Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
10.3.2013 23:24
Kuinkas paljon sulla on tavote saada irti tästä vai ihanko huvin ja urheilun kannalta virittelet?
Jokatapauksessa ihan hienoa työtä
11.3.2013 21:07
Kai tässä joltain osin tavote on jo täyttyny, ku vakiosta on eteenpäin päässy. Talvella ku en saa minkäänlaista mittausdataa tehoista niin iha yhtä järkevää hommaahan tää on ku kivesten neppailu. Jos vaikka kesällä pystyis nelkkuja savustaa viivalla nii olishan se jees.
31.3.2013 20:17
Kolmisen tuntia kesti donitsi kansi ajoa kunnes se halkes:
Pistin -05 sx:n kantta tulemaa.
8.4.2013 20:49
Säxän kansi tuli. Tottakai se oli tuhoutuneesta koneesta ja siinä oli vähä iskemää, mutta muuten kyllä käypänen. Sorvissa piti sen verran pyöräyttää, että puhtaaks otin. Speksit oli 50%squish area vain muutaman satkun alle 2mm välyksellä. Palotilan kuppi 13cc ja kokonaistilavuus squishin kanssa kipuaa noin 19,9cc:hen. Eli puristuksia reippaasti exc:tä tai mun aikasempia kansia enemmän. Kii vaa ja kovaa ajoo. Kiksissä sekä perseessä tuntuu hyvältä.
Kuva ennen siistintää:
8.4.2013 22:08
Tuo donitsikansi oli mielenkiintoinen.. harmi ettei kestänyt.
SX mallissa on kyllä rajut puristukset vakiona, kun et vielä tainnut yhtään madaltaakaan? Ehkä tuolla omallakin uskaltaa painella luottavaisin mielin. Hyvin se toimii, vaikka puristukset aluksi arvelutti.
9.4.2013 16:57
En madaltanu. Hiomapaprulla vaa pyöräytin palotilan puhtaaks :)
15.2.2014 17:49
Tein uuden putken tähän kikottimeen. Mitoituksen tarkoitus on ottaa kaikki irti, mitä koneesta muilta osin on saatavissa. Vielä en kokeillut, sulaako mäntä...
Putki on muutes kuvassa eri pyörässä kiinni.
16.2.2014 12:07
Näpäkän näköinen putki, kuvagallerian all out-nimitys kuvaa hyvin tulevaa testiajoa. Se on joko tehot ylhäällä niin että omistajakin kiekuu tai vaihtoehtoisesti koneen sisuskalut muokkaantuneet uuteen uskoon
Oisko koeajovideo mahdollinen?
16.2.2014 17:10
Kyllä on hyvännäköiset linjat
16.2.2014 18:02
Pyritään ottaa videota kunhan nyt keli ja renkgastus sattuu yksiin
18.2.2014 23:33
Ei se kuskia kiljumaan laittanu, eikä sisuskalutkaan ulos halunnu. Ei toiminu täysin odotetusti. Arviolta alakierroksilla vääntö pysy samana, keskellä tippu ja ylös tullu lisää. Huippuvääntö varmaan about sama mutta ylempänä. Vieläkin ärsyttävän tasasesti tulee tehot ulos.
Tuli siitä jotain kämästä ja pitkäveteistä raitaa:
https://www.youtube.com/watch?v=pQerGM_WSv8&feature=youtu.be
19.2.2014 0:49
Hassulta kyllä vähän kuulostaa että keskeltä tiputti tehoja vaikka alhaalla pysy samana ja ylhäältä repii enemmän
10.3.2014 18:24
Kyllä nousee hymy huulille ku kattoo tuota sun ajotyyliä
12.7.2014 13:00
Penkittelin kaikki kotarin putket itte tehdyssä dynossa:
Teholukemaan sinänsä ei kannattane kiinnittää huomiota, siitä enemmän selvitystä täällä:
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=73&t=65581&start=60Putkia kuitenkin voinee vertailla keskenään tuon perusteella. Eli KTM Racing ja FMF tuottavat parhaiten käyttövoimaa alueella. Diy1 pääsee aika lähelle, mutta hivenen kumpuilevammalla käyrällä. Tällaiseen johtopäätökseen tultiin ihan street dynottamallakin. Diy2 ja 3 putkilla on omat luonteensa ja ne kulkevat vähän alempana käyttöalueella. Pohjanoteerauksen teki kuitenkin vakioputki.
20.7.2014 12:43
Hienoa laittelua ja hienoja putkia, itselläkin haaveena ehkä vielä joskus rakentaa itse putki kolmisatkuun :3
Taisit olla tossa yhessä allrigth miittissä vähä antamas kenkää kotarilee? Hyvin näytti sutivan ja keulivan