa, että jopa
nostaessa keulaa. Ja sitähän ei kukaan halua.
Conclusion: jos bilteman ja renthalin tjsp. hintaero on sen muutaman kympin, niin osta se kalliimpi.
8.5.2013 17:56
Itellä ei oo pahaa sanottavaa näistä halvemmistakaan fättiksistä, bilteman ja timeless fättikset ollut ihan hintansa arvoisia ja koskaan en oo sellasta saanu solmuun vaikka on kunnolla rytissytkin aina välillä. Mutta esim renthal saatavana paremmalla taivutuksella ja eikös sellaselle törkeen pitkä takuukin ollut? Ja hintaa tollasella renthalilla on tuplasti mutta on se sitten laadultaankin vähintään sen kaksi kertaa parempi. Itellä on kokemusta noista katkeevista tangoista, ei tosin fättiksestä vaan minicrossin 22mm tangosta, katkes keulaa nostaessa, ei kiva tunne kun tankon toinen pää murtaa kylkiluun kun pyörän päälle kaaduin
8.5.2013 18:06
Bilteman tanko on
7075-alumiinia ja näemmä yli puolet halvempi mitä renthalit. Tuskin tulee samalta tehtaalta, mutta kestävyys lienee kuitenkin riittävällä tasolla.
Jos t-palan pinta on suora, niin senkun poraa kiinnikkeille reiät ja pulttaa kiinni. Omassa projektissa pinta ei ollut niin kovin suora, joten t-pala kävi ensin jyrsimessä ja samalla irtosi virtalukon kiinnike. Pahoittelut huonosta kuvasta, mutta bilteman kiinnikkeet ja renthalin ktm-bend fatbar:
klik
10.5.2013 16:05
Jees eli tänään tuli haettua tangon kiinnikkeet ja niotä vaijereita kävin kyselemässä. Pitääkö paikkansa että kaasuvaijerit pitää myös ostaa? Jos pitää niin hinnaksi 900 hornetin vaijjereilla tuli jotain päälle 70e. Onko nuo 900:sen vaijjerit oikeat ja onko tuo paha hinta vai kannattaako tilata jostain netistä?
10.5.2013 16:26
Tapauskohtaistahan tuo on riittääkö vakio kaasuvaijerin pituus tangon vaihdon jälkeenkin. Itse tekisin varmaan niin että laittaisin varmuuden vuoks pyörän pukille (eli takapyörä ilmaan), ja ei muuta kun kokeilemaan uuden tangon kanssa ääriasentoja molempiin suuntiin. Jos tankoa kääntäessä kierrokset nousee, on vaijeri(t) luonnollisesti liian lyhyt.
Pidemmästä kaasuvaijerista puheen ollen, itse kokeilisin
näitä ennen kuin lähtisin kokonaan uutta vaijeria metsästämään ja asentelemaan.
11.5.2013 0:32
Tulin nyt sitten kuitenkin tilanneeksi uudet vaijjerit, mutta hintaan 25€
että ihan kokeilemisen arvonen jos vaikka osuis oikeat!!
12.5.2013 14:16
Nonii nyt on fättis asennettu ja kaikki vaijjerit riitti!? Ajoasento parani ihan törkeest ja tuntuu et keula kevenee kiihytyksis aika hyvin
Kuvia pistän heti kun saan napattua kun eilen menin tuon kameran myymään......
27.5.2013 22:24
Siinä ois vielä parit kuvat separista:
27.5.2013 22:48
Ihan näppärän näköinen mutta yks asia tökkii pahasti, noi vanteet, ne on vaan niin onnettomat kun vertaa muuhun pyörään, näyttää et olis enemmänki piikki kun kusiainen.
18.6.2013 16:34
Yli 3000km takana ilman suurempia ongelmia. Kone pitää hieman jotain ylimääräsiä ääniä, mene ja tiedä mistä tulee mutta eteenpäin tuntuu kulkevan. Eipä tolle enää muuta tarviis tehdä kun tuo takakatteen kolhu pitäs paikata, moottori maalata uudestaan jollakin kunnon maalilla ja saada se putkisto vähän ajaja ystävällisemmäksi. Penkit ajattelin kanssa jossakin vaiheessa verhoilla uusiks mutta katsoo miten tohon laittamiseen liikenee ainaa näin kesällä.